افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در مسقط چه بود؟

  • کد خبر : 231443
مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در مسقط چه بود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، واشنگتن امسال مذاکرات محرمانه ای با تهران داشته است تا این کشور را متقاعد کند که از نفوذ خود بر جنبش حوثی های یمن برای پایان دادن به حملات به کشتی ها در دریای سرخ استفاده کند. این مذاکرات غیرمستقیم که در جریان آن واشنگتن نیز نسبت به برنامه هسته‌ای […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین، واشنگتن امسال مذاکرات محرمانه ای با تهران داشته است تا این کشور را متقاعد کند که از نفوذ خود بر جنبش حوثی های یمن برای پایان دادن به حملات به کشتی ها در دریای سرخ استفاده کند. این مذاکرات غیرمستقیم که در جریان آن واشنگتن نیز نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود، در ماه ژانویه در عمان انجام شد و اولین گفت‌وگو بین این دو در 10 ماه گذشته دو مورد بود.

برت مک گورک، مشاور امور خاورمیانه کاخ سفید و آبرام پیلی، نماینده این کشور در امور ایران، ریاست هیئت آمریکایی را بر عهده داشتند. علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران که مذاکره کننده ارشد هسته ای تهران نیز هست، نماینده جمهوری اسلامی ایران بود.

مقامات عمانی گفتند که بین نمایندگان ایران و آمریکا مبادله کردند تا از صحبت مستقیم آنها جلوگیری شود.

یکی از افراد آشنا به این موضوع گفت که مقامات آمریکایی این کانال غیرمستقیم با ایران را “راهی برای ارائه طیف وسیعی از تهدیدات از سوی ایران” می دانند. این گفتگو شامل انتقال “آنچه طرف مقابل باید انجام دهد تا از یک درگیری گسترده تر جلوگیری کند.”

دور دوم مذاکرات با مک گورک برای فوریه برنامه ریزی شده بود، اما این گفتگوها به تعویق افتاد زیرا او درگیر تلاش های ایالات متحده برای میانجیگری میان اسرائیل و حماس برای پایان دادن به جنگ در غزه و آزادی گروگان ها بود. غزه باند.

آخرین مذاکرات فاش شده بین ایالات متحده و ایران، مذاکرات موسوم به «تقریبا» در ماه مه بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.