افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

بازار طلا و ارز در رکود جدی قرار دارد.

  • کد خبر : 379809
بازار طلا و ارز در رکود جدی قرار دارد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: این روزها که بازارها تحت تاثیر رویدادهای سیاسی و منطقه ای قرار گرفته اند، طلا و ارز نیز در مدار افزایش قیمت قرار دارند، هرچند افزایش قیمت ها مبنای اقتصادی ندارد و دلیل اصلی آن تنش های منطقه است. مردم دیگر مانند گذشته برای خرید این محصولات به بازار نمی […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: این روزها که بازارها تحت تاثیر رویدادهای سیاسی و منطقه ای قرار گرفته اند، طلا و ارز نیز در مدار افزایش قیمت قرار دارند، هرچند افزایش قیمت ها مبنای اقتصادی ندارد و دلیل اصلی آن تنش های منطقه است. مردم دیگر مانند گذشته برای خرید این محصولات به بازار نمی روند. گزارش های میدانی از میدان فردوسی و خیابان منوچهری «بازار» حاکی از آن است که این بازارها روال عادی خود را طی می کنند و تقاضای چندانی برای این محصولات وجود ندارد.

نوسان قیمتی که بازار پس از بحران های گذشته در طول سال شاهد بود. به عنوان مثال پس از واکنش ایران به رژیم جعلی اسرائیل با حمله موشکی و پهپادی، شهادت اسماعیل هنیه و ورود صهیونیسم به جنگ با غزه و لبنان، اگرچه بازار ارز و طلا دچار نوسانات قیمتی شد، اما پس از چندی. روزها، التهاب، قیمت‌ها به روال عادی خود بازگشتند و این بازارها دیگر مانند سال‌های اخیر که با کوچک‌ترین واکنش سیاسی تغییر کردند، اتفاق نمی‌افتد. اکنون پس از شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، قیمت ارز و طلا در مسیر رشد قرار گرفته است، اما مردم و سرمایه گذاران توجه چندانی به آن ندارند زیرا می دانند که افزایش قیمت ها نادرست و موقت

توصیه کارشناسان اقتصادی و بازار به مردم و سرمایه گذاران این است که در چنین شرایطی ریسک خرید سکه و ارز را نپذیرند تا متحمل ضرر نشوند زیرا هم اکنون قیمت ها در اوج خود هستند و معلوم نیست که آیا اجرای طرح سیستم مرکزی سیاست های پولی بانک نیز التهاب را کاهش می دهد. سرنوشت قیمت ها در بازار چگونه مشخص شد.

افزایش قیمت طلا و ارز تحت تاثیر تنش در منطقه

البته از اواخر هفته گذشته به دلیل تصمیم برای کاهش نرخ بهره در آمریکا، قیمت جهانی طلا افزایش قابل توجهی داشت و خیلی سریع تاثیر خود را بر بازار داخلی گذاشت، بنابراین قیمت ارز و طلا سررسید به تشدید تنش های منطقه ای، پس از مدت ها رکود قیمتی در شبکه 59 هزار تومانی، با اعلام اخبار سیاسی به ویژه شهادت رهبر حزب الله لبنان، قیمت ها افزایش یافت و وارد 61 هزار تومان شد. کانال تومان. این افزایش قیمت که دلیل اقتصادی ندارد و تحت تاثیر تنش های سیاسی و جنگ در منطقه بوده است، به گفته کارشناسان بعید به نظر می رسد این افزایش قیمت مستمر باشد و احتمال بازگشت نرخ ها در این بازار وجود دارد، زیرا در زمان پاییز اسماعیل هانیه مارتیرو قیمت دلار از 58 هزار تومان به 62 هزار تومان رسید اما دوباره تثبیت شد و در کانال 59 هزار تومان باقی ماند.

توصیه کارشناسان اقتصادی و بازار به مردم و سرمایه گذاران این است که در چنین شرایطی ریسک نکنند تا متحمل ضرر نشوند چرا که اکنون قیمت ها در اوج خود هستند و معلوم نیست با اجرای سیاست ارزی بانک مرکزی، التهاب بازار از سرنوشت قیمت ارز نیز می کاهد و ارز چگونه رقم خورد؟ ارزی که حباب های زیادی دارد و دلاری که نرخ مبادله آن از مجاری غیر رسمی اعلام می شود، چه ارزشی باید داشته باشد؟

نرخ دلار نسبت به هفته گذشته حدود 2 هزار تومان افزایش یافته است، اما از آنجایی که نه تقاضای زیادی برای خرید وجود دارد و نه فروشندگانی برای فروش ارز به بازار می آیند، تقاضای کاذب چندانی در بازار وجود ندارد و بازار به روال عادی خود ادامه می دهد. . روال

خرید و فروش انجام نمی شود.

