افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

اعتراض شدید روزنامه جمهوری اسلامی به یک مقام روسی – درخشان

  • کد خبر : 342619
اعتراض شدید روزنامه جمهوری اسلامی به یک مقام روسی – درخشان

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری به شدت از اظهارات رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر روسیه انتقاد کرد. در قسمت هایی از این مقاله خواهید خواند؛ رجب صفروف رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر روسیه در تحلیلی عجیب اما کاملاً مطابق با منافع کشورش اظهار داشت: ایران غرب زده برای روسیه بسیار خطرناکتر از ایران هسته ای […]

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری به شدت از اظهارات رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر روسیه انتقاد کرد.

در قسمت هایی از این مقاله خواهید خواند؛

رجب صفروف رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر روسیه در تحلیلی عجیب اما کاملاً مطابق با منافع کشورش اظهار داشت: ایران غرب زده برای روسیه بسیار خطرناکتر از ایران هسته ای است. غرب باعث فروپاشی روسیه خواهد شد.

اگر منظور این شخص «ایران غربی» است، ایران وابسته به غرب است، این اشتباه است که فکر کنیم او در ایران پیروانی ندارد، نه در بخش دولتی و نه در بخش دولتی. و اگر می خواهید بگویید ایران بر اساس منافع مشترک با غرب رابطه دارد، باید از مجری این تحلیل که آن رابطه را «علت فروپاشی روسیه» می داند، بپرسید که چه حرص و طمع است. او دارد؟ روس ها برای ایران دارند که فکر می کنند حفظ منافع ایران مبتنی بر داشتن یک سیاست متعادل در روابط بین الملل است که باعث فروپاشی روسیه می شود؟

این سخنان زیاده‌روی تنها زمانی قابل درک است که سخنران ایران را یکی از ایالت‌های روسیه بداند و ساکنان کرملین را پاسداران ملت و کشور ایران بداند. بعید نیست که سیاستمداران و تحلیلگران دولتی روسیه چنین سوءتفاهم عجیبی داشته باشند، اگرچه دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه و مرد شماره دو کاخ کرملین بارها از اشتهای سیری ناپذیر دولتمردان روسیه برای بلعیدن اوکراین و سایر کشورها صحبت کرده اند. روسیه همسایه در ماه های اخیر تهدید کرده است که در برابر طمع کرملین توسط ارتش روسیه اشغال خواهد شد.

کسانی که مردم ایران را اینگونه تحلیل می کنند نشان می دهند که هنوز از فضای دوران تزار و در قفس بسیار باریک شوروی قبل از «گلاسنوست» و «پروستریکا» نفس می کشند. آنها توانستند به هر دو «نه» بگویند. بلوک شرق و غرب، آنها را نمی شناسند. افرادی مانند رجب صفر و دیمیتری مدودف باید دوره ای از تاریخ ایران را از نیم قرن اخیر به دقت مطالعه کنند تا در مورد ایران امروز اظهار نظر کنند و در افکار زنگ زده خود به طور قطع تجدید نظر کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.