افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

دریافت 5 برابر هزینه تامین برق از مشترکان پرمصرف

  • کد خبر : 379617
دریافت 5 برابر هزینه تامین برق از مشترکان پرمصرف

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی الگوی مصرف ماهانه برق در تابستان در مناطق غیر گرمسیری را 300 کیلووات ساعت در ماه عنوان کرد که با شروع فصل پاییز این میزان به 200 کیلووات ساعت در ماه کاهش می یابد. وی از مشترکین خواست که به نوبت بپردازند. تعطیلی یخچال ها برای خروج نیروگاه ها […]

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی الگوی مصرف ماهانه برق در تابستان در مناطق غیر گرمسیری را 300 کیلووات ساعت در ماه عنوان کرد که با شروع فصل پاییز این میزان به 200 کیلووات ساعت در ماه کاهش می یابد. وی از مشترکین خواست که به نوبت بپردازند. تعطیلی یخچال ها برای خروج نیروگاه ها برای تعمیر طبق برنامه، طبق قانون، تعرفه برق مشترکانی که مصرف برق آنها بیش از حد استاندارد است، به صورت مرحله ای افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس ماده 6 قانون رفع موانع توسعه صنعت برق مصوب 1401 شورای اسلامی، هزینه های فراتر از مدل در تعرفه مشترکان داخلی بر اساس افزایش پله ای تعیین می شود. روش ساختار تعرفه ها به گونه ای طراحی شده است که حداکثر یارانه شامل مشترکانی می شود که در محدوده الگوی مصرف قرار دارند و قبوض ارزان تری برق دریافت می کنند.

به گفته سخنگوی صنعت برق، بر اساس این قانون مشترکان داخلی به دو دسته مشترکانی که در محدوده الگوی مصرف و کمتر از آن برق مصرف می کنند و مشترکان پرمصرفی که بیش از الگوی برق مصرف می کنند تقسیم می شوند. . الگوی مصرف در ماه های گرم و غیر گرم متفاوت است به این معنا که در مناطق عادی و غیر گرمسیری که بیشترین تعداد مشترکین را دارند مانند تهران و شهرهای بزرگ مانند مشهد، اصفهان، تبریز و… الگوی مصرف 300 کیلووات ساعت در ماه است که این میزان با شروع فصل پاییز و در ماه های غیر گرم در این مناطق به کمتر از 200 کیلووات ساعت در ماه می رسد.

مشترکین در مصرف برق دقت کنند.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه با ورود به ماه مهر ماه های گرم سال را رها کرده ایم و به ماه های غیر گرم رسیده ایم، تصریح کرد: مشترکان از این پس مراقب مصرف برق خود بوده و توجه داشته باشند. با توجه به اینکه الگوی مصرف 300 کیلووات ساعت کمتر از 200 کیلووات ساعت در ماه شده است، در صورتی که مصرف خود را کنترل نکنند، مشمول نرخ های بالاتر و افزایشی نزدیک به هزینه های تامین برق خواهند شد.

مدیر کل توانیر در تشریح نحوه پلکانی شدن تعرفه برق مشترکان پرمصرف نیز گفت: قانون ضرایبی از تعرفه تامین برق برای مراحل مختلف مصرف در نظر گرفته است به گونه ای که برای مشترکان پرمصرف تا سقف مقدار مصرف استاندارد، نصف هزینه تامین برق تا 1.5 برابر استاندارد، 1.5 برابر هزینه تامین تا 2.5 برابر الگوی مصرف، و بیش از 2.5 برابر الگوی مصرف، 5 برابر هزینه تامین برق در نرخ برق لحاظ شده است. مشتریان پرمصرف و دریافت آن یک الزام قانونی است.

نرخ برق رسانی به ازای هر کیلووات ساعت 754 تومان است.

وی پارامترهای تعیین نرخ تامین برق را که بر اساس آن نرخ ها طراحی می شود را شامل نرخ قراردادهای تبدیل انرژی نیروگاه های حرارتی بزرگ و کوچک در سه سال اخیر، هزینه برق عبوری و بهای تمام شده اعلام کرد. سوخت نیروگاه ها که به صورت سالانه تعیین می شود و خاطرنشان می شود: طی سال جاری و سال گذشته هزینه سوخت نیروگاه ها بر اساس مقررات جداگانه و مربوط محاسبه می شود.

رجبی مشهدی در ادامه تعرفه تامین برق امسال را ۷۵۴ تومان به ازای هر کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: این تعرفه بر اساس تعرفه تبدیل انرژی و قرارداد ترانزیت برق است.

مدیر کل توانیر در پایان درباره تعرفه تامین برق مشترکین صنعتی گفت: بر اساس ماده 3 قانون رفع موانع توسعه صنعت برق، میانگین قیمت برق این مشترکین بر اساس محاسبه می شود. بر میانگین قیمت نرخ قراردادهای تبدیل انرژی که در سال جاری بر اساس قراردادهای تبدیل انرژی سال گذشته تنظیم شده است، کیلووات ساعت 724 تومان محاسبه شده است که مبنای محاسبه نرخ برای مشترکین صنعتی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.