افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

ساخت دو سردخانه 40- درجه با حجم 150000 لیتر پلاسما – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 379129
ساخت دو سردخانه 40- درجه با حجم 150000 لیتر پلاسما – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی جمالی در پی دعوت از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح عملکرد سازمان انتقال خون پرداخت. وی اقدامات جدید انتقال خون شامل NAT، تشخیص آنتی بادی و آزمایش HLA را تشریح کرد و با اشاره به وضعیت انتقال خون بین المللی کشور، اقدامات بین المللی انجام شده از جمله […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی جمالی در پی دعوت از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح عملکرد سازمان انتقال خون پرداخت.

وی اقدامات جدید انتقال خون شامل NAT، تشخیص آنتی بادی و آزمایش HLA را تشریح کرد و با اشاره به وضعیت انتقال خون بین المللی کشور، اقدامات بین المللی انجام شده از جمله میزبانی گروه G5 در سال 1402 و برگزاری همایش بین المللی پزشکی را تشریح کرد. انتقال خون با حضور نمایندگان 30 کشور در سال 1403م.

جمالی با تاکید بر تسریع در بهره وری و پیشرفت سازمان انتقال خون ایران گفت: رتبه اول سازمان انتقال خون ایران در آسیا در سال 2022 به تایید انجمن انتقال خون آسیا می رسد و به سند چشم انداز جمهوری اسلامی می رسد. ایران در افق سال 1404 به نظر معظم له مدیریت تا پایان سال جاری و قبل از پایان زمان تعیین شده شاهد این مدعا است.

وی همچنین به حوزه زیرساخت اشاره کرد و اظهار داشت: احداث دو سردخانه منفی 40 درجه با حجم بیش از 150 هزار لیتر پلاسما و ایجاد 7 سردخانه سیار برای ذخیره سازی پلاسما در راستای پدافند غیرعامل برای اولین بار. زمان در کشور یک اقدام توسعه محور برای رفع نیاز به ذخیره سازی و نگهداری پلاسما است.

جمالی بیان کرد: همچنین تکمیل برخی از پروژه‌هایی که بیش از 12 سال از اجرای آنها می‌گذرد از جمله مرکز انتقال خون بندرعباس، سنندج و تبریز که در مرحله نهایی قرار دارند (بیش از 95 درصد) از دیگر پروژه‌ها هستند. دستاوردها سازمان انتقال خون در برنامه هفتم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه به پرداخت کارآمد پرسنل خدمات انتقال خون برای اولین بار در کل کشور و اجرای بند «د» ماده 70 قانون هفتم برنامه پیشرفت اشاره کرد و اعلام کرد: اجرای این برنامه سازمان انتقال خون به عنوان اولین دستگاه اجرایی در سطح کشور که اقداماتی را در راستای اجرای تکلیف مقرر در 6 ماهه اول سال انجام داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.