افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

غرب در حال فاصله گرفتن از ادعای خود برای تشکیل جهانی کثرت گرا – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 376986
غرب در حال فاصله گرفتن از ادعای خود برای تشکیل جهانی کثرت گرا – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدمهدی رحمتی مدیرعامل گروه رسانه های مهر در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص مسدود شدن حساب های اسپوتنیک در شبکه های اجتماعی گفت: به نظر می رسد آزادی بیان در غرب تنها پذیرفته شده است. در چارچوب هژمونی غرب. یعنی با ترویج ارزش‌های پذیرفته شده آن یا در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدمهدی رحمتی مدیرعامل گروه رسانه های مهر در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص مسدود شدن حساب های اسپوتنیک در شبکه های اجتماعی گفت: به نظر می رسد آزادی بیان در غرب تنها پذیرفته شده است. در چارچوب هژمونی غرب. یعنی با ترویج ارزش‌های پذیرفته شده آن یا در نظر گرفتن اولویت‌های سیاسی غرب، می‌توان روی قابلیت‌های فناوری رسانه‌های غربی کار کرد. اما اگر رویکردهای جایگزین یا متفاوتی در یک کشور یا منطقه از منظر ارزش‌های غربی مطرح شود، حتی اگر افکار عمومی و خرد جمعی آن جامعه از دیدگاه دیگری حمایت کند، به دلیل تعارض با ارزش‌های غربی، به سادگی حذف خواهد شد.

وی افزود: این چارچوب هژمونیک آنقدر انعطاف ناپذیر است که غربی ها اغلب تمایلی به توضیح آن ندارند. گاهی حتی شما نمی دانید چه قانون یا دستورالعمل حرفه ای را زیر پا گذاشته اید، بدون اخطار با شما برخورد شده و قابلیت های کاربری شما حذف شده است. در همان زمان که غرب به دنبال ایدئولوژی در قالب جهانی شدن است، روز به روز از ادعاهای قبلی خود مبنی بر لزوم تشکیل جهانی کثرت گرا فاصله گرفته و تفکر کاملاً قطبی و افراطی در مورد ارزش های غربی را ترویج می کند.

دکتر رحمتی تاکید کرد: اگر آزادی بیان تنها در چارچوب شاخص های فرهنگی غربی امکان پذیر است، دیگر به معنای آزادی نیست، بلکه فقط یک تصویر توخالی است و به قول دبور، جوامعی تبدیل به جوامع نمایشی می شوند که فقط نوعی هولوگرام را منعکس می کنند. . تصویر آزادی این آزادی واقعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مورد ایرانی‌ها، چنین محدودیت‌هایی نه تنها برای رسانه‌ها، بلکه با استفاده غیراخلاقی از هوش مصنوعی و فناوری‌های نظارت انسانی برای مردم اعمال شده است. این بدان معناست که صفحات رسانه ها و افراد به طور همزمان خارج از قوانین مورد حمله قرار می گیرند. مؤسسه مهر و رسانه های ایران در این موارد، بر اساس اعتقاد به صحت و اخلاق مسیر اطلاع رسانی که در پیش گرفته اند، تا حد امکان به یاد داشته باشند که یک شبکه اجتماعی به عنوان مخزن مردم و رسانه ها چه کاری باید انجام دهد. حقوق آنها و در عین حال شبکه های اجتماعی جایگزین ملی را در دستور کار قرار داده اند. روند هویت زدایی غرب به گونه ای است که به نظر می رسد سرمایه گذاری مشترک در فناوری های رسانه ای برای تامین شبکه های اجتماعی منطقه ای و حتی بین المللی در چارچوب قراردادهای بین المللی مانند بریکس ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.