افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

دستور تخریب مسعود مزیکیان / فیله انتقاد و اتهام و تخریب را بلند کنید / توصیه ویژه فلاحت پیشه به نامزدهای اصلاح طلب

  • کد خبر : 293849
دستور تخریب مسعود مزیکیان / فیله انتقاد و اتهام و تخریب را بلند کنید / توصیه ویژه فلاحت پیشه به نامزدهای اصلاح طلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت؛ فیله انتقاد، اتهام و تخریب علیه مسعود مزیکیان را بردارید. این دستوری است که گفته می شود از سوی برخی افراد و جریانات تندرو به کانال ها، صفحات و صفحات مجازی صادر شده است. دستوری که به دنبال ایجاد فضای منفی علیه نامزدی است که باید […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت؛

فیله انتقاد، اتهام و تخریب علیه مسعود مزیکیان را بردارید. این دستوری است که گفته می شود از سوی برخی افراد و جریانات تندرو به کانال ها، صفحات و صفحات مجازی صادر شده است. دستوری که به دنبال ایجاد فضای منفی علیه نامزدی است که باید با لشکری ​​از 5 کاندیدای اصولگرا روبرو شود.

اما پدرخوانده های رادیکال به این وضعیت نامتناسب و نامتعادل راضی نیستند و سعی کرده اند از رویکردهای تخریبی علیه پزشکان استفاده کنند. حجم، وسعت و دامنه این تخریب ها علیه پزشکان به قدری زیاد است که به نظر می رسد برخی ستادهای انتخاباتی به جای تاکید و اعتماد به مهارت ها، دستاوردها و توانایی های کاندیدای خود، درد و اندوه خود را معطوف تخریب پزشکان کرده اند. طبق معمول نشانه های مشترکی بین پروژه های مخرب رادیکال ها در داخل و خارج از کشور دیده می شود. بسیاری از رسانه های خارجی به تخریب مسعود مزیجیان پرداخته و با اتهام زنی، تخریب و فضاسازی به زعم خود سعی در کاهش توجه افکار عمومی به پزشکان دارند. زیرا از منظر این جریانات، گفتمان اصلاحات با توجه به جایگاهی که در افکار عمومی ایرانیان دارد، باید با حادترین طرح های تخریبی مقابله کند.

جالب اینجاست که با توجه به رکورد سفید پزشکان و دست خالی رقبا، اتهاماتی مطرح می شود که مبنایی ندارد. برای مثال زاکانی در یکی از این تخریب ها به خاطرات گذشته خود اشاره کرده و اتهاماتی را از دوران حضورش در وزارت بهداشت مطرح کرده است، بدون اینکه سندی برای اتهاماتش داشته باشد. در نمونه ای دیگر، در یکی از کانال های تلگرامی یکی دیگر از نامزدهای اصولگرا، کلیپی قدیمی از پزشکان بارگذاری شد که در آن چالش لفظی بین پزشکان و یکی از خبرنگاران ایجاد شد و ستاد مذکور به این معنی بود که کاندید مسئول جریان اصلاحات نبود.

اما آیا این اولین بار است که جریان راست برای مقابله با کاندیدای اصلاح طلب از این نوع استراتژی استفاده می کند؟ بررسی روند تخریب، دروغ و اتهامات به مسعود مزیکیان نشان می دهد که جناح راست رادیکال به همان اقداماتی متوسل شده اند که در انتخابات سال 76 تکرار شد.

گسترش روزافزون تخریب‌ها علیه مسعود البدیشیان، افکار عمومی جامعه ایران و متولدین دهه‌های 50، 60 و دهه‌های گذشته را به یاد تمام تلاش‌ها و تخریب‌های منفی روزهای قبل علیه سیدمحمد خاتمی می‌اندازد. تا انتخابات 11 خرداد 76. اما چرا این همه نشانه های مشترک بین روند تخریبی خاتمی و پزشکان وجود دارد؟

