افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

فاز 13 میدان مشترک آلفا پارس جنوبی آماده بهره برداری است و قرارداد 21.5 میلیارد دلاری امضا شد

  • کد خبر : 295288
فاز 13 میدان مشترک آلفا پارس جنوبی آماده بهره برداری است و قرارداد 21.5 میلیارد دلاری امضا شد

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر روز چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات حفاری اجرایی 24 حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران در ویدئو کنفرانسی اظهار داشت: فاز 13 آلفا از سال 1393 متوقف شد. تا سال 1400 به دلیل تاخیر در سال های اخیر که هم اکنون در دولت سیزدهم با رهبری […]

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر روز چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات حفاری اجرایی 24 حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران در ویدئو کنفرانسی اظهار داشت: فاز 13 آلفا از سال 1393 متوقف شد. تا سال 1400 به دلیل تاخیر در سال های اخیر که هم اکنون در دولت سیزدهم با رهبری قرارگاه خاتم آماده بهره برداری است.

وی همچنین از انعقاد دو قرارداد جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک قراردادهای جدیدی به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار منعقد خواهد شد که یکی از آنها مربوط به توسعه میدان مشترک چنگوله در ایلام، پروژه مقدماتی است. اقداماتی که برای آنها تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: قرارداد دیگر مربوط به طرح توسعه میدان بند کرخه در استان خوزستان است که به زودی با حضور وزیر نفت امضا می شود.

۲۱ و نیم میلیارد دلار قراردادهای شرکتی در دولت سیزدهم
وی میزان قراردادهای این شرکت در دولت سیزدهم را 21.5 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: از این میزان 17.5 میلیارد دلار مربوط به میادین مشترک در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بوده است. معیارهای.

خجستمهر بخش مهمی از فعالیت های دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز را در قالب کارهای زیربنایی، تصمیم گیری سریع و اقدامات اولویت دار خواند و گفت: تمام تلاش شرکت ملی نفت ایران این است که قراردادهای ارزشمندی در این سال منعقد شود. . .

وی بیان کرد: باید بتوانیم پس از تولید حداکثری، صادرات و درآمدزایی به حداکثر تولید ثروت برای کشور برسیم و در این زمینه با اهداف جدید و روش های جدید صادرات نفت چندین برابر شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران میدان نفتی یادآوران را دومین میدان نفتی بزرگ کشور دانست و افزود: نفت این میدان حدود 32 میلیارد بشکه است و پس از میادین یکپارچه مشترک آزادگان، یکی از بزرگترین میدان های نفتی کشور است. . میادین مشترک، پتانسیل تولید ارزشمندی دارد و در فاز چهارم قرار خواهد گرفت تا از 110 هزار بشکه به 210 هزار بشکه برسد.

وی گفت: حدود 50 حلقه چاه در میدان یادآوران در حال تولید است و 120 میلیون فوت مکعب گاز همراه که جزو آلاینده‌ها بود، در NGL 3200 به محصول با ارزش گاز سبک و خوراک پتروشیمی تبدیل می‌شود.

خجستمهر افزود: قرار است حداقل 70 حلقه چاه و چند میلیارد دلار در میدان یادآوران حفاری و سرمایه گذاری کنیم.

وی مهمترین ماموریت های شرکت ملی نفت ایران را بر چهار محور برشمرد و تولید نفت و گاز را یکی از این محورها برای افزایش و تسریع تولید برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تولید نفت از 2 میلیون و 100 هزار بشکه در سال 1400 به حدود 3 میلیون و 600 هزار بشکه در امروز رسیده است، گفت: افزایش 70 درصدی تولید را نشان می دهد.
به گفته وی، افزایش تولید به صادرات، درآمدزایی و تولید ثروت تبدیل شده است.

خجستمهر با اشاره به توسعه میادین گفت: مرکز توجه و تمرکز توسعه شرکت ملی نفت ایران تولید نفت و گاز بوده است.

وی گفت: در چاه هایی مانند قلعه نار یا خط لوله شادگان 6 سال است که تولید متوقف شده و 80 درصد قراردادهای ما مربوط به میادین مشترک است.

وی خواستار توسعه فاز 11 پارس جنوبی، قرارداد لایه نفتی، اجرای میدان مشترک یاران، میدان مشترک سهراب، انعقاد قرارداد یکپارچه میدان مشترک آزادگان برای افزایش تولید 190 هزار به 550 هزار شد. بشکه ها ، انعقاد فاز دوم میدان مشترک آذر به عنوان بخشی از اقدامات مهم این فهرست شرکت می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.