افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

آخرین روز سفر پزشکان به نیویورک چگونه بود + جزئیات

  • کد خبر : 377781
آخرین روز سفر پزشکان به نیویورک چگونه بود + جزئیات

به گزارش رکنا، سید محمد مهدی طباطبایی در متن این گزارش با عنوان گزارش نیویورک – روز گذشته آغاز شده است، وی تصریح کرد: روز با نشست نمایندگان اندیشکده ها و موسسات تحقیقاتی آمریکا آغاز شد، قالب این نشست شامل بیان نظرات و نقطه نظرات شرکت کنندگان بود و در واقع تبدیل به یک جلسه […]

به گزارش رکنا، سید محمد مهدی طباطبایی در متن این گزارش با عنوان گزارش نیویورک – روز گذشته آغاز شده است، وی تصریح کرد: روز با نشست نمایندگان اندیشکده ها و موسسات تحقیقاتی آمریکا آغاز شد، قالب این نشست شامل بیان نظرات و نقطه نظرات شرکت کنندگان بود و در واقع تبدیل به یک جلسه شد. در برخی از مواضع، پاسخ ها و دیدگاه های رئیس جمهور بسیار صریح و صادقانه بود با مرد غریبه ای که گفت این دیدار باورنکردنی بوده و شخصیت رئیس پزشکی تیزبین بوده است، در پایان و در حاشیه جلسه بسیاری از حاضران گفتند این دیدار متفاوت و شگفت انگیز بوده است.

وی افزود: بلافاصله پس از این دیدارها، دیداری با ولیعهد کویت، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر نروژ و رئیس جمهور بلغارستان برگزار شد. کشورهای اروپایی حاضر در نشست های دوجانبه به شدت تمایل خود را برای بهبود و توسعه روابط با ایران ابراز کردند و معتقد بودند که صدای جدیدی از ایران شنیده می شود.

طباطبایی ادامه داد: بلافاصله پس از وقفه مختصری برای نماز و نهار، دیدارهایی با نخست وزیر لبنان و رئیس اجرایی سودان برگزار شد. در تمامی جلساتی که طی سه روز جلسات کاری برگزار شد، اعم از اروپایی، آسیایی یا آفریقایی، طرفین در محکومیت تجاوزات اسرائیل به خاورمیانه توافق کردند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور افزود: دیدار با نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا که با حضور چهره های سرشناس برگزار شد و دیدار با نخبگان علمی و تجاری ایران و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا سه شب متوالی برگزار کردند که با نماز مغرب به پایان رسید.

وی بیان کرد: ساعت 22 به وقت نیویورک اولین بازدید رئیس پزشکی با پرواز به تهران به پایان رسید. با وجود انواع حاشیه‌هایی که قبل و حین سفر در برخی رسانه‌ها وجود داشت، در یکی از حساس‌ترین و بدترین شرایط سیاسی، یکی از بهترین و موفق‌ترین سفرهای سال‌های اخیر به نیویورک انجام شد. دیدار و مذاکره دوجانبه با ۱۶ مقام عالی رتبه بین‌المللی که در سال‌های اخیر رقمی بی‌سابقه است، خلاصه‌ای از دستاوردهای این سفر را نشان می‌دهد. انشاالله در مدت کوتاهی نتایج خوب اینگونه مذاکرات در سبد زندگی و روی میز ملت نمایان شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل بین المللی، یکشنبه 10 مهر 1403 در رأس یک فرماندهی عالی عازم نیویورک شد. هیأت عالی رتبه سیاسی و در روز پنج شنبه 14 مهر 1403 در پایان سفر به شدت به تهران بازگشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.