افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

نیروی هوایی ارتش در تجهیزات پروازی 10 درصد از استانداردهای جهانی جلوتر است

  • کد خبر : 229932
نیروی هوایی ارتش در تجهیزات پروازی 10 درصد از استانداردهای جهانی جلوتر است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هوانوردی ارتش پیشرفت خوبی داشته و توانسته به خودکفایی دست یابد، اظهار داشت: امروز در تجهیزات پروازی تقریبا 10 درصد از استاندارد جهانی جلوتر هستیم. گزارش کردن خبرگزاری رادیوامیر سرتیپ حیدری در مراسم تجلیل و معارفه فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی امروز نمونه بسیار خوبی در […]

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هوانوردی ارتش پیشرفت خوبی داشته و توانسته به خودکفایی دست یابد، اظهار داشت: امروز در تجهیزات پروازی تقریبا 10 درصد از استاندارد جهانی جلوتر هستیم.

گزارش کردن خبرگزاری رادیوامیر سرتیپ حیدری در مراسم تجلیل و معارفه فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی امروز نمونه بسیار خوبی در عرصه آسمان همیشه روشن کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه با بررسی سوابق هوانیروز قطعا یادی از شهدای ارتش خواهیم کرد، ادامه داد: هوانیروز جمهوری اسلامی ایران پیشقدم شد تا با امام (ره) و مقتدایی بیعت کند. انقلاب در اوایل انقلاب اسلامی بود و روزی به نام او نامگذاری شد.

امیر سرتیپ حیدری افزود: پس از آن در حوزه استقرار امنیت اولین یگانی که برای مقابله با ضدانقلاب در آسمان ظاهر شد هوانیروز بود. هلیکوپتر هوانیروز اولین پرنده ای بود که در سر حزب دمکرات، کومله و دیگر گروه ها ظاهر شد که بعد از انقلاب مانند قارچ رشد کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز در جنگ تحمیلی و در تمامی عملیات ها حضور ویژه داشت و شهدای عزیز این نیرو هر کدام از بزرگان یک کشور بودند که می دانستند چگونه کشور خود را نجات دهند. هوانیروز در جنگ تحمیلی در نقش پرنده ای بلند پرواز، تانک ها و تفنگ های دشمن را منهدم کرد و در نقش پشتیبانی از رزمندگان در انتقال و جابجایی مهمات و نیروها و در نقش انتقال نیروها بسیار خوب عمل کرد. از پشت جبهه مجروح شد.

امیر سرتیپ حیدری یادآور شد: یکی از نقش های بی بدیل هوانیروز در دوران دفاع مقدس این بود که خلبان بالگرد ما می توانست هواپیماهای دشمن را در آسمان هدف قرار داده و ساقط کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: پس از دفاع مقدس، ماموریت ایر فورس یک به پایان نرسید و هرگز به پایان نخواهد رسید. زیرا این یک بازوی نیروی هوایی است که باید در هر زمان به خواست فرمانده مسلمان برای انجام مأموریت ها باشد. اگر در جایی از این کشور زلزله ای رخ دهد مردم به آسمان نگاه می کنند تا ببینند هلیکوپترهای ارتش برای انتقال مجروحان چه زمانی از راه می رسند.

امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: در جریان زلزله غرب کشور در یک بعدازظهر 530 سورتی پرواز انجام شد و با افتخار اعلام می کنم تا ساعت چهار بعد از ظهر روز اول پس از ظهر یک نفر مجروح نشد. در اثر زلزله، پل هوایی مناسب در سرپل ذهاب کرمانشاه احداث شد. بعد از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند عده ای در این مسئله زلزله در غرب درخشان بودند. وقتی از معظم له پرسیدند منظورش از «درخشش» چیست، گفت که منظورش نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی امروز سربلند است، ادامه داد: در سیلابی که در چند سال اخیر در چند استان رخ داد، حضور نیروی هوایی آنقدر موثر بود که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ارتش با تلاش هوانیروز در مقابل ستاد بحران در موضوع سیل مستقر شد. همین طور در رویدادهای سیاسی کشور و در انتخاباتی که تاکنون برگزار شده، هوانیروز خوش درخشیده است.

امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه نیروی هوایی همواره بازوی مقتدر و مشت بسته تحت فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است و نیروی هوایی امروز با نیروی هوایی چند سال اخیر متفاوت است، گفت: نیروی هوایی بر روی همان شالوده مستحکمی ساخته شده است که پیشینیان ساخته بودند و با حضور فرماندهانی چون امیرقربانی پیشرفت خوبی داشته و توانسته است بیش از 800 نوع قطعه مورد نیاز خود را بدست آورد و به خودکفایی برسد. امروزه ما تقریباً 10 درصد از نرم افزار ابزارهای پروازی جهان جلوتر هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز دانشمندان هوانیروز دوربین هایی ساخته اند که حتی می توانم بگویم نمونه ای از آنها در ناتو وجود ندارد و هوانیروز شب را به روز تبدیل کرده است. روز و شب برای هوانیروز هیچ تفاوتی ندارد و این اتفاقات مبارک به برکت نیروی کار بزرگ بصیر، آگاه و علمی کشورمان رخ داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.