افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

سیاهگوش اوراسیا رها نشد!

  • کد خبر : 376859
سیاهگوش اوراسیا رها نشد!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در خصوص رهاسازی دو قلاده سیاه گوش که در تیرماه 1401 به اداره کل محیط زیست اصفهان تحویل داده شد و در مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی مستقر است، گفت: از ابتدای با ورود این دو سیاه گوش به مرکز، باید تلاش […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در خصوص رهاسازی دو قلاده سیاه گوش که در تیرماه 1401 به اداره کل محیط زیست اصفهان تحویل داده شد و در مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی مستقر است، گفت: از ابتدای با ورود این دو سیاه گوش به مرکز، باید تلاش شود تا تمام اصول و ملاحظات آمادگی برای بازگشت به طبیعت در نظر گرفته شود و تماس انسان با آنها باید به حداقل برسد.

ابدالی ادامه داد: با وجود ملاحظات، بدون شک قبل از رهاسازی این دو سیاه گوش در طبیعت برای اهلی کردن، باید شرایط نیمه طبیعی فراهم شود و رفتار آنها در این شرایط بررسی و نظارت شود تا امکان ادامه حیات در طبیعت بررسی شود. از این مرحله به بعد، انتشار انجام نخواهد شد.

وی افزود: همچنین برای پایش دقیق این دو نمونه گرانبها و اطمینان از سلامت و پایداری آنها در طبیعت، قلاده های ردیاب ماهواره ای برای آنها سفارش داده شده است که پس از نصب این ردیاب و این دو سیاه گوش، مراحل رهاسازی انجام می شود. نصب نمی شوند. گردنبندها به طبیعت برنمی گردند.

ابدالی همچنین اضافه کرد: بدیهی است این مراقبت و پایش در طبیعت تا زمان تطبیق کامل سیاهگوش ها با شرایط زیستگاه طبیعی و موفقیت آنها در این زیستگاه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش در پایان تصریح کرد: این در حالی است که هدف اصلی از نصب کلیه مراکز توانبخشی، درمانی و نگهداری در کشور، درمان و تا حد امکان امکان بازگشت حیات وحش به طبیعت است. یا به عبارتی توانمندسازی آنهاست که امیدواریم با تجهیز حداکثری این مراکز و افزایش و ارتقای ظرفیت سرمایه انسانی موجود بتوانیم به این هدف نزدیک شویم.

گفتنی است این دو قلاده سیاه گوش یکی ماده و دیگری نر در تیرماه 1401 در حالی که وضعیت جسمانی مناسبی نداشتند به یگان حفاظت محیط زیست اصفهان تحویل و برای درمان به مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی منتقل شدند. و در حال حاضر در سلامت کامل هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.