افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

امارات یک شتاب دهنده موفق برای استارت آپ ها و کارآفرینان است که تمایل ابوظبی به توسعه روابط تجاری با ایران

  • کد خبر : 254936
امارات یک شتاب دهنده موفق برای استارت آپ ها و کارآفرینان است که تمایل ابوظبی به توسعه روابط تجاری با ایران

سومیا شورابی; بازار: افرشید فرزانگان، فعال اقتصادی بازار امارات در گفتگو با یک بازار از تشکیل کمیسیون اقتصادی ایران و امارات به ریاست وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده ایران با هیئت همراه خبر داد. این خبرنگار گفت: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی پس از 10 سال از نظر سیاسی دستاورد بزرگی است و می […]

سومیا شورابی; بازار: افرشید فرزانگان، فعال اقتصادی بازار امارات در گفتگو با یک بازار از تشکیل کمیسیون اقتصادی ایران و امارات به ریاست وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده ایران با هیئت همراه خبر داد. این خبرنگار گفت: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی پس از 10 سال از نظر سیاسی دستاورد بزرگی است و می تواند برای توسعه همکاری های بیشتر در زمینه سرمایه گذاری های مشترک در داخل کشور و گشایش بازارهای جدید مفید باشد.

وی در تحلیل دستاوردهای این نشست گفت: توافقات بسیار خوب و مثمر ثمر بود که در کمیته های مختلف تدوین و اجرا می شود.

وی گفت: در چارچوب همکاری ها، چشم انداز رسیدن سطح تجارت دو کشور به 30 میلیارد دلار قابل دستیابی است، زیرا اکنون حجم تجارت رسمی 27 میلیارد دلار است اما آمار غیررسمی است، در حالی که تجار و بازرگانان اماراتی از جنوب. مناطق ایران روش سنتی گردش مالی قابل توجه ممکن است بیش از اینها باشد. بنابراین به نظر ما چشم انداز 30 میلیارد دلاری که آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی عنوان کردند کاملاً قابل اجراست و اگر محدودیت هایی وجود دارد محدودیت هایی است که توسط سیاست گذاران و حاکمان اقتصادی در ایران ایجاد شده است بخشی از تعاملات اقتصادی – سیاسی قابل حل است و بخشی در تفاهم نامه ها و کنوانسیون ها است و بخشی دیگر در اصلاح و ایجاد زیرساخت ها است.

این فعال اقتصادی توجه شرکت های اقتصاد دیجیتال را به یکی دیگر از نکات مهم این کمیسیون جلب کرد و افزود: امارات متحده عربی در این زمینه ها به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بسیار قوی است و در واقع جایگاه خوبی را تشکیل داده است. مرکز منطقه ای که بسیاری از شرکت های دانش بنیان جهانی و استارت آپ های مهم منطقه را به خود جذب کرده است.

امارات یک شتاب دهنده موفق برای استارت آپ ها و کارآفرینان است که تمایل ابوظبی به توسعه روابط تجاری با ایران

در صورت اجرایی شدن دستور کار این کمیسیون می توان انتظار داشت که شرکت ها و نیروی انسانی کشور در قالب همکاری های بیشتر، صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه های دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان را بدون ایجاد مهاجرت های بیشتر رونق بخشند. . .

فرزانگان با تاکید بر اینکه در این ضیافت چشم انداز و چشم انداز جدید ابوظبی و همچنین نگاه فناوری محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: بسیاری از متخصصان ایرانی در این زمینه ها در این مدت به امارات مهاجرت کردند و از طریق سرمایه گذاران جهانی و بین المللی جذب شدند. اما در صورت اجرایی شدن دستور کار این کمیسیون، می توان انتظار داشت شرکت ها و نیروی انسانی داخلی در قالب همکاری های بیشتر، صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان را بدون مهاجرت بیشتر رونق بخشد. به وقوع پیوستن

به گفته وی، امارات سرمایه گذاران آمریکایی، اروپایی و… را جذب کرده است. به دبی به هر نحوی کارشناسان و نخبگان این حوزه را از سرتاسر دنیا جذب کرده و فضای کسب و کار نوپا را در مکان های مختلف مانند Silicon Oasis ایجاد کرده اند. ) بنابراین به نظر می رسد این توافق باعث فعالیت و رونق بیشتر در این بخش شود.

وی گفت: کارآفرینانی که امارات یا دبی را در فضای استارت آپی خانه خود می کنند باید حداقل در رونق اقتصادی کشور و همچنین در تولید ناخالص ملی با کشور خود و خارج از تحریم های اعمال شده حرکت مستمر داشته باشند.GMP ) موثر هستند.

گفتنی است استارتاپ هایی که در امارات شکل گرفته و با طراحی های جدید، هوش مصنوعی و بانک های داده فعالیت می کنند، می توانند در آینده همکاری موثری با ایران داشته باشند.

وی موضوع ایجاد همکاری بین صندوق های تضمین صادرات دو کشور را یکی از محورهای گفت و گو با مقامات اماراتی دانست که در صورت اجرایی شدن زمینه افزایش امنیت فعالیت های تجاری دو کشور را فراهم می کند. .

