افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

آخرین خبر مفقود شدن وزنه بردار جوان ایرانی در اسپانیا – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 376639
آخرین خبر مفقود شدن وزنه بردار جوان ایرانی در اسپانیا – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

وحید ربیعی دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین اخبار از وضعیت فاطمه کشاورز پس از خروج از هتل تیم ملی وزنه برداری اسپانیا گفت: هنوز خبری نیست و در حال رصد هستیم. با پلیس اسپانیا صحبت کردیم و آنها هم در حال پیگیری هستند اما هنوز خبری نشده است. حتی […]

وحید ربیعی دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین اخبار از وضعیت فاطمه کشاورز پس از خروج از هتل تیم ملی وزنه برداری اسپانیا گفت: هنوز خبری نیست و در حال رصد هستیم. با پلیس اسپانیا صحبت کردیم و آنها هم در حال پیگیری هستند اما هنوز خبری نشده است. حتی پلیس اسپانیا دوربین های هتل را بررسی کرد تا متوجه شود او با چه کسی هتل را ترک کرده است، اما نتیجه هنوز مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پاسپورت کشاورز در دست مربی تیم ملی بود و نقش سرپرست چه بود، گفت: مسابقات کشاورز به تازگی تمام شده بود و مربیان برای وزن کشی به پاسپورت ورزشکار نیاز داشتند. و مسابقه دادند و مربی در مسابقات دیگر بازیکنان شرکت داشت. بوده فاطمه کشاورز پاسپورتش را از کیف مربی بیرون می آورد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این سوال که به هر حال تخلفی صورت گرفته است، گفت: قصور بحث جداست اما هرکس قصد رفتن دارد حتی بدون پاسپورت هم می کند. ما تمام پروتکل ها را رعایت کردیم و کارهای لازم را انجام دادیم. حتی سفته هم از ورزشکار گرفتیم که متاسفانه این اتفاق افتاد. علاوه بر این، ما نمی توانیم ورزشکار را در هتل قفل کنیم. او دویدن خود را به پایان رساند و روز بعد با بیان اینکه سردرد دارد برای استراحت به هتل رفت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مربی باید با ورزشکار هم اتاق باشد، گفت: وقتی تیم به هتل برگشتند متوجه نبودن کشاورز شدند و بعد دیدند کیف مربی به هم ریخته است. گذرنامه کشاورز گم شده بود. چیدمان اتاق ها به گونه ای بود که سه نفر در یک اتاق بودند، در حالی که تعداد خانم ها به گونه ای بود که باید سه نفر در یک اتاق باشند. از این گذشته هیچکس فکر نمی کرد که فاطمه کشاورز اعزامی به چند بازی با این تیم چنین کاری انجام دهد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: ورزشکاری که قصد خروج دارد بدون گذرنامه این کار را انجام می دهد و نداشتن پاسپورت تنها مانع خروج سریع از کشور می شود. به هر حال ما امیدواریم که فاطمه را پیدا کنیم و او را متقاعد کنیم که برگردد. این مسائل در ورزش رخنه کرده و ممکن است در حوزه های دیگر نیز شاهد آن باشیم. اما همانطور که مقامات ارشد وزارتخانه گفتند، همه ورزشکاران فرزندان ما هستند.

ربیعی گفت: متأسفانه ورزشکاران با وعده های توخالی در این مسیر قرار می گیرند که اگر بتوانیم با این ورزشکار صحبت کنیم به نفع اوست که دوباره به تیم بازگردد و راه قهرمانی را طی کند. این ورزشکاران چندین سال طول می کشد تا دوباره در پیست قهرمان شوند و زیر پرچم کشور دیگری تمرین کنند و در مسابقات شرکت کنند و زمان زیادی را از دست می دهند. حتی بسیاری از این ورزشکاران که چنین تصمیماتی می گیرند، ناگهان پشیمان می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که خانواده کشاورز چه واکنشی نسبت به این حادثه داشتند، گفت: خانواده وی واکنشی نشان ندادند و گفتند که از ماجرا بی اطلاع هستند، به هر حال کشاورز سن بالایی دارد و باید او را متقاعد کنیم که برگردد وگرنه او خانواده اصرار دارند که او برگردد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: متاسفانه در سفر به اسپانیا با اتفاقات عجیبی مواجه شدیم که لیست اولیه این سفر منتشر شد که جنجال زیادی به پا کرد و پس از آن 6 وزنه بردار ما انجام دادند. در این تورنمنت دو روز قبل از موعد مقرر دست به دست هم دادند که همه این مسائل باعث شد که نتوان نتایجی را که وزنه برداران ما در این مسابقات به دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد: عباسپور توانست عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کند و حتی فورهند او در این مسابقات خورده شد و داور به اشتباه اگر می توانست مدال طلا را کسب کند، خطا به او داد اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، این موضوع کنار گذاشته شد. متأسفانه ورزشکاران ما با وعده های توخالی این مسیر را طی می کنند و پس از آن باید چندین سال شرکت کنند تا بتوانند با پرچم یک کشور به رقابت بپردازند. یکتا جمالی دو سال پیش به همین ترتیب اما پس از دو سال درگیری از ایران رفت. اگر همان فرد در ایران می ماند شرایط بهتری داشت حالا می تواند به ایران برگردد و در مسابقه شرکت کند.

ربیعی گفت: دوست داریم کشاورز را پیدا کنیم، با او صحبت کنیم و راضی کنیم که به تیم بازگردد. اگر تصمیم به بازگشت دارید طبق گفته وزیر ورزش از شما حمایت می کنیم و هیچ اتفاقی نمی افتد و با تیم برمی گردید و برای پرچم کشورتان به میدان می روید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.