افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

جرایم بانکی به 300 میلیارد تومان رسید چراغ سبز بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به بخش املاک

  • کد خبر : 377277
جرایم بانکی به 300 میلیارد تومان رسید چراغ سبز بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به بخش املاک

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک ها باید 20 درصد از تسهیلات پرداختی خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند. این قانون به صراحت بیان می کند که در صورت عدم اجرای این بند از قانون، بانک ها ملزم به پرداخت جریمه به دولت خواهند بود. بر […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک ها باید 20 درصد از تسهیلات پرداختی خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند.

این قانون به صراحت بیان می کند که در صورت عدم اجرای این بند از قانون، بانک ها ملزم به پرداخت جریمه به دولت خواهند بود.

بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی در حالی که 17 بانک حتی یک ریال به نهضت ملی مسکن پرداخت نکرده اند، عملکرد سایر بانک ها چندان مطلوب نیست. طبق قانون افزایش تولید مسکن، این بانک ها باید به طور رسمی جرایم مالیاتی را به دولت پرداخت کنند، اما همانطور که مشخص است خبری از پرداخت این جریمه ها نیز نیست.

بر اساس این قانون، بانک ها در صورت عدم رعایت این تکلیف، باید جریمه ای معادل یک پنجم مبلغ تعهد شده به سازمان امور مالیاتی بپردازند. مبالغ این جرایم به صندوق ملی مسکن واریز می شود تا در حوزه ساخت و ساز مسکن استفاده شود.

تعداد جرایم بانکی از مرز 300 میلیارد تومان هم پیش بینی می شود

این در حالی است که به گفته «محمدرضا مهدیار اسماعیلی»، مدیرکل صندوق ملی مسکن، به دلیل ناکارآمدی بانک ها، مبلغی در این صندوق واریز نشده است.

تعداد جرایم بانکی بیش از 300 میلیارد تومان برآورد شده است.

آخرین آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که بانک ها مانند گذشته تمایلی به اجرای این ماده قانونی ندارند و عملکرد آنها در خصوص قانون جهش املاک موید عدم تمایل به پرداخت تسهیلات در این بخش است. به ویژه در بخش املاک و مستغلات ملی. حرکت

بی رغبتی بانک ها در ماه های اخیر به نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات به دولت چهاردهم نیز کشیده شده است و اگرچه وزارت راه و شهرسازی در آخرین ابلاغیه خود به معاونان خود از توقف ساخت مسکن خبر داده است. اعداد و ارقام، اما تلاش های خود را برای متقاعد کردن بانک مرکزی برای نگاه مثبت به حرکت املاک و مستغلات داخلی و در کل بخش املاک آغاز کرده است.

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در تازه ترین اقدام خود با محمدرضا فرزین در بانک مرکزی دیدار کرد و به نظر می رسد منابع مالی جدیدی به بانک مسکن تزریق شده است.

اگرچه در این جلسه مقرر شد در اسرع وقت و فعلاً ابتدا منابع مالی به بانک مسکن تزریق شود، اما در زمان نگارش این گزارش خبری از تزریق این منابع نیست.

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که با بودجه قطره‌ای سالانه نمی‌توانیم به تعهدات خود در زمینه تولید مسکن عمل کنیم و باید منابع مالی دیگری برای این منظور پیدا کنیم.

اخیراً فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که با بودجه قطره‌ای سالانه نمی‌توانیم به تعهدات خود در زمینه تولید مسکن عمل کنیم و باید منابع مالی دیگری برای این منظور پیدا شود.

ظاهرا و سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن به تازگی به خبرگزاری بازار گفته است که قرار است سرمایه بانک مسکن بر اساس بودجه امسال 100 همت افزایش یابد.

وی پیش از این گفته بود که افزایش سرمایه بانک مسکن به روند پرداخت تسهیلات مسکن به طیف وسیعی از مردم و متقاضیان کمک می کند. تمامی پرداخت های تسهیلات بر اساس چارچوب سیاست های بانک مرکزی است.

اما گزارش جدید بانک مرکزی از عملکرد بانک ها در حوزه املاک نشان می دهد که مجموع وام های پرداختی املاک توسط 25 بانک بالغ بر 2 میلیون و 252 هزار و 649 میلیارد ریال بوده است.

این آمار مربوط به تسهیلات پرداختی در وام های خودمالکی، نهضت ملی مسکن، مسکن شهری، مسکن روستایی، ودیعه مسکن و حوادث غیرمترقبه است. اگرچه آمارهای بانک مرکزی به عملکرد ۲۶ بانک دولتی و خصوصی در حوزه مسکن اشاره دارد، اما نکته اینجاست که عملکرد بانک سرمایه در تمامی بخش ها صفر بوده است.

آخرین گزارش عملکرد بانک ها در قانون افزایش تولید مسکن تا 10 تیرماه نشان می دهد که 17 بانک در نهضت ملی مسکن یک ریال پرداخت نکرده اند.

آخرین گزارش از اقدامات بانک ها در قانون افزایش تولید ملک تا 10 تیرماه نشان می دهد که 17 بانک در نهضت ملی مسکن یک ریال پرداخت نکرده اند.

در گزارش های قبلی، عملکرد بانک ها در حرکت ملی املاک بسیار ضعیف ارزیابی شده بود، وضعیتی که در گزارش فعلی نیز تکرار شده است. همانند آمار فوق، از مجموع 26 بانک، 17 بانک در این بخش عملکرد صفر داشتند.

بانک های مسکن، سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، توسعه صنعت و معدن و صادرات تنها بانک هایی بودند که تا 10 تیرماه سال جاری در مجموع 748.717 میلیون ریال در نهضت ملی مسکن پرداخت کردند.

بانک های مسکن، سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، توسعه صنعت و معدن و صادرات تنها بانک هایی بودند که تا 10 تیرماه سال جاری در مجموع 748.717 میلیون ریال در نهضت ملی مسکن پرداخت کردند.

عملکرد بانک مسکن در مشارکت نهضت ملی مسکن در تاریخ گزارش، 629.576 میلیارد ریال، بانک سپه 12.941 میلیارد ریال، بانک ملی 34.362 میلیارد ریال، تجارت، 22.482 میلیارد ریال، ملت 46.504 میلیارد ریال، صادرات 90 میلیارد ریال بوده است. . صنعت و معدن 750 میلیارد ریال و توسعه صادرات ایران 1520 میلیارد ریال بوده است. لازم به ذکر است که عملکرد بانک توسعه صنعت، معدن و صادرات در ماه گذشته در این بخش بدون تغییر باقی مانده است.

ظاهرا بانک مرکزی چراغ سبزی منابع مالی بهتری را برای تزریق تسهیلات از سیستم بانکی به حوزه املاک نشان داده است و باید دید این جلسه مانند جلسات قبلی خواهد بود یا ماجرا متفاوت خواهد بود. هر از گاهی به بخش مسکن توجه بیشتری می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.