افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

طراحی پایگاه های اطلاعات خانواده اقدامی مهم برای پاسخگویی به نیازها است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 379353
طراحی پایگاه های اطلاعات خانواده اقدامی مهم برای پاسخگویی به نیازها است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سبزواری در دیدار با رئیس اداره کل ثبت احوال استان یزد گفت: شفافیت هویتی رمز کاهش جرم و ارتقای امنیت اجتماعی است. وی با اشاره به اینکه اردکان شهر مهمان است و حضور انبوهی از اتباع و مهاجرین در این شهرستان بر لزوم توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سبزواری در دیدار با رئیس اداره کل ثبت احوال استان یزد گفت: شفافیت هویتی رمز کاهش جرم و ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه اردکان شهر مهمان است و حضور انبوهی از اتباع و مهاجرین در این شهرستان بر لزوم توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و هویتی آن تاکید کرد و افزود: هویت شفاف می تواند به نظم و ثبت اجتماعی کمک کند. تغییر این آدرس در دفتر ثبت احوال، ثبت مهاجرت وارد شده و به برنامه ریزان و مسئولان کمک خواهد کرد.

در ادامه سرپرست اداره کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به برنامه مهم سازمان ثبت احوال کشور برای ایجاد بانک اطلاعاتی با اطلاعات خانوارها تصریح کرد: علاوه بر ایجاد درختان خانوادگی و شجره نامه ای ایرانیان که می تواند از طریق سامانه مشترک ثبت احوال، در این پایگاه، شناسایی و احراز هویت افراد و خانواده‌های آنان امکان‌پذیر شده است و دستگاه‌های اجرایی خدمات بهتری را به مراجعین با استفاده از این پایگاه ارائه می‌کنند.

مهدی مصدق افزود: یکی از نیازهای اصلی برنامه ریزی، توسعه و عدالت کشور در ارائه خدمات بهینه، شناسایی اطلاعات خانواده ایرانی علاوه بر اطلاعات هویت فردی است که با راه اندازی پایگاه اطلاعات خانواده در سازمان ثبت احوال کشور، هم اکنون در علاوه بر هویت واقعی افراد، نهاد جدیدی به نام اطلاعات خانواده نیز مدیریت می شود.

مصدق با برشمردن اهداف و آثار این طرح گفت: حذف سامانه های متعدد در دستگاه های اجرایی، شناسایی خانواده های ایرانی بر اساس اطلاعات ثبتی دقیق، امکان تعیین اندازه خانواده (تعداد اعضا)، به روز رسانی اطلاعات به صورت لحظه ای. ، امکان تعامل با سایر نهادهای خدماتی و پاسخگویی به استعلامات مورد نیاز نهادها و نهادهای کشور از جمله نتایج عملیاتی شدن این طرح خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.