افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

برنامه ریزی و کنترل معدن ادغام شده با نرم افزار هوش معدن

  • کد خبر : 379497
برنامه ریزی و کنترل معدن ادغام شده با نرم افزار هوش معدن

به گزارش بازار، از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، صنعت معدن یکی از صنایع حیاتی در سراسر جهان است که نقش اساسی در تولید مواد معدنی برای مصارف مختلف دارد. با پیشرفت تکنولوژی، ماینرهای امروزی می توانند از فناوری های پیشرفته برای نظارت و کنترل بهتر […]

به گزارش بازار، از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، صنعت معدن یکی از صنایع حیاتی در سراسر جهان است که نقش اساسی در تولید مواد معدنی برای مصارف مختلف دارد. با پیشرفت تکنولوژی، ماینرهای امروزی می توانند از فناوری های پیشرفته برای نظارت و کنترل بهتر فرآیندهای استخراج استفاده کنند.

امیدرضا اژدری، مدیرعامل یک شرکت دانش که نرم افزار هوش معدنی در آن طراحی شده است، کاربرد این نرم افزار را «مدیریت تحت یک سیستم واحد» توصیف کرد و اظهار داشت: نرم افزار هوش معدنی با قابلیت پیش بینی بر اساس مدل های استخراج شده، مناسب است. ابزاری برای برنامه ریزی و کنترل در معادن.

به گفته وی، این نرم افزار ترکیبی از بینش داده، تفکر انتقادی و حل خلاقانه مسئله است و راه حل هایی را ارائه می دهد که پیش از این امکان پذیر نبود.

ازدری ادامه داد: برای این منظور باید از داده های بلادرنگ در داشبوردهای مدیریت معدن و هوش معدن استفاده شود تا در لحظه تصمیمات سریعتر و با کیفیت تری اتخاذ شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه این نرم افزار به برنامه ریزان معدن امکان تحلیل، تجزیه و تحلیل و ترکیب مجموعه های مختلف داده ها را می دهد و می تواند عملکرد بخش های مختلف معدن را بهبود بخشد، تصریح کرد: هدف اصلی این سرویس “کمک به توانمندسازی صنایع و معادن برای به دست آوردن آنهاست.” نزدیک به انقلاب صنعتی چهارم

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یکپارچه سازی اطلاعات، استفاده از اینترنت اشیا و مکانیزاسیون را سه گام اصلی هوشمندسازی برشمرد و تصریح کرد: جمع آوری و اتصال اطلاعات از بخش های مختلف معادن منجر به ایجاد جامعه ای یکپارچه تر و چشم انداز منسجم از معادن می شود. عملکرد و وضعیت موجود و این به نوبه خود گام بزرگی در هوشمندسازی معادن است که به یکپارچه سازی اطلاعات معروف است.

وی افزود: اینترنت اشیا (IOT) به منظور رفع خطاهای انسانی، دقت بالا و استفاده در شرایط خطرناک برای انسان استفاده می شود که با توجه به وجود تیم فنی در داخل شرکت، طراحی، اجرا و پشتیبانی از این سخت افزارها هستند در داخل مجتمع انجام می شود. این پروژه با توجه به نیاز مشتری طراحی و اجرا می شود.

اژدری سابقه این شرکت را در استفاده از ابزار دقیق و طراحی بردهای اینترنت اشیا برای هوشمندسازی خطوط انتقال آب و گاز برشمرد و گفت: این ابزار به نوبه خود یکی از اولین فعالیت ها در این زمینه است.

وی یکی از ابزارهای مهم افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی در معادن را استفاده از ابزارهای هوشمند و سیستم های نظارت بر معدن در بخش های حفاری، استخراج و فرآوری دانست و گفت: این سامانه ابزاری است که با ماژول های مختلف ، مدیریت برنامه ریزی معدن، تسهیل آن و ارائه گزارش های مدیریتی مختلف برای کنترل و ارزیابی عملکرد هر بخش. امکان تعریف برنامه های روزانه، ماهانه، سالانه، ورود اطلاعات عملکرد و در نهایت تعیین انحراف از برنامه ها و برنامه ها در رابطه با عملکرد وجود دارد. اتصال به ماشین ها و دریافت اطلاعات از آنها به صورت بلادرنگ و نمایش و پیگیری عملکرد آنها بر روی نقشه (ارسال) از دیگر قابلیت های سرویس های هوشمند است.

عضدری یکی از مهمترین ویژگی های محصولات این شرکت را قابلیت سفارشی سازی و سفارشی سازی بر اساس فرآیندها و نیازهای مشتری خواند و گفت: در طراحی سیستم پنل مدیریت معدن و سخت افزار اینترنت اشیا توجه ویژه ای به استفاده از فناوری و جمع آوری اینترنت اشیا (IOT) ما داده های لازم را برای هدایت و مدیریت معادن و ارائه گزارش های مختلف در اختیار داشتیم.

وی در پایان پوشش کلیه فرآیندهای معدنی، از جمله ویژگی های سیستم هوشمند معدنی، محاسبه زیان و سود ماشین آلات، گزارش های مفید، متنوع و با کاربری آسان را ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.