افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

حواشی حضور خواننده ماکان بند روی صحنه تئاتر

  • کد خبر : 377009
حواشی حضور خواننده ماکان بند روی صحنه تئاتر

آفتاب نیوز: اشکان درویشی کارگردان و تهیه کننده نمایش «تیتانیوم» درباره نحوه شکل گیری و تولید این نمایش گفت: این اثر برای همه سنین و همه افراد جامعه پرفروش است. ما در هر موقعیتی ممکن است به زندگی مردم آسیب بزنیم، بدون اینکه خودمان متوجه شویم و آن را منتقل کنیم، اما نتیجه کار ما […]

آفتاب نیوز:

اشکان درویشی کارگردان و تهیه کننده نمایش «تیتانیوم» درباره نحوه شکل گیری و تولید این نمایش گفت: این اثر برای همه سنین و همه افراد جامعه پرفروش است. ما در هر موقعیتی ممکن است به زندگی مردم آسیب بزنیم، بدون اینکه خودمان متوجه شویم و آن را منتقل کنیم، اما نتیجه کار ما می تواند باعث مرگ، جدایی و هزاران مشکل دیگر برای این فرد شود. این اتفاقات ناخواسته رخ می دهد پس بهتر است قبل از هر کاری به آن فکر کنید.

وی با اشاره به انتخاب این خواننده برای حضور در صحنه به عنوان بازیگر گفت: روی صحنه بردن یکی از محبوب ترین خواننده های نسل جدید ریسک بزرگی است. تحقیقات زیادی انجام دادم تا راهی برای دعوت نسل جوان جامعه به تئاتر پیدا کنم. اگر هزار بیلبورد در سطح شهر گذاشته می شد و در تمام شبکه های اجتماعی و تلویزیون ها تبلیغ می شد، به دلیل حضور امیر ماگارا نمی توانستیم حتی 20 درصد از مردمی را که به اتاق می آمدند جذب کنیم.

این کارگردان ادامه داد: به جرأت می توانم بگویم که تنها راه جذب نسل جوان به تئاتر حضور سلبریتی هایی است که آنها را به تئاتر می آورند تا بتوانیم با تولید آثار هنری و رساندن محتوا و پیام خود به آنها رونق دهیم. خوشحال می شوم حداقل یک مخاطب برای اولین بار از طریق این تئاتر به جمع مخاطبان نمایش بپیوندد. راه دیگری برای جذب نسل جوان نداشتم و خوشحالم که این ریسک را انجام دادم و اگر فرصتی پیش بیاید، دوباره آن را انجام خواهم داد، زیرا معتقدم تا زمانی که بتوانیم از حضور هنرمندان کشورمان بهره ببریم. چرا باید آنها را در خارج از کشور کار کنیم و از سرمایه های مادی و معنوی کشور در جای دیگری استفاده کنیم؟ چند سالی است که شاهد اجرای کنسرت رپرها و خواننده های خود در روسیه، دبی، ترکیه و … هستیم و در واقع هر فرصتی را که برای درآمدزایی در کشورمان داریم به خارج از کشور منتقل می کنیم.

درویشی گفت: تا زمانی که دغدغه های اجتماعی را احساس کنم، قطعاً آثار جدیدی تولید خواهم کرد. اگر دغدغه شخصی داشتم اصلاً سراغ هنر نمی آمدم، چون راه های زیادی برای پول درآوردن بلدم. با توجه به این دغدغه ها در عرصه هنری فعال هستم و طبق مستندات حتی در کارهای قبلی ام ضرر و زیان دیده ام، اما خوشحالم که یک اتفاق اجتماعی ایجاد می کنم.

گفت: اینکه بگوییم یک نفر بازیگر است یا نه، بعد از دیدن نتیجه کارش مشخص می شود. نباید از لحظه ای که افراد دیگر وارد هنر می شوند انتقاد کنیم. زمانی که پژمان جمشیدی وارد دنیای بازیگری شد به شدت مورد انتقاد قرار گرفت اما اکنون شاهد صف های طولانی برای دیدن آثار او هستیم. من حتی در فکر دعوت از سیاستمدارانی مانند محمدجواد ظریف و حتی محمود احمدی نژاد برای حضور روی صحنه هستم.

