افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

اولین ماه وزارت ستار هاشمی چگونه بود؟

  • کد خبر : 377433
اولین ماه وزارت ستار هاشمی چگونه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، یک ماه از شروع کار ستار هاشمی در وزارت ارتباطات می گذرد. در این ماه، برنامه‌ها و برنامه‌هایی که وی برای وزارتخانه در چهار سال آینده در سر دارد، همان برنامه‌هایی بود که پس از انتخاب به عنوان کاندیدای پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس ارائه کرده بود. . پس از آن، نشست […]

به گزارش خبرآنلاین، یک ماه از شروع کار ستار هاشمی در وزارت ارتباطات می گذرد. در این ماه، برنامه‌ها و برنامه‌هایی که وی برای وزارتخانه در چهار سال آینده در سر دارد، همان برنامه‌هایی بود که پس از انتخاب به عنوان کاندیدای پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس ارائه کرده بود. . پس از آن، نشست خبری ویژه ای با محوریت تشریح برنامه های وزارت ارتباطات هنوز برگزار نشده و جزئیات بیشتری از برنامه های وزیر جدید ارتباطات منتشر نشده است.

در این مدت هیچ تغییری در وضعیت اینترنت ایجاد نشده است. مردم هنوز از اینترنت بی کیفیت رنج می برند. برخلاف آنچه که وعده داده شده بود، حذف فیلترینگ از هیچ بستری محقق نشده و وزیر ارتباطات در یکی از آخرین اظهارات خود تنها به «بهبود وضعیت اینترنت» اشاره کرده است که بیشتر بر افزایش کیفیت اینترنت تاکید کرده است تا حذف آن. محدودیت ها

در خصوص رفع تحریم های آیفون، وزارت ارتباطات باید با حریم خصوصی همکاری کند و هاشمی روز ورودش به این وزارتخانه قول پیگیری این موضوع را داد. اگرچه این موضوع هنوز حل نشده است، اما اخیراً رئیس انجمن تلفن همراه ایران به زومیت گفته است: «وزیر جدید ارتباطات از ما آمار جدیدی از واردات غیررسمی آیفون 14 و آیفون 15 را درخواست کرد و ما نیز از آن استفاده کردیم. آمار و اطلاعات غیر رسمی و میدانی که داشتیم اقدامی برای رفع این محدودیت می توان انجام داد.

دو گزینه وزارتی برای دو سازمان مهم

اما هاشمی در این ماه دو سمت را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزیده است که با توجه به اهمیت این گروه ها، تصمیمات تاثیرگذاری تلقی می شود. هاشمی در حکمی حمید فتاحی را به سمت ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب و بهزاد اکبری را به عنوان سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت برگزید.

برخی از اعضا و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در کشور به ویژه کسانی که سوابق و تجربیات این دو نفر را می دانند، این دو گزینه وزیر ارتباطات دولت چهاردهم را مناسب دانسته و معتقدند که تجربه و تجربه فتاحی و اکبری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقطه قوت آنها و تیم تشکیل شده توسط ستار هاشمی برای وزارت ارتباطات است.

کیوان جام‌برز، معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ، این دو گزینه را «پیشرو» و «امیدبخش» می‌داند و به زومیت می‌گوید: «هر دو نفر دانش، تجربه و سوابق موفقی دارند و معتقد به مشارکت بخش خصوصی در این زمینه هستند. ” امیدوارم این روند در آینده نیز ادامه یابد.»

وی البته حضور یکی از بانوان توانمند منطقه فاوه را برای تصدی پستی در سطح معاونت وزیر پیشنهاد می کند و معتقد است که حضور چنین فردی در ترکیب اعضای وزارت ارتباطات می تواند مکمل این موضوع باشد. روند مطلوبی که هاشمی در انتخاب های خود ادامه داده است.

امیر نظمی، مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، پس از انتصاب مدیرعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه توئیتر خود این دو گزینه را «بسیار امیدوارکننده» دانست. “. برای بهبود وضعیت اینترنت کشور نوشت:

این دو انتخاب خوب ستار هاشمی وزیر ارتباطات، نویدبخش بهبود وضعیت اینترنت بود. حمید فتاحی رئیس سازمان تنظیم مقررات و بهزاد اکبری رئیس شرکت زیرساخت از تاثیرگذارترین کارشناسان زیرساخت اینترنت و شبکه در ایران هستند.

نظمی البته با اشاره به اینکه نمی توان منتظر رفع فیلترها بود، افزود: امیدوارم حداقل سرعت و کیفیت فنی اینترنت در ماه های آینده تغییرات ملموسی را برای شهروندان به همراه داشته باشد. نکته قابل توجه دیگر مکمل بودن این دو نفر در کار گروهی است.

۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.