افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

پرداخت یک میلیارد تومان به خانواده جانباختگان مین

  • کد خبر : 377776
پرداخت یک میلیارد تومان به خانواده جانباختگان مین

آفتاب نیوز: احمد میدری با اشاره به حادثه معدن زغال سنگ طبس گفت: این حادثه یکی از بزرگترین حوادث معدنی کشور محسوب می شود و پراکندگی جغرافیایی دارد زیرا کارگران شاغل در این معدن از نقاط مختلف کشور بودند. 200 میلیون تومان به حساب دادستان واریز شده که به خانواده متوفیان واریز می شود. کارگران […]

آفتاب نیوز:

احمد میدری با اشاره به حادثه معدن زغال سنگ طبس گفت: این حادثه یکی از بزرگترین حوادث معدنی کشور محسوب می شود و پراکندگی جغرافیایی دارد زیرا کارگران شاغل در این معدن از نقاط مختلف کشور بودند. 200 میلیون تومان به حساب دادستان واریز شده که به خانواده متوفیان واریز می شود. کارگران تحت پوشش بیمه حوادث بودند و به هر خانواده بیش از یک میلیارد تومان پرداخت می شود.

وی در خصوص لزوم رعایت نکات ایمنی در معادن زغال سنگ کشور و سهل انگاری احتمالی در وقوع این حوادث گفت: باید دو موضوع را از هم تفکیک کنیم یکی خطاهای فردی یا سهل انگاری شخصی و دیگری خطاهای سیاست و فرآیند. که هستند این خود را تکرار می کند. تاکید می کنیم باید کمیته تحقیق و تفحص برای تعیین علت حادثه تشکیل شود و این پدیده به طور کامل بررسی شود.

اجاره ماشین – اجاره سعادت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: آنچه در خصوص حوادث معدنی باید مورد توجه قرار گیرد این است که چرا از سال 76 تا 1391 حدود 32 کشته داریم اما از سال 1391 تا 1403 بیش از 114 نفر فوت کرده‌اند. . در این حوادث؟

میدری اضافه کرد: دلیل این مشکل این است که به تدریج وارد لایه های زیرین و عمیق معادن زغال سنگ شده ایم و معادن زغال سنگ عموماً در لایه های زیرین با گاز متان همراه هستند، اما اینکه چقدر در این زمینه تاثیرگذار بوده اند، باید بررسی شود حادثه .

وی گفت: شهرستان طبس یک شهر معدنی است و هیچ شهری در ایران با حجم مشاغل معدنی مانند طبس وجود ندارد. جمعیت طبس 40 هزار نفر و 14 هزار کارگر معدن است. در واقع اقتصاد طبس بر پایه معادن است.

وزیر کار با بیان اینکه بعید است در سیستم های نظارتی ما قصوری صورت گرفته باشد، ادامه داد: نکته اینجاست که معادن زغال سنگ ما عموما سنتی است و از دو معدن در شهرستان طبس بازدید کردیم. معدن سنتی و یکی معدن مکانیزه است، اما معدن طبس جزو معادن غیرمکانیزه است و 1750 نفر دارد و سیستم مانیتورینگ تصویر ندارد.

میدری با اشاره به وجود 200 معدن زغال سنگ در کشور گفت: در حال حاضر یکی از معادن مکانیزه است و دلیل عدم مکانیزاسیون آن این است که برخی از معادن به دلیل لایه ها و اشکالی که در آن وجود دارد اصلاً مکانیزه نمی شوند برای اینکه کمتر داشته باشیم باید ببینیم چگونه می توانیم مکانیزاسیون را در معادن کشور افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: در وزارتخانه حاضریم هر سه ماه یکبار در خصوص ارتقای ایمنی در معادن زغال سنگ به ویژه در شهرستان طبس به مردم اطلاع رسانی کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.