کارگردان «تیتانیوم» بیان کرد: همه ما در زندگی خود نقش داریم و مقایسه بازیگری با همه مشاغل حرفه ای اشتباه است. خیلی ها بازیگر دارند و قبل از اینکه ببینیم از آنها انتقاد می کنیم و اجازه حضورشان را می دهیم. کم نیستند کسانی که نمی توانند شاهد موفقیت چهار نفر جدید در هنر کشور باشند و سوال اینجاست که این افراد چگونه به گوش ندادن به حرف های جوانان اعتراض می کنند در حالی که خودشان اجازه نمی دهند دیگران شنیده و دیده شوند. اینها هستند که می گویند با تتلو چه کردی؟ کسانی بودند که با این انتقادات ناعادلانه تتلو را از ایران بیرون کردند و الان برای آزادی او دعا می کنند. البته تاکید می کنم که منظور من فقط نقدهای نادرست است نه نقدهای منصفانه.

وی تصریح کرد: حیف است که جوانان با تحصیلات هنری کشورمان اتاقی برای اجرا نداشته باشند. سالن های دولتی به نمایش هایی اختصاص داده شده که چهره دارند، در حالی که اگر این سالن ها فرصت دیده شدن را به جوانان بدهد، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود. چهره ها می توانند در اتاق های رایگان اجرا کنند و به راحتی پولی را که برای اجاره اتاق خرج شده است برگردانند. باید اجازه دهیم تالارهای حکومتی در انحصار جوانانی باشد که اتفاقاً نام‌های نامعلومی دارند. به عنوان کارگردان و تهیه کننده تئاتر، وقتی با چهره ها کار می کنم نباید وارد تئاتر دولتی شوم، چون با بازی در تئاتر خصوصی درآمد کسب می کنم، بنابراین باید فضای عمومی را به جوانان بسپارم.

این هنرمند درباره انتقاداتی که به نمایش هایش می شود گفت: به جز برخی از پیشکسوتان که نقدهای درستی دادند و من با آنها صحبت کردم، جمعی از دوستان ناعادلانه انتقاد می کنند. بسیاری از افرادی که امنیت شغلی خود را در این حرفه به خطر می اندازند، از نظر مالی بسیار بهتر از بسیاری از پیر و جوان هستند، اما حاضر نیستند 15 شب در یک نمایش بدون حقوق کار کنند. در کارهایم سعی می کنم به هنرمندانی که مدتی از این فضا دور بوده اند نزدیک شوم، اما این دوستان هستند به جز عزیزانی که می شناسم و همیشه در جهت همراهی و حمایت از جوانان قدم برداشته اند، یک جوان را همراهی می کنند. شخص رایگان روی صحنه باشید آیا همان طور که الان به خاطر حضور افرادی مثل امیر مقاره و امیر خلوت به من انتقاد می کنند به هنر کشور کمک خواهند کرد؟

درویشی در پایان گفت: لاله صبوری فوق لیسانس تئاتر دارد اما «تیتانیوم» اولین تجربه تئاتر من بود و خوشحالم که افتخار این اولین گروه را داشتم. همه بازیگران و عوامل من بسیار جذاب هستند، اما باید بگویم که امیر ماگارا یکی از بالقوه ترین، حرفه ای ترین و با استعدادترین افرادی است که در زندگی حرفه ای ام دیده ام. در روز دوم شهریور پنج اجرا داشتیم که این هنرمند به احترام تماشاگرانی که به دیدنش آمده بودند با آنها بیرون از اتاق بود. به نظر من اگر امیر ماگارا الان در اوج است به این دلیل است که خدا او را دوست دارد و من همیشه می گویم خدا او را در آغوش گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.