افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

توصیه سرپرست امام جمعه تهران به مسعود بزیکیان

  • کد خبر : 353339
توصیه سرپرست امام جمعه تهران به مسعود بزیکیان

به گزارش منیبان، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در فطرت احکام خداوند تخطی نیست. در تاریخ و جامعه نیز وضعیت به همین منوال است. یکی از سنت های خداوند در جوامع این است که ظلم برانداز است و ظالم باید از بین برود. زود است و […]


به گزارش منیبان، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در فطرت احکام خداوند تخطی نیست. در تاریخ و جامعه نیز وضعیت به همین منوال است. یکی از سنت های خداوند در جوامع این است که ظلم برانداز است و ظالم باید از بین برود. زود است و دیر، اما سوخت نیست. نامه 53 نهج البلاغه می گوید هیچ چیز نمی تواند نعمت و ظلم را تغییر دهد.

و افزود: خداوند فریاد مظلومان را می شنود و در پی ستمگران است. روزهای پیش رو ما را به یاد دو نمونه عینی از این ماجرا می اندازد. شما تهران 17 شهریور را دیدید. جلاد طاغوت هیچ کاری نکرد اما هر خونی که بر زمین ریخته شد قبر رژیم پهلوی را کندند و در 22 بهمن 57 خون مظلومان از بن صخره جاری شد. بیستم شهریور روز فرار جلاد جنایتکار رضا پهلوی است. دیدیم که چگونه در مسجد گوهرشاد قتل عام کرد. سنت خدا بوده، هست و خواهد بود. در کربلا هم همین اتفاق افتاد. دیگر ایزدی نیست. مروانیان و بنی عباس اثری از آنها به جا نگذاشتند.

سرپرست امام جمعه تهران یادآور شد: از نظر امام حسن عسکری(ع) ایمان به خدا و خدمت به مردم دو ویژگی مهم انسان مومن است. دوشنبه نوزدهم شهریور سالروز درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران پس از انقلاب سال 59 است که این مرحوم خدمات فراوانی انجام داد. امام (ره) شیفته و بی قرار بود. او رهبری قاطع امام خمینی (ره) را پذیرفته بود. می گفت از دوران دانشجویی امام (ره) را می شناسم. او مخالفت با امام را مخالفت با اسلام می دانست و رمز موفقیت رهبری ایشان را در اجتهاد به روز و ارتباط با مردم می دانست.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) آیت الله طالقانی را بازوی قدرتمند اسلام می دانستند و زبان ایشان را شمشیر مالک و شخصیت ایشان را اباذر می دانستند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) دلیل محبوبیت طالقانی را عالم دینی می دانستند.

وی ادامه داد: سه شنبه بیستم شهریور ماه سالروز شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی است که دومین شهید محراب و امام جمعه تبریز بود. به شاگردی امام افتخار می کرد. اطاعت از امام را بر خود و دیگران واجب می دانست. او هرگز در حضور امام نظر خود را بیان نکرد. امام (ره) او را عالمی وارسته و معلم اخلاق و معنویت می دانستند. امام خمینی (ره) شهید مدنی را سرمایه بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی می دانستند. این عالم قدیمی با لباس مبدل به فقرای شناسایی شده در محله های تبریز کمک می کرد و تا آخر عمر هیچکس نمی دانست چه کسانی به فقرا کمک می کنند.

خاتمی گفت: الحمدلله دو ماه عزاداری بزرگ داشتیم و مردم در عزاداری سنگ تمام گذاشتند. شیعیان از شادی اهل بیت خوشحال و از غم او محزونند. اغراق مجاز نیست.

سرپرست امام جمعه تهران در توصیه ای به دولتمردان گفت: به دولتمردان می گویم موفقیت شما در پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب است. پیشنهاد من این است که یک نهاد یا دفتر مقام معظم رهبری تمام دیدارهای رهبر انقلاب با دولتمردان و سیاسیون را به عنوان نامه حکومتی جمع آوری و در خدمت مسئولان قرار دهد. گنجاندن عدالت در قوانین مهمترین توصیه مقام معظم رهبری به دولتمردان بوده است. گفتند نباید الحاقیه عدالت را روی کاغذ بنویسیم. بلکه این موضوع باید در عمل پیاده شود. هر ماده قانونی که شکاف طبقاتی را بیشتر کند باید حذف شود. نظام ما یک نظام علوی است. در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید با علویان برخورد کنیم. فرزندان مردم فرزندان ما هستند. اینکه جوانان ما شغل ندارند با عدالت منافات دارد.

خاتمی گفت: طبق روایات اگر عدالت و حکمت در نظام باشد خداوند به این نظام کمک می کند و دشمنان را ذلیل می کند. انشاالله این دولت عادل شعار مسئولان عزیزمان بوده و هست.

وی در پایان درباره سرنوشت رژیم صهیونیستی گفت: فاجعه غزه و کشته شدن بیش از 40 هزار نفر فراموش نشدنی است. اما خدا را شکر می کنیم. زیرا این جنایتکاران کار سختی خواهند داشت. تظاهرات میلیونی مردم علیه صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها در یک مارپیچ نزولی قرار گرفته‌اند و نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به سمت نابودی پیش می‌رود. انشاءالله رهنمود امام محقق می شود که اسرائیل از صحنه زمان محو شود.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.