افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

دل درد در سنین مختلف دلایل مختلفی دارد.

  • کد خبر : 376937
دل درد در سنین مختلف دلایل مختلفی دارد.

آفتاب نیوز: دکتر علی محمد حاجی زینلی گفت: بیماری های قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در کشور است. بنابراین باید به «پیشگیری قبل از درمان» توجه شود، افراد قبل از سکته قلبی با پزشک مشورت کنند، در صورت بروز سکته، عضله قلب می میرد و هر اقدامی بی فایده […]

آفتاب نیوز:

دکتر علی محمد حاجی زینلی گفت: بیماری های قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در کشور است. بنابراین باید به «پیشگیری قبل از درمان» توجه شود، افراد قبل از سکته قلبی با پزشک مشورت کنند، در صورت بروز سکته، عضله قلب می میرد و هر اقدامی بی فایده است.

وی با بیان اینکه علت دل درد در افراد زیر 35 سال با افراد بالای 35 تا 40 سال متفاوت است، گفت: بیشتر دردهای قلبی در افراد زیر 35 سال ربطی به انسداد عروق قلب، قلب ندارد. درد در این سن ممکن است به دلیل بیماری قلبی مادرزادی یا افتادگی ساده دریچه قلب باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: تقویت عضلات قفسه سینه در کودکان و انجام ورزش هایی مانند وزنه برداری، بسکتبال یا سایر ورزش های دستی و بدنسازی به صورت حرفه ای می تواند باعث ایجاد درد قفسه سینه شود.

دکتر حاجی زینلی تاکید کرد: بیشتر دردهای قفسه سینه در سنین 10 تا 15 سالگی ناشی از رشد عضلات مربوط به این سنین است که موضوع مهمی نیست.

این متخصص آنژیوپلاستی با بالون گفت: درد در زنان جوان 20 تا 25 ساله اغلب یک علت ساده افتادگی دریچه میترال است، درد ناشی از کشیدگی این دریچه، در برخی موارد درد مربوط به دوران بلوغ است و اهمیت چندانی ندارد. .

وی خاطرنشان کرد: اگر افراد زیر 35 سال هر روز (به صورت متناوب) یا به طور مداوم احساس درد می کنند، حتما باید با پزشک مشورت کنند.

دکتر حاجی زینلی گفت: 35 تا 40 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، بنابراین اگر درد چند روز متوالی ادامه داشت و فرد را در هر سنی (حتی کودک 10 ساله) آزار می دهد، باید به پزشک مراجعه کرد. .

این متخصص قلب گفت: تقریبا بیش از 90 درصد از دردهای قفسه سینه در افراد زیر 35 سال، دردهای غیرقلبی و 10 درصد ناشی از مشکلات قلبی است. در این مورد، اکثر موارد کرونری (رگ های قلب) نیستند، که ممکن است بیماری دریچه ای قلب یا درد عضله بین دنده ای باشد.

دکتر حاجی زینلی در پایان گفت: در سن کمتر از 35 سال پزشک متخصص با معاینه ساده و در نهایت گرفتن نوار قلب توضیحات کافی به بیمار می دهد و نیازی به انجام سایر اقدامات تشخیصی نیست. . ، اما از سن 35 سالگی باید موضوع را جدی گرفت و با تشخیص پزشک در اسرع وقت پیگیری های لازم را انجام داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.