افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

طلافروشان مشکل مالیاتی ندارند جزئیات ممنوعیت فروش طلای دست دوم

  • کد خبر : 317100
طلافروشان مشکل مالیاتی ندارند جزئیات ممنوعیت فروش طلای دست دوم

به گزارش بازار، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران امروز در نشست خبری گفت: در دو سال گذشته حباب ارز افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل جلساتی با بانک مرکزی داشتیم تا از ظرفیت این اتحادیه در ضرب و سرمایه گذاری ارز استفاده کنیم. حباب سکه هشت میلیون تومانی توجیه […]

به گزارش بازار، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران امروز در نشست خبری گفت: در دو سال گذشته حباب ارز افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل جلساتی با بانک مرکزی داشتیم تا از ظرفیت این اتحادیه در ضرب و سرمایه گذاری ارز استفاده کنیم. حباب سکه هشت میلیون تومانی توجیه اقتصادی ندارد و اگر خالی شود مردم متضرر می شوند.

وی افزود: تولید طلا افزایش یافته است بنابراین این صنعت ظرفیت صادراتی دارد و می توانیم از این ظرفیت برای صادرات طلا به کشورهای اروپایی و خاورمیانه استفاده کنیم. بدون شک صادرات طلا ارزآوری و اشتغال زایی را به همراه خواهد داشت. نسبت صادرات طلای کشورمان در سال گذشته 805 کیلوگرم بوده و احتمال افزایش این نسبت وجود دارد. برخی کشورها از جمله ترکیه در سال های اخیر از ما اقلام طلا می خریدند، اما اکنون دولت ترکیه در این زمینه فعالیت و صادرات را آغاز کرده است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ارز تهران با اشاره به مالیات طلافروشان گفت: برخی از محصولات این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند اما متوسط ​​مالیات این صنف 12 میلیون تومان است. کوچولوها واحد تا چند میلیارد تومان برای شرکت های فعال و بزرگ است.

وی درباره فرار مالیاتی اضافه کرد: فرار مالیاتی در همه مقوله ها وجود دارد اما در مقوله طلا بسیار نادر است. ما در این اتحادیه مشکل مالی نداریم و جزو اتحادیه هایی بودیم که شفاف هستیم.

بذرافشان از پیوستن 65 درصد صنف طلا به سامانه مالیاتی خبر داد و گفت: اعضای این صنف در سامانه ثبت نام کرده اند و مشکلی برای پرداخت مالیات کلاهبرداری بر اساس فعالیت و گردش مالی نداریم.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، چندی پیش این حمله را به راه انداختند که طلافروشان می خواهند مانند پزشکان از پرداخت مالیات خودداری کنند. این در حالی است که مشکل مالیاتی نداریم و با توجه به مشخص بودن قیمت روز طلا در سایت اتحادیه و بسیاری از سایت های دیگر و اعلام روش های صحیح محاسبه قیمت طلا که خود اتحادیه بارها اعلام کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه تصریح کرد: شمش طلا به عنوان مواد اولیه تولید ما ضروری است، پیش از این که در این بخش کمبود داشتیم، اما زمانی که مرکز طلا و ارز زیر نظر بانک مرکزی راه اندازی شد، مشکل ایجاد شد. کمبود شمش برطرف شد و بازار شفاف شد. قبل از راه اندازی مرکز مبادلات، شمش طلا به کشور وارد و قاچاق می شد و شفافیتی در این زمینه وجود نداشت.

بذرافشان با بیان اینکه تولید طلا 30 درصد کاهش یافته است، افزود: نمایندگان اتاق ملت و دولت باید نگاه خود را نسبت به این صنعت تغییر دهند، باید کارشناسانه تصمیم گیری شود، همکاران ما نگران هستند. یک نگرانی این است که اگر در سامانه معاملات ثبت نام کنند مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شوند؟ در حال حاضر واحدهای تولیدی ما با مشکل مواجه هستند. حدود 80 درصد همکاران ما واحد اجاره ای دارند، علاوه بر این هزینه پرسنلی دارند، باید به مشکلات این واحدها هم نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه طلا از سال 1340 شروع به کار کرده است، گفت: 2000 واحد تولید طلا و 2500 بازدیدکننده طلا داریم. همچنین 70 درصد واحدهای این شعبه اجاره ای است.

بذرافشان همچنین تصریح کرد: تجارت طلا در فضای مجازی باید توسط دولت و نهادهای مسئول کنترل شود. حالا طلاهای کهنه را بدون اسکناس روی دیوار می فروشند، چه کسی باید این وضعیت را کنترل کند؟ آنها در فضای مجازی و سایت های مختلف سکه و مصنوعات طلای غیر استاندارد می فروشند. موردی داشتیم که در این سایت ها گوشواره های تقلبی به نام طلای واقعی به مردم فروخته می شد.

این رئیس اتحادیه همچنین از مردم خواست در خرید طلا در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند چرا که فروش طلا در فضای مجازی مشکلاتی را از نظر تقلبی و استاندارد برای مردم ایجاد کرده است.

بذرافشان تاکید کرد: مردم بدون آگاهی وارد این فضاها می شوند و آسیب می بینند. گلد یونیون هم اکنون دستمزد طلا را با مدل های متنوع ارائه می دهد که با قیمت های پایین و دارای کدهای استاندارد ارائه می شود. ضمناً مردم باید از هویت واحد معاملات طلا مطلع شوند و مشاهده مجوز و دریافت قبض طلا حق آنهاست. اینکه از طلافروشی ها سکه نخرند و در مراکز عرضه سکه با وکیوم و هولوگرام همان مرکز خریداری کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت فروش طلای دست دوم گفت: در دهه گذشته گرایش مردم به طلای دست دوم باعث آسیب به حوزه تولیدکنندگان طلا شد. در همین راستا جلسه ای با وزارتخانه های مربوطه برگزار کردیم، یک ماه پیش طی اطلاعیه ای اعلام و دستور حذف کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه جدید صنفی صادر شد. قرار است طلاهای دست دوم جمع آوری شود اما هنوز به طور رسمی به واحدها ابلاغ نشده است.

این رهبر صنفی در انتقاد از قوانین متعدد اظهار داشت: انبوه قوانین و مطالبات آنها باعث شده است که همکاران ما در زمینه فعالیت اقتصادی آرامش خاطر نداشته باشند که اعتراضاتی را در پی داشته است. یک بار در ابتدای آذرماه سال گذشته ملزم به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت شدند و بار دیگر در اردیبهشت ماه سال جاری واحدهای خود را تعطیل کردند. اتحادیه های شریک ما نه تنها هنوز نگران هستند، بلکه نگران هستند. نیز نامشخص باقی می ماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=317100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.