افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

از علی بن موسی الرضا و حضرت معصومه مستقیم پرسیدم.

  • کد خبر : 259775
از علی بن موسی الرضا و حضرت معصومه مستقیم پرسیدم.

هر که در زندگی رحم کند خداوند او را از رزق و روزی مادی و معنوی پر می کند. آفتاب نیوز: حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هر که در زندگی تقوا داشته باشد خداوند او را به رزق مادی و معنوی […]

هر که در زندگی رحم کند خداوند او را از رزق و روزی مادی و معنوی پر می کند.

آفتاب نیوز:

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هر که در زندگی تقوا داشته باشد خداوند او را به رزق مادی و معنوی بی نیاز می کند.

صدیقی با تبریک دهه کرامت به مردم افزود: اعمال و برکات زیارت امام رضا (ع) از درک ما خارج است. زائران زیارت امام رضا در قیامت مشمول دایره و دایره کتاب قیامت نمی شوند. زیارت حضرت معصومه نیز چنین آثار و برکاتی دارد. مستقیماً از علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضرت معصومه پرسیدم.

سرپرست امام جمعه تهران گفت: نمازها به سه قسمت تقسیم می شود. عبادت جسمی، مالی و فکری. خداوند متعال همه این عبادات را در عبادت حج قرار داده است. خداوند به اعمال مردم نگاه نمی کند، بلکه به نیت آنها می نگرد.

صدیقی ادامه داد: تمام دغدغه مومن خداست. خداوند با بندگانش طوری رفتار می کند که انگار بنده دیگری ندارد، اما بنده با خدا طوری رفتار می کند که گویی خدای دیگری دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت سازی و جامعه سازی باید در دستور کار حج باشد. تا امامت در جامعه نهادینه نشود، وحدت در جامعه معنا ندارد. پیام رهبری در حج باید به گوش جهانیان برسد. امسال شبکه سازی و ایجاد سازمان توحیدی بین المللی در دستور کار قرار دارد. حج بدون تبرئه از مشرکان ویژگی اصلی خود را از دست می دهد.

سرپرست امام جمعه تهران تصریح کرد: بنیانگذاران جمهوری اسلامی موضوع حج ابراهیمی را به عنوان رکن اصلی دین احیا کردند.

صدیقی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حادثه غزه نشان داد که دشمن چقدر با بشریت دشمنی می کند. کودکان، دختران، زنان و بیماران غزه در آتش جنایات صهیونیست ها می سوزند. پیام عاشورایی امام حسین (ع) در غزه باعث شد تبلیغات هماهنگ و گسترده قدرت های بزرگ توسط دانشجویان و مردم غرب در کشورهای غربی رنگ باخت. دانشجویان مظلوم آمریکا و اساتید سابق دانشگاه های این کشور تحت فشار پلیس آمریکا قرار دارند و در زندان به سر می برند.

ایشان در خطبه اول نماز جمعه فرمودند: مرگ حق است و همه ما در این راه خواهیم رفت. آنچه ما را پس از انتقال از این خانه ویران به خانه ابدی می آورد تقوا است. بهترین توشه برای زندگی ابدی تقوا است. تقوا از شیاطین درونی و بیرونی جلوگیری می کند و از آن محافظت می کند. همه ما نباید تسلیم فشارهای داخلی و خارجی شویم.

صدیقی ادامه داد: برای هر گناهی که در زندگی برای ما اتفاق می افتد باید حساس بود، ترسید و جبران کرد و به شایستگان درگاه خدا متوسل شد که در رأس همه آنها اهل بیت عصمت و طهارت هستند. .

وی گفت: از امروز همه عزم خود را جزم کنیم که مراقب اعضا و جواهرات خود باشیم و غریبه ها را در دل راه ندهیم. اگر در مقابل بازی های خودخواهانه مقاومت کنیم و خدا را فراموش نکنیم، خداوند متعال به ما عقل می دهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در نماز که نزدیک ترین حالت انسان به خداوند است، از خداوند می خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند. صدیقین کسانی هستند که در وجودشان هیچ گونه بی صداقتی وجود ندارد. آنها از نظر فکر، انگیزه و عمل صادقانه با خدا تعامل دارند. اگر در این مواضع با خدای خود راست بگوییم در مسیر انسان های صالح خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.