افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

پزشکان: برنامه هفتم را بر اساس سیاست های مدیریتی اجرا می کنم

  • کد خبر : 293262
پزشکان: برنامه هفتم را بر اساس سیاست های مدیریتی اجرا می کنم

آفتاب نیوز: مسعود مزیکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی در برنامه ویژه خبری در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تحقق برنامه های بالادستی کشور از جمله برنامه هفتم توسعه دارد، گفت: ثبت نام روز برای انتخابات ریاست جمهوری و در 5 دقیقه وقت برای تبیین برنامه هایم، تصریح کردم که […]

آفتاب نیوز:

مسعود مزیکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی در برنامه ویژه خبری در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تحقق برنامه های بالادستی کشور از جمله برنامه هفتم توسعه دارد، گفت: ثبت نام روز برای انتخابات ریاست جمهوری و در 5 دقیقه وقت برای تبیین برنامه هایم، تصریح کردم که قرار نیست برنامه جدیدی بنویسیم و سیاست جدیدی را در کشور اعلام کنیم.

وی افزود: سیاست های کلی مقام معظم رهبری روشن است و در نهایت آنچه دولت محترم در گذشته بر اساس تجربه انجام داده تبدیل به قانون شده است و طبیعتاً هر دولتی که روی کار می آید باید بر اساس کلیات ابلاغی برنامه توسعه داشته باشد. سیاست های. توسط رهبر انقلاب

این پزشک خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، اصولاً نباید اکثر برنامه های ما به تأخیر بیفتد تا الان که در خدمت شما هستم و دیدگاه هایی که مقام معظم رهبری تصریح کردند قرار است اولین کشور در منطقه باشیم. و فقر و عدالت را از بین ببرید. امکان گسترش وجود دارد همه اینها نشان می دهد که ما نتوانستیم آن را در عمل اجرا کنیم، بنابراین اگر روزی سیستم اجرایی را داشته باشیم اولویت اصلی ما این است که به سمت اجرای سیاست های کلی و اجرای برنامه های قانونی برویم.

کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چگونه می توان آنچه را که اشاره کردید انجام داد؟ وی بیان کرد: به طور معمول وقتی دولت ها برنامه هایی را اعلام می کنند، برای تحقق آن، در کار کارشناسان تمهیدات لازم از نظر منابع مالی و انسانی لحاظ شده است. اولین گام، پیروی از جهت گیری دولت و تلاش برای اجرای صحیح و به موقع برنامه های مقدماتی است.

وی افزود: مشکلی که معمولا در دولت ها و در تغییرات مدیریتی داریم این است که هرکس بیاید مسیر اصلی را تغییر می دهد و مسیر جدیدی را تعریف می کند در حالی که از نظر علمی مسیر مشخص و برنامه مشخص است. بنابراین وظیفه هرکسی که ریاست جمهوری را بر عهده می گیرد این است که مسیر اصلی را طی کند. اگر آن راه نامناسب است، باید دوباره بررسی شود، اما اگر درست باشد، نیاز به نوشتن یک برنامه جدید از نظر علمی بی ربط است.

آیا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این برنامه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تناقضی بین برنامه هفتم توسعه و برنامه های دولت جناب عالی وجود داشته باشد؟ اگر چنین است، رویکرد شما در قبال این موضوع چیست؟ وی خاطرنشان کرد: اگر مغایرت خلاف جهت سیاست باشد باید اصلاح شود اما اگر برنامه در جهت اجرای سیاست ها پیش رفت باید برنامه ادامه پیدا کند. اگر نیاز به بازنگری در این برنامه برای تسریع در کار باشد باید راهبردی اجرا شود که ما را به هدف برساند. کاری که ما در دولت باید انجام دهیم این است که مجریان را چابکتر کنیم تا به هدف نزدیکتر شوند.

کارشناسان پزشکی گفتند: آنچه اصلاحات و تجربیات بین المللی در اختیار کارشناسان قرار داده است 3 اصل و 5 راهکار است. معتقدم برای رسیدن به اهداف باید سه اصل مسئولیت، پیمودن مسیر رسیدن به هدف و پاسخگویی را در نظر گرفت. اگر می خواهیم کشورمان به نتیجه برسد، باید مشخص کنیم که چه کسی مسئول است؟ کارهایی که باید انجام دهید و اگر انجام نمی دهید، مسئولیت پذیر باشید.

و افزود: امروز شرکت های زیادی داریم که کار را به عهده گرفته اند اما در مدیریت خود ضرر می کنند اما با این وجود مدیریت فوق العاده ای دریافت می کنند در حالی که در هیچ کجای دنیا مدیری نیست که نظام را خراب کند و راه برود. از هدف، مدیریت فوق العاده داده نشده است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: مدیریت عملکرد نیروی انسانی، پرداخت بر مبنای عملکرد، اعطای اختیارات، انعقاد قراردادهای قراردادی یا مدیریت عملکردی و اصلاحات اساسی و تغییر در نحوه برخورد با مدیران 5 راهکاری است که دنبال خواهم کرد.

مدزیکیان افزود: یکی از دلایلی که باعث شد تنها 25 تا 30 درصد برنامه ششم توسعه انجام شود این بود که افرادی متولی اجرای کار بودند که اصلاً برنامه را نمی دانستند، هدف و سیاست را رعایت نکردند. ، و مهارت و دانش لازم برای اجرای کار را نداشت. هر دولتی که بیاید مهم نیست، بلکه مهم این است که مسیر تغییر نکند و هدف از بین نرود و هرکس مسئولیتی را بپذیرد باید مسئول باشد و بتواند نظام را در جایگاهی که دارد به هدفش برساند.

