افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

تامین آب پایدار فولاد سرمد با طرح انتقال آب در خلیج فارس ضرورت حرکت به سمت احداث نیروگاه خورشیدی

  • کد خبر : 226426
تامین آب پایدار فولاد سرمد با طرح انتقال آب در خلیج فارس ضرورت حرکت به سمت احداث نیروگاه خورشیدی

بازار؛ گروه صنعتی: شرکت صنایع آهن فولاد سرمد ابرکوه در واقع یکی از شرکت های گروه چادرملو و گروه سرمایه گذاری معادن فلز است که از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه تولید میلگرد آغاز کرد و به گفته علیرضا رحیم مدیر کل این مجتمع فولادی از سال 1394 که شروع به کار کرد. […]

بازار؛ گروه صنعتی: شرکت صنایع آهن فولاد سرمد ابرکوه در واقع یکی از شرکت های گروه چادرملو و گروه سرمایه گذاری معادن فلز است که از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه تولید میلگرد آغاز کرد و به گفته علیرضا رحیم مدیر کل این مجتمع فولادی از سال 1394 که شروع به کار کرد. ظرفیت فعالیت این شرکت حدود 450000 تن می باشد. رحیم می گوید: در واقع ما یکی از عرضه کنندگان پیشرو میلگرد در بورس کالا هستیم. همچنین با توجه به تکنولوژی خط تولید برداشت، یکی از محصولات با کیفیت را در بازار عرضه می کنیم.

آنچه در ادامه می خوانید حاصل گفتگوی خبرنگار بازار با «علیرضا رحیم» مدیرعامل شرکت فولاد سرمد است.

*با توجه به اینکه پروژه انتقال آب را از خلیج فارس آغاز کرده اید، هدف اصلی چیست و چه نتایجی از این پروژه انتظار دارید؟

همانطور که می دانید موضوع فولاد به عنوان یک صنعت آب در کشور برای همه تعریف شده است و اکثر پروژه های فولادی ما نه در کنار دریا و نه در آب های آزاد واقع شده اند و این به یک معضل جدی در کشور تبدیل شده است. از سوی دیگر در سال های اخیر راهکاری تحت عنوان انتقال آب به مرکز ایران که به طور خاص برای پروژه های صنعتی و فولادی در نظر گرفته شده بود، در نظر گرفته شده است.

در واقع اگر صنعت بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد، آب پایدار داشته باشد و در عین حال مسئولیت اجتماعی داشته باشد و برای شهرها و مناطق همجوار مشکل ایجاد نکند، در حال حاضر فقط می توانیم آب پایدار تامین کنیم: به فکر آب خلیج فارس باشیم. بنابراین ما نیز در همین راستا اقداماتی را انجام می دهیم و در واقع یک انشعاب از خطی که از منطقه خلیج فارس به استان فارس و سپس به استان یزد می آید را می بریم و این آب تا دو سال آینده به کارخانه منتقل می شود. سال ها. در واقع یک قرارداد 30 ساله تنظیم کردیم که می تواند 30 سال آب پایدار کارخانه را تامین کند.

*با این تفاسیر چه عناصری در برنامه های توسعه اصلی گروه فولاد سرمد گنجانده شده است؟

ابتدا باید بدانید که گروه فولاد سرمد علاوه بر تولید میلگرد، سه طرح توسعه ای را نیز به صورت همزمان اجرا می کند که در این راستا بیش از 300 میلیون یورو سرمایه گذاری می کنیم تا زنجیره محصولات خود را در منطقه تکمیل کنیم. . تولید کویل در واقع یکی از پروژه های بسیار جدی ما است که امروز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این خط را به بهره برداری برسانیم. همچنین پروژه تولید شمش با ظرفیت 600 هزار تن را داریم. آهن کاهش یافته مستقیم با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن که تقریباً 30 درصد است و پروژه فولاد ما تقریباً 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در واقع ما توانسته ایم جزو معدود شرکت هایی باشیم که سه پروژه بزرگ را همزمان در این مقیاس اجرا می کنیم.

*با توجه به اینکه محصولات تولیدی شما در بورس عرضه می شود، ارزیابی شما از عرضه این محصولات در بورس چیست؟

معتقدم هر فرآیندی که فروش را شفاف کند معتبر است و اولویت من به عنوان تولیدکننده این است که در این راستا گام بردارم. در شرایطی که ما تجربه کردیم، هم فروش در بورس و فروش خارج از بورس و هم فروش در بازار غیربورس به ما نشان داد که این مکانیسم منجر به ایجاد یک سری انحصار در فروش می شود و در واقع ، اجاره ها را می توان برای یک سری ایجاد کرد.

مدیرعامل فولاد سرمد ابرکوه: قطعی گاز و برق یکی از بزرگترین چالش های صنعت است. حرکت به سمت ساخت نیروگاه های خورشیدی می تواند بخشی از این مشکل را حل کند

با این حال، به نظر من، فروش در بورس می تواند بسیار ارزشمند باشد. اگر قیمت گذاری باشد، می توان موضوع را بررسی کرد، اما به نظر من زیر سوال بردن کل فرم و حذف شفافیت روند درستی نیست.

*به طور کلی این صنعت از چه مسائل و مشکلاتی رنج می برد؟

در زمینه تولید فولاد نگرانی اصلی قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان است. این مشکلی است که ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم به عنوان تولیدکنندگان میلگرد با آن مواجه هستیم. زیرا وقتی گاز قطع می شود تولید شمش با مشکل مواجه می شود و با قطع برق با مشکل تامین شمش مواجه می شویم و طبیعتا مجموعه تولید میلگرد نیز به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین، این یک چالش جدی برای صنعت فولاد است. البته برنامه ریزی های خوبی برای حل مشکل انجام شده است، اما زمان زیادی می برد و نباید انتظار داشته باشیم که بتوانیم در زمان کوتاهی مشکل را حل کنیم. با این حال حرکت به سمت ساخت نیروگاه های خورشیدی می تواند بخشی از این مشکل را حل کند.

*در پایان بازار فولاد را چگونه تحلیل و ارزیابی می کنید و فکر می کنید به کدام سمت می رود؟

گستره بازار فولاد در کشور تحت تاثیر قیمت های دستوری است و امروز که صحبت از قیمت های دستوری می شود، از سوی دیگر صنعت فولاد محکوم به استفاده از یک سری یارانه است و به همین دلیل قیمت های دستوری صورت می گیرد. این مشکل زمانی حل می شود که یارانه صنعت فولاد برداشته شود و قیمت آزاد شود که راه خودش را دارد که به این زودی امکان پذیر نیست.

علاوه بر این، بازارهای جهانی فولاد متاثر از رویدادهای بسیاری در سراسر جهان هستند. با فرض اینکه جنگ چین و تایوان از امروز آغاز شود، اثرات بسیار بالایی در حوزه فولاد خواهیم داشت و در واقع حداقل قیمت جهانی فولاد تغییر خواهد کرد. همچنین در کشور همواره تلاش شده تا قیمت های جهانی و داخلی که امروزه تقریباً به یک اندازه رسیده است، به هم نزدیک شود و جاذبه خاصی برای ورود مجموعه ها به عرصه صادرات ایجاد شود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.