افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

توضیح هواشناسی درباره افزایش اشعه ماوراء بنفش در کشور: چیز جدیدی نیست و هر ساله در روزهای گرم سال این اتفاق می افتد/ اشعه ماوراء بنفش از ساعت 14 تا 17 بعد از ظهر خطرناک می شود.

  • کد خبر : 280910
توضیح هواشناسی درباره افزایش اشعه ماوراء بنفش در کشور: چیز جدیدی نیست و هر ساله در روزهای گرم سال این اتفاق می افتد/ اشعه ماوراء بنفش از ساعت 14 تا 17 بعد از ظهر خطرناک می شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: افزایش درجه اشعه ماوراء بنفش در کشور ما چیز جدیدی نیست و هر ساله در روزهای گرم سال این اتفاق می افتد. به تازگی تصویری از یک نمودار در شبکه های اجتماعی منتشر شده است […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: افزایش درجه اشعه ماوراء بنفش در کشور ما چیز جدیدی نیست و هر ساله در روزهای گرم سال این اتفاق می افتد.

به تازگی تصویری از یک نمودار در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن هشدار داده شده است که میزان اشعه ماوراء بنفش از روز جمعه 20 خرداد تا دوشنبه 23 خرداد در کشور به عدد 12 می رسد که عدد بسیار بالا و خطرناکی است. صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این مطلب که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی میزان اشعه فرابنفش در کشور به بیش از 11 و نزدیک به 12 بعد از ظهر می رسد و در واقع محتوای این پیام صحیح است

وی افزود: اما باید توجه داشت که با توجه به شرایط کشور ما این موضوع چیز جدیدی نیست و هر ساله در ایام گرم سال این اتفاق می افتد. یعنی پرتوهای خورشید در تابستان در اکثر مناطق باعث این اتفاق می شود.

رئیس مرکز پیش بینی کشوری سازمان هواشناسی ادامه داد: به همین دلیل پزشکان استفاده از کرم های ضد آفتاب مخصوص و عینک آفتابی استاندارد را توصیه می کنند.

در کدام مناطق کشور پرتوهای فرابنفش زیاد است؟

ضیائیان با اشاره به جزییات این افزایش سطح اشعه ماوراء بنفش گفت: در استان های خراسان شمالی، بخش هایی از خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تمامی سواحل کشور اعداد کم بین 2 تا 5 یا 7 عدد است. -11 اما در سایر استان ها این رقم به بیش از 11 می رسد.

و افزود: اشعه ماوراء بنفش از بامداد تا حدود ساعت 13 در حد نرمال است، اما از ساعت 14 تا 17 میزان این اشعه افزایش یافته و خطرناک می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=280910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.