به گزارش تسنیم، مسعود مزیکیان در ادامه این برنامه با بیان اینکه برنامه های خود برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی و متوسط ​​نرخ رشد اقتصادی 8 درصدی که در برنامه های بالادستی ذکر شده است، اظهار داشت: تا زمانی که سازوکار پرداخت در کشور اصلاح نشود، ادامه دارد. امکان اصلاح بهره وری وجود دارد. وجود ندارد. از نظر اقتصادی خداوند می فرماید اگر کمی کار خوب انجام دهید ثواب می گیرید و اگر کمی کار بد انجام دهید مجازات می شوید در حالی که در سیستم حکومتی اینطور نیست. فرق می کند کاری انجام شود یا نشود، در هر دو صورت حقوق پرداخت می شود و این سازوکار یک باور غلط است. از نظر علمی، هیچ شرایطی در دنیا وجود ندارد که کاری انجام نشود و حقوق پرداخت شود; بنابراین بهره وری از طریق هدف گذاری فعالیت ها، مسئولیت پذیری نیروی انسانی و پاسخگویی امکان پذیر است.

این پزشک با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در کشور ما مغفول مانده بحث عدالت است، گفت: ما از عدالت صحبت می کنیم اما هیچ وقت سهم مناطق محروم را پرداخت نمی کنیم. اگر به حوزه های مختلف نگاه کنیم، هیچ کدام از عدالتی که از آن صحبت می کنیم در عرصه عمل وجود ندارد. امروز همه چیز در اطراف تهران در حال گسترش است، در حالی که هدف سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری جلوگیری از توسعه نامتناسب و انتقال نیروها برای ایجاد تعادل بین منابع و هزینه ها است. به نظر من تهران و شهرهای بزرگ روزی با مشکل آب و محیط زیست مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آنچه باید بر اساس سیاست های کلی انجام شود، مدیریت عملکرد نیروی انسانی، پرداخت بر اساس عملکرد و دادن اختیارات و پاسخگویی است، گفت: یکی از موارد مهم دیگری که باید اصلاح شود، رضایت از مراجعین داخلی است. اگر این مشتریان راضی نباشند، بهترین برنامه ریزی ها به نتیجه نمی رسد. این مشتریان داخلی کارمندان و کارکنانی هستند که می خواهند برای دستیابی به اهدافمان برای ما کار کنند. وقتی این مشتری راضی نباشد و نتواند با پولی که دریافت می کند خانه ای اجاره کند و زندگی خود را بگذراند و تحت فشار مالی زیادی باشد، نمی توان انتظار داشت که بیاید و کارهای دیگر را به درستی انجام دهد. بنابراین ابتدا باید دید نیروهای نظام اعم از معلمان، پرستاران، کارگران و دیگران را اصلاح کنیم و زندگی این افراد را تغییر دهیم. سپس باید از آنها خواسته شود که کار کنند و به اهداف ما برسیم. ما باید رضایت مشتریان داخلی خود را جلب کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه های خود برای دستیابی به رشد اقتصادی که در برنامه هفتم توسعه ذکر شده است، گفت: به گفته کارشناسان اقتصاد علم گسترده ای است و اگر می خواهیم به رشد برسیم باید سرمایه گذاری کنیم. زیرا بدون سرمایه گذاری نه شغل ایجاد می شود و نه تولید افزایش می یابد. سرمایه گذاری همچنین به محدوده بازاری که در نظر می گیریم بستگی دارد. آیا فقط کشور را می بینیم یا منطقه را هم در نظر می گیریم؟ هرچه دید ما گسترده تر باشد، طبیعی است که رشد ما بیشتر خواهد شد.

این پزشک ادامه داد: اگر بخواهیم در برنامه هفتم به رشد مطلوب برسیم باید دو وظیفه اساسی را انجام دهیم که در سیاست های کلی ابلاغی مدیریت نیز به آن اشاره شده است. اول مشارکت مردم و مشارکت آنها در اقتصاد و دوم شکستن یخ اختلاف دولت و مردم است. اکنون بین مردم و دولت فاصله وجود دارد و ما باید مردم را در صحنه نگه داریم. ما باید مغزها، استعدادها و نیروهای نخبه ای را که به دلیل رفتار ما در کشور ترک می کنند، حفظ کنیم. زیرا اینها هستند که می توانند ما را به رشد مطلوب برسانند.

وی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین کشورهای منطقه و ایران، گفت: برای این سرمایه‌گذاری باید رضایت و امنیت سرمایه‌گذار در کشورمان وجود داشته باشد. ما نمی‌توانیم با قوانین و تصمیم‌هایی که در حال انجام است و تغییر در مدیریت و روش‌ها به چنین اهدافی دست پیدا کنیم. با ثبات در قانون گذاری و تصمیم گیری و همچنین ثبات در برخورد با تولیدکنندگان، احترام به نخبگان و قدرتمندان، علاوه بر توجه به افکار و اندیشه های آنان و رفع موانع بر سر راه این افراد، می توان به 8 درصد دست یافت. رشد انجام شده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با آواز نمی توان به رشد 8 درصدی و سایر اهداف دست یافت، تصریح کرد: زمانی که بتوانیم با مردم آشتی کنیم و اعتماد سرمایه داران و سرمایه گذاران را جلب کنیم و به کارشناسان و تولیدکنندگان احترام بگذاریم، به اهداف می رسیم. همچنین امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.