افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

وجود آزمایشگاه پیشرفته روانشناسی اسلامی در دانشگاه استنفورد آمریکا/ ضعف ایران در زمینه روش شناسی

  • کد خبر : 27225
وجود آزمایشگاه پیشرفته روانشناسی اسلامی در دانشگاه استنفورد آمریکا/ ضعف ایران در زمینه روش شناسی

با توجه “میزانسومین نشست تخصصی علمی آینده علوم انسانی خردادماه امسال در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی از اساتید پژوهشگاه و دانشگاه با موضوع آینده روانشناسی اسلامی در ایران و جهان سخنرانی کرد. دکتر آذربایجانی با بیان اینکه در ده سال گذشته پیشرفت […]

با توجه “میزانسومین نشست تخصصی علمی آینده علوم انسانی خردادماه امسال در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی از اساتید پژوهشگاه و دانشگاه با موضوع آینده روانشناسی اسلامی در ایران و جهان سخنرانی کرد.

دکتر آذربایجانی با بیان اینکه در ده سال گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه روانشناسی اسلامی در دنیا صورت گرفته است، گفت: بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا مانند استنفورد در آمریکا و کمبریج در انگلیس فعالانه در حال فعالیت هستند. در این زمینه، و آزمایشگاه روانشناسی اسلامی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیا، ایالات متحده، تحقیقات پیشرفته ای را در این زمینه سازماندهی کرده است.
حجت الاسلام آذربایجانی با اشاره به اینکه دو سال پیش دروس روانشناسی اسلامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران تصویب شد و هم اکنون با بیش از صد اثر تالیف شده در سایت وزارت علوم قرار دارد و همچنین وجود دارد. 12 فصلنامه و برگزاری ده همایش خبرهای مهم در حوزه روانشناسی اسلامی در سالهای اخیر در ایران. وی خاطرنشان کرد: معنویت گرایی در دهه های اخیر در جهان افزایش یافته است، به گونه ای که در سال 2005 مثنوی ترجمه مثنوی به یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان تبدیل شد و فردی مانند نماینده بایدن در مناظره های اخیر انتخاباتی این موضوع را مطرح کرد. عفاف یکی از آنهاست باید شعارهای انتخاباتی اعلام شود.
آقای آذربایجانی با برشمردن برخی از نقاط ضعف در این زمینه در کشور، ضعف در روش شناسی روانشناسی اسلامی را یکی از کاستی های جدی دانست که در آینده باید بیشتر بر آن تاکید شود. وی افزود: فعالیت خوب آقای عباس پسندیده در زمینه روش شناسی روانشناسی اسلامی یکی از پیشرفت های خوب در این زمینه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.