افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطینیان در سازمان ملل را وتو کرد

  • کد خبر : 243380
آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطینیان در سازمان ملل را وتو کرد

به گزارش بازار، 12 عضو از 15 عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند. ایالات متحده این قطعنامه را با رای منفی خود وتو کرد. کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و […]

به گزارش بازار، 12 عضو از 15 عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

ایالات متحده این قطعنامه را با رای منفی خود وتو کرد.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار ارائه آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده بود، اما کشور مالت که رئیس دوره ای شورای امنیت است. این ماه (آوریل) ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت بعدازظهر جمعه به وقت محلی در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد، اما در نهایت این جلسه عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل نیازمند حداقل 9 رأی مثبت بدون مخالفت یا وتو از پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین است.

پیش از این منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت 13 عضو شورای امنیت برخوردار است، اما احتمالا آمریکا به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی اسرائیل (رژیم) با آن مخالفت کرده و آن را وتو خواهد کرد. . او

وزارت امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رأی مثبت نخواهد داد.

«ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت در سازمان ملل که در ماه جاری (آوریل) پس از برگزاری دومین نشست کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در لاس، ریاست دوره ای شورای امنیت کشورش را بر عهده می گیرد. سازمان ملل عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را بررسی می کند. گفت: اتفاق نظر نبود. اکثریت اعضا موافق عضویت کامل فلسطین هستند.

وی گفت: «بسیاری از کشورها این واقعیت را بیان کرده اند که فلسطین تمام معیارهای مورد نیاز کنوانسیون مونته ویدئو و همچنین ماده 4 منشور را دارد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. در سال 2011، فلسطین درخواست عضویت دائم در سازمان ملل را داد، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

در ماه آوریل، فلسطین نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد و خواستار تجدید نظر در پیوستن به سازمان ملل به عنوان عضو دائمی شد.

کشورهای دارای این وضعیت می توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رأی ندارند. به جز فلسطین، واتیکان در سازمان ملل متحد نیز دارای وضعیت ناظر دائمی است.

کشورها با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اساس توصیه شورای امنیت در این سازمان بین المللی پذیرفته می شوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به مجمع عمومی توصیه خواهد کرد که آیا 9 عضو از 15 عضو آن به درخواست این کشور رای مثبت می دهند یا خیر. البته این در صورتی است که هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت اعم از انگلیس، چین، روسیه، آمریکا و فرانسه به این درخواست رای منفی ندهند و آن را وتو نکنند. سپس این درخواست باید دو سوم آرای مجمع عمومی سازمان ملل را دریافت کند.

اکنون آمریکا با وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد بار دیگر نشان داد که ادعای حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن شعاری بیش نیست و حتی حاضر نیست به نفع کامل فلسطین رای دهد. عضویت فلسطین در سازمان ملل

کشورهای دارای وضعیت ناظر دائمی می توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رأی ندارند. به جز فلسطین، واتیکان در سازمان ملل متحد نیز دارای وضعیت ناظر دائمی است.

کشورها بر اساس توصیه شورای امنیت و تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این سازمان بین المللی پذیرفته می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.