افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

خواص باورنکردنی حبوبات برای سلامتی / پیشگیری از پیری و بیماری ها به روشی بسیار ساده

  • کد خبر : 379761
خواص باورنکردنی حبوبات برای سلامتی / پیشگیری از پیری و بیماری ها به روشی بسیار ساده

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- احتمالاً کسی نیست که اهمیت لوبیا در رژیم غذایی و مواد مغذی موجود در آن را نداند، اما چرا آن‌طور که باید آن‌ها را در وعده‌های غذایی خود قرار نمی‌دهیم؟ غذاهای لذیذ زیادی وجود دارند که با حبوبات تهیه می شوند، مانند سوپ، عدس، لوبیا […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- احتمالاً کسی نیست که اهمیت لوبیا در رژیم غذایی و مواد مغذی موجود در آن را نداند، اما چرا آن‌طور که باید آن‌ها را در وعده‌های غذایی خود قرار نمی‌دهیم؟ غذاهای لذیذ زیادی وجود دارند که با حبوبات تهیه می شوند، مانند سوپ، عدس، لوبیا چیتی، عدس برنج، آبگوشت و غیره، اما آیا از فواید بی شمار حبوبات می دانید و می دانید چند بار در هفته؟ آیا باید حبوبات مصرف کرد؟

در این مقاله در مورد خواص منحصر به فرد حبوبات و اهمیت حضور آنها در وعده های غذایی صحبت می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد مغذی موجود در حبوبات

حبوبات شامل لوبیا، نخود، لپه، عدس، ماش و … هستند، حاوی فیبر، فولات و اسید فولیک، آهن، منگنز، منیزیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B و E و سایر مواد مغذی هستند که برای سلامتی بسیار مفید هستند.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که هر فرد بالغ 3 بار در هفته 200 گرم لوبیا بخورد تا نیاز پروتئینی خود را تامین کند.

تحقیقات پزشکان نشان داده است که خوردن حبوبات می تواند به کاهش سطح قند خون، کاهش کلسترول، افزایش باکتری های مفید در روده، رفع نفخ معده و تقویت پوست و مو کمک کند.

لوبیا-2

با مصرف حبوبات روند پیری را کاهش دهید

یافته های پزشکی نشان می دهد که کاهش مصرف گوشت قرمز و جایگزینی حبوبات می تواند به میزان قابل توجهی از روند پیری جلوگیری کرده و سلامت بدن را تضمین کند. آنتی اکسیدان های موجود در حبوبات نقش مهمی در سلامت بدن دارند و سیستم دفاعی و ایمنی بدن را تقویت می کنند.

لوبیا-7

با مصرف حبوبات از سرطان پیشگیری کنید

تحقیقات پزشکی نشان داده است که مصرف منظم حبوبات می تواند از بدن در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند. یافته های علمی نشان می دهد افرادی که دو بار یا بیشتر در هفته حبوبات به ویژه نخود و لوبیا مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 قرار دارند.

لوبیا-4

کاهش وزن با مصرف حبوبات

وجود فیبر در لوبیا از پرخوری جلوگیری می کند. اگر لوبیا را در وعده های غذایی خود قرار دهید، به شما کمک می کند احساس سیری کنید و نیازی به پرخوری در طول روز نداشته باشید. مدت زمانی که طول می کشد تا فیبر هضم شود نسبتا طولانی است که باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید.

این ویژگی مهم حبوبات، یعنی منبع فیبر بودن، امکان کنترل خوب وزن و پیشگیری از چاقی را فراهم می کند.

لوبیا-3

نحوه استفاده از حبوبات در وعده های غذایی

برای استفاده از حبوبات به خصوص نخود و لوبیا باید حدود 12 ساعت آن را خیس کنید و در این مدت دو یا سه بار آب آن را عوض کنید. این کار باعث از بین رفتن تورم حبوبات و نرم شدن بافت آنها پس از پختن می شود. زمان خیساندن حبوباتی مانند ماش، عدس و لپه ذرت کوتاهتر است و بین 3 تا 4 ساعت کافی است.

لوبیا-8

در اینجا می توانید مقاله ای درباره ترفندهای رفع نفخ با حبوبات بخوانید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.