خاطرات ویرانی در سال 1976

کسانی که روزهای به یاد ماندنی قبل از دوم خرداد 1355 را گذرانده اند، باید به خاطر داشته باشند که بخش مهمی از استراتژی های رقبای خاتمی برای نابودی او بوده است. روزی نبود که خاتمی امتیاز جدیدی نداشته باشد و به او تهمت زده نشود. روندی که در دوران ریاست جمهوری وی ادامه یافت; به گونه ای که خاتمی هر 9 روز یک بار از آن با عنوان یک بحران جدی یاد می کند. محمدصدر در جلد ششم از مجموعه تاریخ شفاهی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، درباره روند تخریبی که در جریان انتخابات سال 76 علیه سید محمد خاتمی به راه افتاد، می گوید: محبوبیت آقای خاتمی در بین مردم به مرور زمان، کار به جایی رسید که به جای تبلیغ نامزد خود، از دو ترفند استفاده کردند: اول اینکه در جامعه شایعه کردند که نظر مقام معظم رهبری نظر ناطق نوری است و آیت الله مهدوی کنی ایشان دو روز پیش به صراحت این موضوع را بیان کردند. ثانیاً با پخش شایعه تکرار مشروطه و بازگشت بنی صدر به صحنه و القای این که در صورت آمدن آقای خاتمی، اسلام به خطر می افتد، چهره آقای خاتمی را در بین مردم خراب کنید. در چارچوب استفاده از این روش، مجلاتی مانند شلمچه و یالثارت، بخورهای عجیبی انجام دادند و رسالت، کیهان و حتی صدا و سیما نیز تبلیغات عمومی علیه آقای خاتمی منتشر کردند.

وی ادامه می دهد: در این میان صحبت های افرادی که از روحانیون مبارز حمایت می کردند تبدیل به تبلیغات بسیار زشتی علیه آقای خاتمی شده بود که به برخی از آنها اشاره می شود: «آقای رفیق دوست در بنیاد جانبازان گفتند که ما اجازه نمی دهیم بنی ها حادثه صدر باز هم این اتفاق می افتد و حتی اگر آقای خاتمی پیروز شود، ظرف شش ماه او را برکنار می کنیم. متأسفانه این روش تبلیغاتی که هر روز خشونت آمیزتر می شد، مرتب ادامه پیدا کرد…»

محمدصدر می گوید: متأسفانه این شیوه تبلیغاتی که روز به روز خشن تر می شد، به طور مرتب ادامه یافت. اوج این ویرانی ها را می توان در حادثه عاشورا در روز جمعه دید، تخریب ناجوانمردانه ای که چند روز اخیر نشان داد توسط برخی افراد و گروه ها برای نفوذ رای خاتمی به راه افتاد. هنگامی که اولین شراره های خورشید سحرگاهی در روز جمعه 11 خرداد 1395 شعله ور شد، مشخص شد که نه تنها تمام ویرانی های ایجاد شده از بین نرفته است، بلکه مردم ایران در حرکتی هماهنگ با خاتمی، خاتمی را به عنوان رئیس جمهور منتخب خود انتخاب کردند. 20 میلیون نفر رای. انتخاباتی که ایران و منطقه را در آستانه فصلی جدید و رویدادهای جدید قرار داد.

نابودی نشانه ضعف است!

بسیاری از تحلیلگران و فعالان سیاسی در گفت و گو با «اعتماد» افزایش دامنه هجمه ها علیه پزشکان را نشانه قوت گفتمان آنها و نشان از ترس و نگرانی رقبا از گفتمان پزشکان می دانند. اسماعیل گرامی مقدم خاطرنشان می کند: با توجه به ضعف های آشکار حوزه اصولگرایی و نبود گفتمان کافی، این جریان عزم خود را جزم کرده تا از طریق تخریب به منفعت برسد. موضوعی که تجربه گذشته در خصوص تخریب سیدمحمد خاتمی و دیگران نشان داده است، به نتیجه مطلوب نمی رسد.

حشمت فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه مردم از جنگ و دعوا خسته شده‌اند، از پزشکان می‌خواهد که وقت خود را برای پاسخگویی به رقبا تلف نکنند و گفتمان خودشان را دنبال کنند و اطمینان حاصل کنند که مردم از او و عقایدش دفاع خواهند کرد. با وجود این داده های روشن، به نظر من راهبرد اصولگرایان در انتخابات چهاردهم به جای استفاده از رویکردهای مثبت و ارائه برنامه های خود، بر تخریب پزشکان است.

«تراست» به داده های مستندی دست یافته است که استعمارهای تبلیغاتی مرتبط با برخی ستادهای انتخاباتی دستور تخریب کاندیدای جریان اصلاح طلب را داده اند. اما تجربه دهه‌های گذشته نشان داده است که مردم در برابر چنین رویکردهای مخرب عکس‌العمل نشان می‌دهند و کاندیدای نابود شده را در راس قرار می‌دهند.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.