افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

ما در مورد سردرگمی مناظره جدی هستیم/ میزبان مناظره هنوز مطمئن نیستیم

  • کد خبر : 291157
ما در مورد سردرگمی مناظره جدی هستیم/ میزبان مناظره هنوز مطمئن نیستیم

پیمان جبلی مدیر صدا و سیما هنگام اعلام جزئیات برنامه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما، خاطرنشان کرد: انتخاب مجری نهایی مناظره ها در دست بررسی است و اسامی اعلام شده در رسانه ها به شرح زیر است. فقط حدس و گمان . به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز یکشنبه 30 خرداد […]

پیمان جبلی مدیر صدا و سیما هنگام اعلام جزئیات برنامه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما، خاطرنشان کرد: انتخاب مجری نهایی مناظره ها در دست بررسی است و اسامی اعلام شده در رسانه ها به شرح زیر است. فقط حدس و گمان .

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز یکشنبه 30 خرداد نشست خبری مدیر شبکه با خبرنگاران برگزار می شود که هدف از آن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در خصوص مناظره های انتخاباتی، روند تولید محتوا، ارزیابی و انتشار مطالب است. انتخابات باید به مستندهای انتخاباتی، اقدامات رسانه ملی برای مقابله با تبلیغات رسانه های بیگانه و همچنین رصد رسانه ها و مقابله با هجمه های رسانه ها پاسخ دهیم.

جلسه امروز با حضور پیمان جبلی (رئیس سازمان صدا و سیما)، محسن برمهانی (معاونت صدا و سیما) و علی بخشی زاده (معاونت صدا و سیما) به همراه سیدباقر حاجی سید رضی (مدیر فنی و تولید صدا و سیما) برگزار شد.

جبلی در ابتدای این دیدار بار دیگر با تسلیت شهادت رئیس جمهور به پخش تصویری مراسم موکب شهدا در قاب عکس اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران در سازمان موفق شدیم این امر را رها کنیم. با افتخار تست کنید و طبق نظرسنجی ها 87 درصد مردم از پوشش اخبار و مراسم راضی بودند. این حماسه مقدمه یک حماسه بزرگتر یعنی انتخابات است و ما شاهد یک واقعه تاریخی خواهیم بود. به این معنا که کمتر از دو هفته پس از بررسی های انجام شده پس از این حادثه تلخ، با افزایش 12 درصدی مشارکت و کاهش 20 درصدی عدم مشارکت مواجه خواهیم بود.

وی یادآور شد: این تنها آزمون ما در ماه های اخیر نبود. ما از انتخابات مجلس گرفته تا گزارش طوفان الاقصی، عملیات صادق و در نهایت شهادت آیت الله رئیسی را پشت سر گذاشته ایم. در جاهایی گفته شد که راه اندازی 200 شبکه در انتخابات مجلس چه فایده ای داشت؟ به این ترتیب بسیاری توانستند با نامزدهای انتخاباتی ملاقات کنند. در این زمینه تجربیات خوبی کسب کرده ایم که رضایت مقام معظم رهبری را نیز در پی داشته است. این تجربه انتظارات صدا و سیما را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افزایش می دهد. رسانه ملی در فصل توزیع عدالت و استفاده عادلانه کاندیداها از امکانات که یکی از مصادیق فصل توزیع عدالت است، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ماهیت مردم را دنبال کند. همچنین از جمله اقدامات این دوره می توان به ایجاد فرصت برای کاندیداها برای ارائه برنامه ها، سند محوری و توجه ویژه به برنامه هفتم، مشارکت افراد عالی رتبه، نخبگان و کارشناسان برای برگزاری مناظره اشاره کرد. در عین حال یکی از اقدامات مهم ما مبارزه بسیار جدی با تخریب و زباله خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تخریب، بداخلاقی و تهمت هایی که نه قانون اجازه می دهد و نه کاندیداها به دنبال آن هستند، قطعا پاسخگویی فوری را در دستور کار قرار خواهیم داد. با توجه به توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری به صورت بسیار جدی به این رفتارها و افشای آن ها خواهیم پرداخت. همه ما باید جلوی این بداخلاقی را بگیریم.

در این زمینه بخوانید:

پخش 5 مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه یک

آیا تلویزیون ریسک تغییر مجری مناظره ها را می پذیرد؟

جبلی درباره ساختار برنامه های انتخاباتی صداوسیما گفت: برای تهیه برنامه ها از هوش جمعی کمک می گیریم و از قابلیت های مختلف برای طراحی سوالات استفاده می کنیم. مهمترین برنامه برگزاری مناظره است که پنج مناظره در نظر می گیریم و هر مناظره از سه ساعت و نیم تا چهار ساعت به طول می انجامد.

به گفته مسئول صداوسیما، پخش مناظره ها پس از غروب آفتاب آغاز می شود و پیش بینی می شود پخش آن سه ساعت و نیم طول بکشد و البته این میزان بستگی به تعداد نامزدها دارد.

وی ادامه داد: ما (صداسیما) هم منتظریم تا شورای نگهبان اسامی را اعلام کند. قرعه کشی متعاقبا انجام خواهد شد. ما قبلاً موضوعات مناظره و آنچه در مناظره مطرح می شود را اعلام کرده ایم. ضمناً مناظره ها از شبکه یک سیما پخش می شود.

همانطور که رئیس صداوسیما در جلسه امروز اعلام کرد، «سه میزگرد طراحی شده است که داوطلبان با حضور حداکثر دو نفر از مشاوران خود می توانند در آن شرکت کنند. این میزگردها در حوزه های حکومت داری، سیاست خارجی و اقتصاد برگزار می شود.

وی بیان کرد: گفتگوی ویژه خبری در تبلیغات تلویزیونی خواهد بود. البته روش اجرا هنوز قطعی نشده و گزارش می شود. هر نامزد همچنین در برنامه «بدون ستایش» شرکت می کند. به داوطلبان دو فیلم مستند رادیویی اهدا خواهد شد. ما همچنین یک برنامه «در مقابل دوربین» خواهیم داشت که در آن نامزدها این امکان را خواهند داشت که 31 برنامه را تا حد امکان در استان های مختلف ضبط و پخش کنند.

جبلی در عین حال تاکید کرد: هم در صدا و هم در سیما برنامه های دیگری برای انتخابات مطرح شده که هنوز قطعی نشده است.

ادامه بده

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.