افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

تلویزیون این قسمت از سخنرانی پزشکان در سازمان ملل را نپسندید و حذف کرد + جزئیات

  • کد خبر : 376756
تلویزیون این قسمت از سخنرانی پزشکان در سازمان ملل را نپسندید و حذف کرد + جزئیات

به گزارش رکنا، اگرچه سخنان رئیس جمهور بامداد چهارشنبه 13 اسفند از رادیو و تلویزیون پخش شد، اما بخش های اصلی آن در ساعت 14 شبکه اول سیما پوشش داده نشد و تنها به محکومیت اسرائیل پرداخت جنایات منعکس شد. به گزارش عصر ایران، از ساعت 14 تا 14:20 خبر دیدار رهبری با سران دفاع […]

به گزارش رکنا، اگرچه سخنان رئیس جمهور بامداد چهارشنبه 13 اسفند از رادیو و تلویزیون پخش شد، اما بخش های اصلی آن در ساعت 14 شبکه اول سیما پوشش داده نشد و تنها به محکومیت اسرائیل پرداخت جنایات منعکس شد.

به گزارش عصر ایران، از ساعت 14 تا 14:20 خبر دیدار رهبری با سران دفاع مقدس و سخنان ایشان قرائت و گزارش شد. 10 دقیقه بعدی به حملات حزب الله به سرزمین های اشغالی و تشدید جنگ در منطقه اختصاص داشت.

ساعت 14:30 نوبت به انعکاس گزارش سخنرانی رئیس جمهور رسید. این قسمت ها با صدای مسعود مزکیان مخابره شد:

تنها راه پایان دادن به کابوس 70 ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان، بازگرداندن حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است. ما پیشنهاد می کنیم که همه مردم فلسطین – چه آنهایی که اکنون در سرزمین خود هستند و چه آنهایی که مجبور به ترک خانه های خود هستند – در یک همه پرسی سراسری برای آینده خود تصمیم گیری کنند. ما معتقدیم که با این مکانیسم می توان به صلح پایدار دست یافت. تنها از این طریق است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان می توانند با هم در یک سرزمین، در صلح و آرامش و به دور از نژادپرستی و آپارتاید زندگی کنند.

*این ایران نیست که در کنار مرزهای خود پایگاه نظامی ساخته است. این ایران نیست که کشور شما را تحریم کرده و مانع روابط تجاری آن با دنیا شده است. این ایران نیست که مانع از دسترسی آنها به دارو می شود. این ایران نیست که مانع دسترسی آنها به سیستم بانکی و پولی جهان شده است.

* ما نیستیم که سران ارتش آنها را ترور کرده ایم، اما آمریکا محبوب ترین فرمانده نظامی ایران را در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

اما از این قسمت ها خوششان نیامد، هر چند رئیس جمهور کشور در مجامع بین المللی چنین گفت. مهم این است که آن را دوست نداشتند و ذکر نکردند:

* مردم ما در انتخابات من به شعار محوری «وحدت ملی» رأی دادند. این شعار مطابق دستور خداوند متعال در قرآن کریم است.

*با برنامه ای مبتنی بر «اصلاحات»، «وحدت ملی»، «تعامل سازنده با جهان» و «توسعه اقتصادی» وارد کارزار انتخاباتی شدم و توانستم اعتماد هموطنانم را در پای صندوق های رای جلب کنم.

*در نظر دارم برای ورود کشورم به دوره جدید و ایفای نقش سازنده و موثر در نظام نوظهور جهانی، رفع موانع و چالش ها و سازماندهی مناسبات کشورم بر اساس نیازها و واقعیت های روز دنیا، پایه های محکمی را برای کشورم ایجاد کنم.

*ما خواهان صلح و امنیت پایدار برای مردم اوکراین و روسیه هستیم. جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ و تاکید بر ضرورت پایان سریع درگیری‌های نظامی در اوکراین، از هرگونه راه‌حل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند و معتقد است که این بحران تنها از طریق گفتگو قابل پایان است.

اگر رئیس جمهور ایران مسئولیت تجاوز روسیه به اوکراین را متوجه خود اوکراینی‌ها و نتیجه مداخله ناتو می‌دانست یا اگر به جای «عصر جدید» از «هندسه جدید» صحبت می‌کرد، حتی اگر به «در حال ظهور» اشاره می‌کرد. سیستم جهانی» در این موارد امکان پذیر است. قسمت های دیگر را نقل می کردم.

البته جای این کار به لطف پخش مستقیم ایشان وجود دارد، زیرا اگر قرار نبود مستقیم پخش شود، بقیه قسمت ها را غیرضروری می دانستند!

خبرآنلاین به نقل از عصر ایران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.