افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

شکست ایالات متحده و فرانسه در کنترل قدرت نظامی جنگ افروز نتانیاهو/حزب الله نباید دست کم گرفته شود.

  • کد خبر : 377001
شکست ایالات متحده و فرانسه در کنترل قدرت نظامی جنگ افروز نتانیاهو/حزب الله نباید دست کم گرفته شود.

رسول سلیمی: بلافاصله پس از گفتگوی جو بایدن و امانوئل ماکرون در حاشیه اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، فرانسه پیشنهادی را در نشست اضطراری شورای امنیت ارائه کرد که مقدمه ای برای برقراری آتش بس 21 روزه بود. . بین حزب الله و اسرائیل اما نتانیاهو پیشنهاد برقراری آتش بس را […]

رسول سلیمی: بلافاصله پس از گفتگوی جو بایدن و امانوئل ماکرون در حاشیه اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، فرانسه پیشنهادی را در نشست اضطراری شورای امنیت ارائه کرد که مقدمه ای برای برقراری آتش بس 21 روزه بود. . بین حزب الله و اسرائیل اما نتانیاهو پیشنهاد برقراری آتش بس را رد کرد. آنچه مسعود المادیجیان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: باید هر چه سریعتر آتش بس دائمی در غزه و لبنان برقرار شود و وحشیگری و جنایت اسرائیل پایان یابد.

گفته می شود، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، این ایده را روز دوشنبه با همتایان خود در گروه هفت مطرح کرده است و دیپلمات ها در 48 ساعت گذشته فوراً روی آن کار کرده اند.

در حاشیه نشست شورای همکاری خلیج فارس، بلینکن به طور جداگانه محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی را برای حمایت از پیشنهادی که هر دو وزیر با آن موافقت کردند کنار کشید. رئیس جمهور گفت که این طرح توسط ایالات متحده، استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر تایید شده است.

چه چیزی را گزارش کنیم خبری از بهشت آتش بس به مدت 21 روز در امتداد خط آبی رودخانه لیتانی پیشنهاد شد و در این 21 روز، طرفین توانستند برای حل مناقشه، به توافق جامع در طول خط آب و بازگشت ساکنان به خانه های خود مذاکره کنند. .

این در حالی است که ارتش اسرائیل او می گوید دولت بنیامین نتانیاهو آتش بس با حزب الله لبنان را رد کرده و به حملات هوایی در بیروت ادامه خواهد داد. چه اینکه نخست وزیر این کشور نیز به ارتش دستور داده است که «با تمام توان بجنگد». در ضمن سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل همچنین گفت: هیچ آتش بسی در شمال برقرار نخواهد شد و ما با تمام نیروهای خود تا پیروزی و بازگشت امن ساکنان شمال به خانه های خود به مبارزه با حزب الله ادامه خواهیم داد.

بر اساس گزارش رسانه ها، بیش از 600 نفر از روز دوشنبه در حملات اسرائیل به لبنان کشته شده اند. این در حالی است که قطر یک روز پس از پیشنهاد آتش بس 21 روزه آمریکا و متحدانش برای کاهش تنش در لبنان، اعلام کرد که هیچ میانجیگری رسمی بین حزب الله و اسرائیل برای آتش بس در لبنان وجود ندارد.

مجید الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در … کنفرانس مطبوعاتی در دوحه وی گفت: هیچ ارتباط مستقیمی بین گفتگوها برای آتش بس احتمالی در غزه و لبنان وجود ندارد و آتش بس 21 روزه در لبنان از سوی آمریکا و متحدانش پیشنهاد شده است. این در حالی بود که قطر به همراه مصر و آمریکا در مذاکرات آتش بس میان حماس و اسرائیل میانجیگری کردند. در همین حال، نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان گزارش ها مبنی بر امضای چارچوب آتش بس برای لبنان توسط ایالات متحده و متحدانش را رد کرد.

شکست ایالات متحده و فرانسه در کنترل قدرت نظامی جنگ افروز نتانیاهو/حزب الله نباید دست کم گرفته شود.

ناظران سیاسی می گویند نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بعداً روز پنجشنبه در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد و سوال این است که او چگونه به درخواست های آتش بس پاسخ خواهد داد. یکی دیگر از نشانه‌های مهم احتمال افزایش درگیری، اظهارات فرمانده ارتش اسرائیل است که گفت امکان حمله زمینی وجود دارد، اما این نگرانی را ایجاد می‌کند که این درگیری‌ها می‌تواند منجر به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه شود. همزمان، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد: مردم لبنان برای پاسخگویی به تعداد روزافزون پناهجویان به حداقل 70 میلیون دلار نیاز دارند.

اما از سوی دیگر، اسرائیل صدای ناسازگاری با دولت خود در سازمان ملل دارد که رسما از راه حل های دیپلماتیک استقبال می کند. دنی دانون، سفیر اسرائیل او روز چهارشنبه در سازمان ملل متحد، پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل، به خبرنگاران گفت که اسرائیل از آتش بس استقبال می کند و راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهد. وی سپس در نشست شورای امنیت اعلام کرد که ایران چرخه خشونت در منطقه است و صلح مستلزم رفع این تهدید است. در همین حال دکتر عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان پیش از نشست شورا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران حامی حزب الله است و در صورت افزایش درگیری ها در لبنان بی تفاوت نخواهد ماند.

کارشناسان روابط بین الملل بر این باورند که در صورت فراهم شدن شرایط برای صلح پایدار بین لبنان و اسرائیل، طرفین به توافقی در مسیری دست خواهند یافت که ماه هاست عاموس هوخشتاین، مشاور روسای جمهور آمریکا و فرانسه ارائه کرده است. لازمه این رویکرد اجرای کامل قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل و ایجاد مرز زمینی بین اسرائیل و لبنان است که به غیرنظامیان آواره از هر دو طرف اجازه می دهد به خانه های خود بازگردند.

اما به نظر می رسد با توجه به کاهش فشار سیاسی آمریکا در آستانه انتخابات این کشور و همچنین موفقیت نسبی اسرائیل در ترور فرماندهان حزب الله، نتانیاهو در حال اجرای این سناریو است که تهدیدات را تا حدی افزایش می دهد درخواست حزب الله برای پیوستن به توافق جامع پیشرفته. اسرائیل به عنوان یک هدف استراتژیک به دنبال نشستن بر سر میز مذاکره با «حزب الله قوی» نیست و سعی می کند قبل از هر مذاکره ای امتیازات لازم را در میدان نبرد کسب کند. ایده ای که به گفته ناظران سیاسی با واقعیت قدرت حزب الله فاصله زیادی دارد و اگر جنگ به خاک لبنان کشیده شود، فشار نظامی حزب الله بر اسرائیل دوچندان خواهد شد.

۳۱۱۲۱۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.