افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

تولید کتاب و ترویج کتابخوانی از وظایف مهم مسئولان است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 263299
تولید کتاب و ترویج کتابخوانی از وظایف مهم مسئولان است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافتند. سی و پنجمین از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند. رهبر انقلاب در این بازدید ضمن گفتگو با سردبیران، نویسندگان و غرفه‌داران، در جریان جزئیات اخبار نشر و وضعیت بازار کتاب و […]

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافتند. سی و پنجمین از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.



رهبر انقلاب در این بازدید ضمن گفتگو با سردبیران، نویسندگان و غرفه‌داران، در جریان جزئیات اخبار نشر و وضعیت بازار کتاب و میزان استقبال از نمایشگاه قرار گرفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بازدید از نمایشگاه کتاب، انگیزه خود را از این بازدید عمدتاً تمایل و علاقه شخصی خود به کتاب عنوان کردند و افزودند: یکی دیگر از دلایل بازدید از نمایشگاه کتاب، ایجاد بستری برای ترویج کتاب است و خواندن .

وی گفت: اعتقاد من این است که همه افراد در سنین مختلف و طبقات علمی به کتاب نیاز دارند و هیچ چیز جایگزین آن نمی شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تاثیر فضای مجازی با یک موضوع کتابخوانی خاطرنشان کرد: فضای مجازی نباید جای کتابخوانی را بگیرد و کتاب باید همیشه جایگاه ویژه خود را در سبد خرید و مجموعه زمانی مردم داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه مسئولان وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی باید به کسانی که در امر نشر و تولید کتاب مشارکت فعال دارند کمک کنند، افزودند: البته در این بخش کمک‌هایی وجود دارد و باید این روند ادامه پیدا کند، اما جنبه‌های مهم دیگر آن است. نکته اینجاست که فعالان فضای مجازی باید ترویج و کتابخوانی را یکی از کارکردهای خود بدانند.

وی تاکید کرد: فعالان فضای مجازی باید کتاب های خوب را در حوزه های مختلف علمی، ادبی، تاریخی، هنری، مذهبی و اعتقادی و در یک کلام کتاب های مفید ارائه و تبلیغ کنند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در نمایشگاه کتاب امسال به نکات مهمی اشاره کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: افزایش آثار جدید، افزایش تعداد کتاب‌ها و تجدید چاپ مکرر برخی کتاب‌ها از جمله خبرهای خوش نمایشگاه امسال است.

بخش پایانی سخنان رهبر انقلاب توصیه مهمی به مسئولان و نهادهایی بود که با نوجوانان و جوانان سروکار دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: نهادهایی مانند وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه هنری باید برای تولید کتاب‌های مناسب نسل جوان تلاش بیشتری کنند و وزارت آموزش و پرورش و علوم نیز باید برای ترویج کتاب‌خوانی در بین نوجوانان تلاش بیشتری کنند. جوانان بزرگسالان تا فضای مطالعه برایشان فراهم شود و کتاب های خوب در اختیارشان قرار گیرد.

وی یکی از جدی ترین نیازهای نسل جوان را تولید کتاب در زمینه تبیین پرونده ها و حوادث مختلف دانست و افزود: کتاب مناسبی در زمینه مواردی چون مشروطیت، دفاع مقدس و «اسلامی» وجود ندارد. انقلاب». و شخصیت های استثنایی و کم نظیر امام (ره). یا کتاب های «خواندنی» که باید با این موضوعات برای نسل جوان منتشر شود بسیار کم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=263299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.