افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

عراقچی: ایران نسبت به جنگ تمام عیار در لبنان بی تفاوت نخواهد بود

  • کد خبر : 376961
عراقچی: ایران نسبت به جنگ تمام عیار در لبنان بی تفاوت نخواهد بود

به گزارش خبرنگار آیرینعراقچی وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه (به وقت محلی) در نشست وزرای امور خارجه 10 کشور بریکس در مقر سازمان ملل در نیویورک شرکت کرد و به بیان دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت. عراقچی در این نشست که به ریاست وزیر امور خارجه برزیل برگزار شد، گروه بریکس […]

به گزارش خبرنگار آیرینعراقچی وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه (به وقت محلی) در نشست وزرای امور خارجه 10 کشور بریکس در مقر سازمان ملل در نیویورک شرکت کرد و به بیان دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

عراقچی در این نشست که به ریاست وزیر امور خارجه برزیل برگزار شد، گروه بریکس را دارای ظرفیت های عظیمی در «جهان جنوبی» دانست که می تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه کشورها داشته باشد. مانند ایجاد تحولات و تغییرات مثبت در سیستم های جهانی.

وی موفقیت بسیاری از کشورها در پیوستن به بریکس را دلیلی بر موقعیت ممتاز بریکس در کشورهای در حال توسعه خواند.

وزیر امور خارجه همچنین در سخنانی حضور جدی و فعال ایران در فعالیت‌های بریکس از زمان عضویت در سال گذشته را مورد تاکید قرار داد و خواستار همکاری جدی‌تر اعضا در زمینه‌هایی مانند استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری شد. و همچنین همکاری و مشارکت در حوزه امنیت عرضه و انرژی را خواستار شد و آمادگی ایران را برای ارائه پیشنهادات خاصی در این زمینه ها اعلام کرد.

وی همچنین وزن بالای برجام در حوزه روابط جهانی و نظام های بین المللی را یادآور شد و پیشنهاد کرد که برجام به تغییر پارادایم جهانی پیشرفت بر اساس اهداف کشورهای در حال توسعه کمک کند. الگویی که منجر به ایجاد سازمان ها و سیستم های جهانی عادلانه و بدون تبعیض می شود.

عراقچی همچنین با اشاره به ناتوانی و شکست جامعه جهانی در پایان دادن به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در 12 ماه گذشته، وضعیت کنونی غزه و لبنان را نگران کننده دانست.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ همه جانبه در لبنان بی تفاوت نخواهد ماند.

وی با اشاره به نشست آتی سران بریکس در 2 نوامبر در غزه روسیه، پیشنهاد کرد بخشی از این نشست به گفتگوهای فوق العاده سران درباره بحران غزه اختصاص یابد.

وزرای خارجه 10 کشور عضو بریکس نیز در مورد تهیه اسناد برای نشست سران در روسیه رایزنی کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.