افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

رئیس جمهور فرانسه در ماه های آینده استعفا می دهد

  • کد خبر : 351832
رئیس جمهور فرانسه در ماه های آینده استعفا می دهد

به گزارش رکنا، نخست وزیر سابق دولت ماکرون (از سال 2017 تا 2020) برای استعفای رئیس جمهور فرانسه آماده می شود. در همین حال، مکرون بارها اعلام کرده است که تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در سمت خود باقی خواهد ماند. بر اساس مقاله منتشر شده در این نشریه آمریکایی، فیلیپ، رهبر حزب افق، […]

به گزارش رکنا، نخست وزیر سابق دولت ماکرون (از سال 2017 تا 2020) برای استعفای رئیس جمهور فرانسه آماده می شود. در همین حال، مکرون بارها اعلام کرده است که تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در سمت خود باقی خواهد ماند.

بر اساس مقاله منتشر شده در این نشریه آمریکایی، فیلیپ، رهبر حزب افق، در بحبوحه تلاش های مکرون برای مهار بحران بی سابقه سیاسی در این کشور، با اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ضربه سختی به وی وارد کرده است. کشور

چند تن از چهره های حزب افق که خواستند نامشان فاش نشود، در مصاحبه با پولیتیکو اعلام کردند که نخست وزیر سابق فرانسه به عنوان یک چهره راست میانه که روابط پیچیده ای با مکرون دارد، نیروهای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2025 آماده می کند. و شرط بندی کرده است که ماکرون در اوایل سال آینده و قبل از پایان دوره ریاست جمهوری او 2027 استعفا دهد.

فیلیپ، شهردار فعلی لو هاور، دیروز سه شنبه در مصاحبه با Le Puen نامزدی خود را اعلام کرد.

پولیتیکو در ادامه گفت که تصمیم این سیاستمدار سرشناس برای جانشینی ماکرون شکست بزرگی برای رئیس جمهور فرانسه بود که پیش از این او را متحد نزدیک خود می دانست.

رابطه فیلیپ و مکرون قبلاً با رقابت و احترام متقابل تعریف شده بود. اما از زمانی که رئیس جمهور فرانسه تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت و راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن دوباره قدرت را به دست آورد، روابط تیره شده است. فیلیپ ماکرون را مقصر «کشتن» ائتلاف حاکم با اعزام نیروهای ناآماده به انتخابات تابستانی دانست.

پس از آنکه حزب رنسانس ماکرون حزب راستگرای جامعه ملی را در انتخابات پارلمان اروپا شکست داد، او با اعلام انتخابات زودهنگام جامعه سیاسی را غافلگیر کرد، در حالی که انتظار می رفت قمار سیاسی رئیس جمهور فرانسه به نفع ائتلاف راست افراطی، جبهه عمومی جدید باشد. NFP). از میان چهار حزب اصلی چپ اول شد و آن را با بی‌ثباتی سیاسی بی‌سابقه رها کرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=351832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.