گزارش میدانی «بازار» از بازار ارز و طلا در میدان فردوسی تهران حاکی از آن است که در این بازارها خرید و فروش چندانی صورت نمی گیرد و از آنجایی که خبری از معاملات و تشکیل صف متقاضیان نیست، قیمتی هم ندارد. باج گیری توسط قاچاقچیان یکی از فروشندگان ارز در گفتگو با «بازار» می گوید; از آنجایی که بازارهای رسمی پاسخگوی نیاز متقاضیان واقعی ارز است، تقاضای کاذب چندانی در بازار وجود ندارد و بازار روال عادی خود را دنبال می کند. البته قیمت دلار نسبت به هفته گذشته تقریباً 2000 توکن افزایش یافته است، اما مانند گذشته تقاضای چندانی برای خریداران یا فروشندگانی که برای فروش ارز به بازار می آیند وجود ندارد.

به هر حال ریسک بالای سرمایه گذاری در شرایطی که نوسانات قیمت در بازار ارز و ارز زیاد است و افراد با توجه به تجربه گذشته خود آگاهانه وارد چنین بازارهایی می شوند، بالاست. همانطور که رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با این خبرگزاری گفت. “بازار” آنها می گویند بازار در دو سه روز اخیر دچار رکود عمیق شده است و هیچ معامله ای انجام نمی شود زیرا مردم سردرگم هستند و انتظار ندارند بازار و قیمت چگونه باشد.

از ابتدای هفته جاری بازار طلا و ارز با کاهش تقاضا روبه‌رو شد، این تغییر قیمت‌ها باعث شد هم فروشندگان و هم خریداران با حساسیت خاصی این نوع معاملات را انجام دهند، سردرگمی ناشی از بی‌ثباتی بازار پس از آن. رویدادهای سیاسی اخیر در بازار طلا سرد شده است.

سردرگمی معامله گران در بازار طلا و ارز.

آیت محمدولی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری نسبت به هفته گذشته بازار طلا و ارز با کمبود تقاضا مواجه شده است، اظهار کرد: تغییر قیمت ها و رشد بالای قیمت این کالاها باعث ورود فروشندگان و همچنین خریداران شده است. ورود به چنین بازاری با حساسیت ویژه تبدیل به یک معامله می شود، سردرگمی ناشی از بی ثباتی بازار در پی رویدادهای سیاسی اخیر، بازار طلا را سرد کرده است. افزایش قیمت طلا و ارز که نتیجه رویدادهای سیاسی منطقه و مسائلی مانند کاهش نرخ بهره در آمریکاست که منجر به افزایش قیمت طلا در جهان شد و این موضوعی که بازار داخلی و تمامی بازارهای دنیا را در این صنعت تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اکنون رکود عجیبی در بازار طلا و سکه وجود دارد، معاملات به حداقل رسیده و تقاضا برای خرید طلا به صفر رسیده است؛ از سوی دیگر فروشندگان این کالا محصول به دلیل نوسانات قیمت علاوه بر این، آنها انتظار فروش طلا در آینده را ندارند و منتظر هستند تا بازار به ثبات قیمت برسد.

بر اساس این گزارش، اگرچه رکود عمیقی در بازار طلا و ارز وجود دارد، اما قیمت ها در حال افزایش است که باعث شده مردم وارد آن بازار نشوند. در هر صورت اکنون قیمت دلار به بیش از 61 هزار تومان رسیده است، قیمتی که کارشناسان آن را غیرواقعی می دانند و معتقدند این افزایش قیمت ناشی از هیجان است. در ادامه قیمت سکه 47 میلیون و 700 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار از 4 میلیون تومان گذشت. این افزایش قیمت باعث شده مردم از خرید مصنوعات طلا غافل شوند و خرید خود را به تثبیت قیمت در بازار موکول کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.