افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

مدیر عامل مترو: حجاب گرفتیم ولی التماس متخصص داریم!

  • کد خبر : 227014
مدیر عامل مترو: حجاب گرفتیم ولی التماس متخصص داریم!

به گزارش رکنا، در پی افزایش مشکلات و حواشی در مترو، مسعود درشی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و هیومه سر کار حاضر نشد و به دنبال استعفا است. مترو تهران این روزها علاوه بر خرابی های مکرر و کمبود قطعات، با موانع زیادی مواجه شده است. مدیریت مترو تهران با مشکل سخت حجاب […]

به گزارش رکنا، در پی افزایش مشکلات و حواشی در مترو، مسعود درشی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و هیومه سر کار حاضر نشد و به دنبال استعفا است.

مترو تهران این روزها علاوه بر خرابی های مکرر و کمبود قطعات، با موانع زیادی مواجه شده است. مدیریت مترو تهران با مشکل سخت حجاب داران مواجه شده است. به نظر می رسد مسئولان شهرداری عملکرد علیرضا زاکانی شهردار تهران را قبول ندارند.

مسعود درشتی، مدیر کل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه که به مناسبت روز جهانی زن توسط وزارت امور خارجه کانادا به فهرست تحریم ها اضافه شده است، از جمله مدیرانی است که به تشریح تهدیدات و شرایط ویژه در مترو تهران پارسال در یک جلسه خصوصی.

در 8 مارس، روز جهانی زن، وزارت امور خارجه کانادا مسعود درشتی، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و هومه و زهرا الهیان، نماینده مجلس را نیز به دلیل حقوق بشر در اعتراضات سراسری سال گذشته تحریم کرد.

وجود ممنوعیت حجاب برای مسعود خوشایند نبود و او در حالی که به دنبال خروج خانواده اش از ایران بود در لیست تحریم های کانادا قرار گرفت و حالا با این تحریم، خود و خانواده اش را مسدود کرده اند.

شنیده های غیررسمی دیده بان ایران حاکی از آن است که دوشری تحت فشار خانواده خود بوده و امروز در محل کار خود حاضر نشده و به نوعی به مدیران شهرداری از رفتن خود اطلاع داده است.

اطرافیانش گفته اند که چوب شرایطی را می خورد که علیرضا زاکانی، شهردار تهران و برخی اعضای شورای شهر تهران ایجاد کردند و از آن حمایت کردند. قبل از انتخابات هیچ سازمان و مرجعی مسئولیت حضور حجاب‌پوشان در مترو را نپذیرفت و فقط گفت: «آنها نیروهای مردمی هستند». آنها به اندازه کافی داشتند

نقش قرارگاه بقیه الله (عج) سپاه در حضور باحجابان در مترو

محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه بقیه الله (عج) سپاه بعد از انتخابات از همکاری شهرداری و این قرارگاه خبر داد و اعلام کرد که فعالیت عمران به معروف تنها در ایستگاه های مترو تئاتر تهران متوقف نمی شود، بلکه ممنوعیت حجاب باعث خواهد شد. همچنین در ایستگاه های دیگر مستقر شود و توسعه فعالیت های ممنوعیت حجاب برای خنثی کردن وسوسه عدم حجاب گسترش یابد.

اما نکته اینجاست که مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه که نمی تواند خانواده خود را از کشور خارج کند به جمعی از مدیران شهری با اعلام اینکه هر روز موضوع جدیدی در مترو به وجود می آید: «تشکیل یگان حفاظت و چالش های آن، عدم امکان بررسی بی کیفیت ناوگان مترو، فرسودگی ساختمان ها، انتظارات کارکنان عصبی و خسته، دستفروشی و گسترش و… در 7 اسفند 1401 موضوع عفاف و حجاب به شکلی کاملا غیر منتظره وارد ماموریت ها و مسئولیت های شرکت شد و عجیب اینکه این دستور کار که هیچ کس ابعاد آن را نمی دانست و بدون در نظر گرفتن قانون و محدودیت های قانونی فقط در یک فضای احساسی مطرح شد. می شود از ورود شرکت به این مقوله پیچیده و عجیب جلوگیری کرد.اما چه بگویم که گاهی هر چقدر هم تلاش کنی به جایی نمیرسی.در ماه مبارک رمضان امسال حتی استعفا دادم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بارها گفته ام وظیفه ما رفت و آمد از یک نقطه به نقطه دیگر است، خاطرنشان کرد: چرا فقط مترو، اگر فرد برهنه ای در خیابان باشد، شهردار منطقه مورد توبیخ قرار می گیرد؟ چیزی که به جایی نرسید فریاد من بود، تهدیدم کردند که به توبیخ و محاکمه می برند تا جلوی اقداماتم را بگیرم، چه فعل جریانی که به ما ربطی نداشت؟ شرکت به طور فزاینده ای شلوغ شده بود.

پوسترهایی با مضمون «خجالت بکش، بگذار برود»، «مدیر کل مترو عزل شود»، بسیج، سپاه و گروه های مردمی وارد ایستگاه های حساس مترو شدند و درگیری های عجیبی شکل گرفت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: مترو حجاب را استخدام کرده است اما ماه هاست که آنقدر پیگیری می کنیم که برای استخدام نیروهای متخصص التماس می کنیم، در این میان از مشکلات اجرایی نیز غفلت نمی شود، آتش سوزی ایستگاه فرودگاه آتش سوزی واگن های خط 5، خرابکاری در ضلع جنوبی خط 1، مشکلات بازگشت پله برقی، مشکلات خریدهای خارج از کشور، خروج قطار از ریل در خط آزمایشی پایانه صادقیه، گاهی حوادث، آتش سوزی در ایستگاه شوش. ، جلسات گاه و بیگاه کارکنان، شایعات عجیب و غیره، عجیب و غریب و…»

وی در پایان این درخواست دردناک با تاکید بر اینکه به هر حال باید در این ایستگاه پیاده شوم، تاکید کرد: من با جان و دل با زیاده خواهی عوامل بیرونی مخالفت کردم و تمام تلاشم را کردم تا جایگاه فنی آنها را در شهرداری به نمایش بگذارم. من خوبم چون به تو اعتماد داشتم خوبم چون تو مثل یک مرد از من حمایت کردی.”

تمام صحبت های آنها نشان می دهد که مدیران تصمیمات زاکانی را قبول ندارند و تنها از روی تعهد می پذیرند. در گودالی افتاده اند که یک طرف آن انگ و دادگاه و آبروریزی است و طرف دیگر آن فساد و مدیران شهرداری سطوح بالای پایتخت. تصمیماتی که چیزی جز تنش و دوقطبی شدن کشور ندارد.

خبر فوری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.