این کارشناس تجارت ایران و امارات با اشاره به اینکه نشست برگزار شده در امارات به همت شبکه تجاری موندو برگزار شد، افزود: شبکه تجاری موندو متشکل از تجار، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگانی است که سال ها در امارات بوده اند و همچنین تولیدکنندگان. . اکثر ایرانی ها امکانات و دفاتر نمایشگاهی را در امارات فراهم کرده اند.

فرزانگان همچنین موضوع ایجاد همکاری بین صندوق های تضمین صادرات دو کشور را یکی از محورهای اصلی گفت و گو با مقامات اماراتی دانست که در صورت اجرایی شدن زمینه افزایش امنیت فعالیت های تجاری دو کشور را فراهم می کند. کشورها. .

ایجاد کنسرسیوم های اجرایی مشترک بین شرکت های بزرگ مهندسی دو کشور برای اجرای مشترک پروژه های عمرانی ملی و بین المللی به صورت دوجانبه یا چند جانبه با در نظر گرفتن اعتبار شرکت های ایرانی در کشورهای منطقه و ظرفیت های بالای کشور. در زمینه های فنی و مهندسی به ویژه در زمینه ساخت و ساز و سرمایه گذاری مستقیم از امارات متحده عربی در زمینه های مختلف نیز بخشی دیگر از این بحث ها را به خود اختصاص داد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در ادامه گفت: تشکیل این کنسرسیوم شامل موضوعات دیگری نیز می شود، باید بین شرکت هایی که به میدان آمدند همدلی وجود داشته باشد تا بتوانند با هم به منافع خود برسند اما در بسیاری از بخش ها ، صنعت ساختمان همگام با صنایع تبدیلی مواد غذایی، محصولات ایرانی به بلوغ رسیده است، به ویژه در سنگ و سرامیک، سرامیک، صنایع روشنایی، لوله و اتصالات، لوله و سوپر تیوب پلی اتیلن، به دلیل داشتن منابع و منابع انسانی متخصص، رشد کرده است. توسعه یافته و ظرفیت صادرات را دارند، البته رقابت جهانی است و بحث قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش است.

امارات یک شتاب دهنده موفق برای استارت آپ ها و کارآفرینان است که تمایل ابوظبی به توسعه روابط تجاری با ایران

امارات یک شتاب دهنده استارت آپ موفق در منطقه است

فرزانگان به چرخش سیاسی در امارات نیز اشاره کرد و تصریح کرد: امارات به عنوان کارآفرین و شتاب دهنده استارت آپ ها در بخش های جدید اقتصادی و تجاری، پنجاه سال است که در عرصه حاکمیت اقتصادی بسیار موفق بوده و توانسته از فضا استفاده کند. تحریم ها علیه ایران نیز اعمال شده است.

وی افزود: آنچه قابل توجه است این است که فعالان اقتصادی دو کشور متوجه شده اند که باید یک همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند زیرا اگر امنیت این منطقه به دلیل حجم سرمایه گذاری ها به خطر بیفتد به نظر می رسد از این سرمایه گذاری ها بهره برداری نخواهد شد. .

این کارشناس اقتصادی افزود: دبی در گذشته نقش همزیستی نزدیک ایران و امارات را ایفا می کرد و اکنون می بینیم که به دنبال فضای مستقل تری است و اکنون که ابوظبی به ایران نزدیک شده است، دبی در تلاش است تا به این نتیجه برسد. منافع بزرگ آن در می یابد که علت آن را می توان در چندین عامل بررسی کرد.

دبی به لطف سیاست صحیح و حکمرانی دقیق توانسته است سرمایه‌گذاری‌هایی را از ایالات متحده، کانادا، کشورهای اروپایی، انگلستان، آلمان و سایر کشورها جذب کند و به همین دلیل دبی در بین ساختمان‌های امارات متحده عربی از بقیه جلوتر است. که ارتباط با مقامات دبی بیش از گذشته سخت شده است و می توان گفت حجم مبادلات بین دوبی و کشورهای بزرگ میلیاردها دلار است تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ایرانی را جذب کنند و از راهی که دبی در پیش گرفته عقب نمانند. سال‌ها پیش، ساختمان‌های دیگر با ابوظبی سازگاری بیشتری دارند و فضا برای ایران افزایش می‌یابد و ارتباط آسان‌تر می‌شود. عامل دیگر این است که دبی احتمالاً فکر می کند نقش مستقلی برای داشتن رابطه بهتر برای جلب منافع ابوظبی دارد. بلوک غرب به نوعی در حال شکل گیری موضع و ژست مستقل برای کسب منافع بیشتر است.

فرزانگان در پایان با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در سطح روابط ابوظبی و تهران در حال رخ دادن است، گفت: اگرچه این فضا در ابوظبی شکل خواهد گرفت، اما قابلیت‌های سایر ساختمان‌های امارات را برای بهره‌برداری بیشتر توسط این شهر فراهم می‌کند. تولیدکنندگان ایرانی و کارآفرینان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.