افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

حقوق کارمندان در سال 1404

  • کد خبر : 377550
حقوق کارمندان در سال 1404

حقوق کارمندان تا سال 1404 چقدر افزایش می یابد؟ بر اساس آیین نامه مالی طرح بودجه 1404 افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده 20 درصد پیش بینی شده است. بر اساس آیین نامه مالی لایحه بودجه 1404 منتشر شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت برای […]

حقوق کارمندان تا سال 1404 چقدر افزایش می یابد؟

بر اساس آیین نامه مالی طرح بودجه 1404 افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده 20 درصد پیش بینی شده است.

بر اساس آیین نامه مالی لایحه بودجه 1404 منتشر شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت برای سال آینده پیش بینی شده است.

این رقم یکی از نکات مهم لایحه بودجه کشور است، زیرا 80 درصد بودجه کشور را نشان می دهد. از سوی دیگر، این پارامتر مهم در لایحه بودجه کشور، سیگنال مهمی به فعالان اقتصادی کشور می دهد که دولت قصد دارد تورم سال آینده را حدود 20 درصد حفظ یا هدف گذاری کند.

بر اساس ضوابط مالی لایحه بودجه، کلیه استخدام ها و بکارگیری نیروی انسانی اعم از پرسنل شرکتی در دستگاه های اجرایی از جمله دستگاه های دارای قوانین خاص صرفاً با رعایت ماده 71 قانون احکام دائمی بند 28. ح قانون الحاقی 2 مربوط به اخذ تاییدیه سازمان برنامه برای بار مالی قبل از صدور پروانه اشتغال مجاز است.

در این ضوابط آمده است که افزایش ضریب حقوق به ریال طبق جدول زیر در مقایسه با آخرین حکم گزینش استخدامی سال 1403 باید لحاظ شود که ضریب نهایی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

کارمندان زن و مرد میانگین افزایش سیستم پرداخت 20 درصد با حق داشتن خانواده بدون فرزند 23 درصد با حق داشتن خانواده با یک فرزند 26 درصد با حق داشتن خانواده با دو فرزند 30 درصد، با حق داشتن خانواده مندی با 3 فرزند 36 درصد، با حقوق خانواده با 4 فرزند 39 درصد و با حقوق خانواده با 5 فرزند و بیشتر 45 درصد برنامه ریزی شده افزایش می یابد. 2013 (بر اساس قرارداد 1403).

میزان پاداش پایان سال (عیدی) طبق ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه پیش بینی می شود و مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران می رسد.

در بخش الزامات تحقق رشد اقتصادی در سال آینده مقرر شده است، برای دستیابی به رشد هدف سال 1404 در هر بخش و هر استان، دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر رتبه‌بندی و برنامه‌ریزی، به سهم خود عمل کنند. از منابع عمومی اختصاص یافته به بودجه سنواتی، در تأمین منابع لازم و مؤثر در رشد اقتصادی، استان های جداگانه آن را به سازمان برنامه اعلام می کنند.

همچنین کلیه دستگاه های اجرایی که نیاز به اخذ مجوز ماده (23) دارند باید تا پایان شهریورماه درخواست خود را به کمیسیون ماده (23) ارائه کنند. اینها شامل مشارکت های دولتی و خصوصی، بهره وری و ارائه خدمات خارجی است. منابع، پیمانکاری فرعی و فاکتورینگ و تعهد دستگاه اجرایی به انجام آن در زمان مبادله قرارداد.

ضمناً تخصیص نیمه دوم پروژه های 1404 منوط به ثبت فازهای پروژه در سامانه های سازمان نقشه برداری است.

یکی از روش های تامین مالی پروژه های عمرانی نیمه تمام مشارکت دولتی و خصوصی است به این معنا که با تامین مالی بخش دولتی و خصوصی پروژه نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری می رسد و سرمایه بخش خصوصی می باشد. یا بخش تعاونی با درآمد کاهش می یابد.

به گزارش فارس، لایحه بودجه 1404 که پیش بینی درآمد و هزینه یکساله دولت است از اول مردادماه در سازمان برنامه و بودجه تهیه و در کارگروه ها و در نهایت قسمت اول بررسی و اصلاح می شود. لایحه ای که در تاریخ 10 آبان 1403 توسط رئیس جمهور به مجلس شورا تقدیم شد، اسلامی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.