افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

5 علامت آلرژی غذایی که نباید نادیده بگیرید

  • کد خبر : 376971
5 علامت آلرژی غذایی که نباید نادیده بگیرید

آفتاب نیوز: ممکن است فکر کنید که آلرژی غذایی مختص دوران کودکی است، اما مطالعه اخیر در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی نشان می دهد که تقریبا نیمی از افراد مبتلا به آلرژی غذایی در بزرگسالی به این مشکل مبتلا می شوند. محققان این مطالعه پس از تجزیه و تحلیل گسترده و عمیق به این […]

آفتاب نیوز:

ممکن است فکر کنید که آلرژی غذایی مختص دوران کودکی است، اما مطالعه اخیر در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی نشان می دهد که تقریبا نیمی از افراد مبتلا به آلرژی غذایی در بزرگسالی به این مشکل مبتلا می شوند. محققان این مطالعه پس از تجزیه و تحلیل گسترده و عمیق به این نتیجه رسیدند که حدود 4 درصد از جمعیت جهان از آلرژی غذایی رنج می برند. به گفته آنها 5 علامت مهم وجود دارد که نشان دهنده آلرژی غذایی است و هرگز نباید آنها را نادیده گرفت.

تغییرات پوستی

مهمترین تغییرات پوستی ناشی از حساسیت غذایی خارش، کهیر یا حتی تشدید اگزما است که با قرمزی و تورم پوست همراه است. این بیماری ها معمولا در دست ها، پاها و پوست مفاصل ظاهر می شوند.

اگر بعد از خوردن یک غذای خاص، لکه های خارش، قرمز، متورم و ملتهب روی پوست خود احساس کردید، یا اگر ناحیه اطراف دهانتان متورم و قرمز شد، به احتمال زیاد به یکی از موادی که مصرف می کنید حساسیت دارید.

ضربان قلب ضعیف شده

در برخی موارد آلرژی غذایی مشکلاتی فراتر از مشکلات پوستی ایجاد می کند. بر اساس گزارش FARE، ایجاد تغییرات در فشار خون (همراه با افت یا ضعیف شدن ناگهانی ضربان قلب) می تواند یکی از واکنش های آلرژیک بدن به حساسیت های غذایی باشد. البته، اگر فشار خون خود را با هر وعده غذایی چک نکنید، بعید است که در آن زمان ها افت خفیفی را احساس کنید. اما اگر اختلال شدید باشد، قطعاً احساس می شود.

مانند سایر واکنش های آلرژیک، این علامت می تواند خفیف یا کاملاً شدید باشد. بنابراین اگر با یک بیماری جدی مواجه شدید، زمان را از دست ندهید و به اولین مرکز مراقبت های پزشکی مراجعه کنید.

مشکلات دهان

آلرژی می تواند باعث خارش دهان یا حتی سرفه خشک شود. این حالت معمولاً زمانی رخ می دهد که به برخی میوه ها و سبزیجات حساسیت دارید، زیرا این غذاها حاوی پروتئین هایی شبیه به گرده گل هستند. به گفته محققان، این خارش معمولاً محدود به دهان است و در عرض چند دقیقه پس از خوردن غذای مورد نظر از بین می رود.

احساس سنگینی و سفتی در قفسه سینه.

اگر در بلع برخی غذاها مشکل دارید یا احساس سفتی و سنگینی غیرمعمول در قفسه سینه خود دارید، ممکن است به ازوفاژیت ائوزینوفیلیک مبتلا باشید.

آلرژی های غذایی می توانند به راحتی واکنش های سیستم ایمنی را تحریک کنند و تعداد زیادی گلبول سفید (به نام ائوزینوفیلی) را به مری بفرستند. همین فرآیند باعث التهاب می شود، مجرای گلو را باریک می کند و این احساس را ایجاد می کند که گویی غذا در این مسیر به دام افتاده است.

اجابت مزاج فوری

اگر خوردن غذای خاصی باعث حالت تهوع یا تمایل به رفتن به دستشویی می شود، بلافاصله آن را با مسمومیت غذایی یا مشکلاتی مانند عدم تحمل لاکتوز مرتبط نکنید. در واقع، اگر این واکنش‌ها همیشه پس از خوردن یک غذای خاص رخ می‌دهند، احتمالاً آلرژی غذایی دارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.