افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

آغاز ثبت نام وام یارانه ای ویژه ایام شعبانیه برای همه مردم

  • کد خبر : 210363
آغاز ثبت نام وام یارانه ای ویژه ایام شعبانیه برای همه مردم

خبرنگار شکیبا باخال زاده: در پی درخواست متقاضیان که نسبت به پرداخت مابه التفاوت پارس و کالای جایگزین ابراز نگرانی کرده بودند، این خودروساز در اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق با خواست مشتریان از تسهیلات 100 میلیونی بهره مند می شود. تومان بدون بهره برای تبدیل محصول پارس. ماشین یدکی ارائه شده است. این خودروساز […]

خبرنگار شکیبا باخال زاده: در پی درخواست متقاضیان که نسبت به پرداخت مابه التفاوت پارس و کالای جایگزین ابراز نگرانی کرده بودند، این خودروساز در اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق با خواست مشتریان از تسهیلات 100 میلیونی بهره مند می شود. تومان بدون بهره برای تبدیل محصول پارس. ماشین یدکی ارائه شده است.

این خودروساز تاکید کرد: با توجه به لزوم اجرای مصوبه شورای عالی استاندارد، ارتقای استانداردهای تولید خودرو در کشور و رعایت استانداردهای اجباری در مورد تمامی محصولات خودروسازی ایران، ادامه تولید محصولات پارس در سال 1403 با توجه به آنها عدم رعایت استانداردها منوط به دریافت تاییدیه های لازم می باشد.

از این رو این شرکت برای رعایت حقوق مشتریانی که خودرو پارس را از طریق سامانه یکپارچه انتخاب کرده اند، امکان انتخاب سایر محصولات را به آنها داده است.

ایران خودرو اعلام کرده است که برای رسیدگی به وضعیت فعلی مشتریان خود 100 میلیون تومان برای خودروهای جایگزین بدون بهره و به صورت 12 ماهه دریافت می کند.

جزئیات نحوه دریافت وام یارانه ای در ماه شعبان را می توانید در این مطلب بخوانید. بازپرداخت وام یارانه ای در سال های اخیر هرگز به درستی اجرا نشد. بانک ها گفتند منابع مالی لازم برای بازپرداخت وام های یارانه ای به ذینفعان را ندارند. البته پرداخت این وام طبق بخشنامه سال 1395 بانک مرکزی اجباری نبوده و بر عهده شبکه بانکی نبوده است. در دولت سیزدهم شبکه بانکی توجه چندانی به تصمیمات دولت نداشت. تصمیمات حتی بانک ها هم گفتند تا چند ماه پس از ابلاغ بخشنامه دولت، موضوع به آنها گفته نشده است. در واقع به نظر می رسد دولت ها تصمیماتی می گیرند که شبکه بانکی قادر به اجرای آن نیست و به فکر منابع مالی بانک ها نیست.

اسفندماه سال گذشته نیز نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه لایحه ای را به تصویب رساندند که براساس آن متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج و زایمان می توانند از حساب یارانه یا سهام خود به عنوان وثیقه برای پرداخت این تسهیلات استفاده کنند.

جزئیات برای دریافت وام با حساب یارانه منتشر شد

برای ثبت نام اینترنتی وام کارت یارانه به سایت refahi.ir مراجعه کنید.

این در حالی است که موضوع بازپرداخت وام 10 میلیونی یارانه ای در برخی رسانه ها مطرح شد. این وام توسط پلیس فتا تکذیب شد اما بعدا مشخص شد یکی از موسسات قرض الحسنه مدعی بازپرداخت آن است.

رصدهای دولت نشان داد که سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت کار هیچ قصدی برای بازپرداخت وام 10 میلیونی یارانه ها نداشته اند و چنین صدوری از سوی دولت از اساس اشتباه بوده است.

اما همانطور که پیگیری ها نشان داد یکی از موسسه های قرض الحسنه در تهران مدعی پرداخت 10 میلیون وام یارانه ای به متقاضیان بوده و تمامی خانوارهایی که یارانه دریافت کرده اند می توانند مشمول این وام شوند. با وجود این نکته مهم در مورد موسسه مذکور این است که این موسسه فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی بوده و تنها با سه شعبه در تهران فعال بوده است. این موسسه مالی و اعتباری اخیرا ایجاد شده و حتی مجوزی از بانک مرکزی نگرفته است. بانک مرکزی.

موضوع بازپرداخت وام یارانه ای در سال های اخیر هرگز به درستی اجرا نشد. بانک ها گفتند منابع مالی لازم برای بازپرداخت وام های یارانه ای به ذینفعان را ندارند. البته طبق بخشنامه سال 1395 بانک مرکزی، پرداخت این وام اجباری نبوده و بر عهده شبکه بانکی نبوده است.

شبکه بانکی در دولت سیزدهم توجه چندانی به تصمیمات دولت نداشت. حتی بانک ها هم گفتند تا چند ماه پس از ابلاغ بخشنامه دولت، موضوع به آنها گفته نشده است. در واقع به نظر می رسد دولت ها تصمیماتی می گیرند که شبکه بانکی قادر به اجرای آن نیست و به فکر منابع مالی بانک ها نیست. اسفندماه سال گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه بودجه ای را تصویب کردند که براساس آن متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری می توانند از یارانه یا حساب سرمایه خود به عنوان وثیقه برای پرداخت این تسهیلات استفاده کنند.

این در حالی است که موضوع بازپرداخت وام 10 میلیونی یارانه ای در برخی رسانه ها مطرح شد. یکی از موسسات قرض الحسنه ادعای بازپرداخت وام را که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعداً تبدیل به یک نفر شد. پیگیری‌های دولت نشان داد که سازمان اعطای تسهیلات خاص و وزارت کار قصد بازپرداخت وام 10 میلیونی یارانه را نداشته‌اند و این مشکل اساساً از سوی دولت اشتباه بوده است.

اما همانطور که پیگیری ها نشان داد یکی از موسسه های قرض الحسنه در تهران مدعی پرداخت 10 میلیون وام یارانه ای به متقاضیان بوده و تمامی خانوارهایی که یارانه دریافت کرده اند می توانند مشمول این وام شوند. با وجود این نکته حائز اهمیت در مورد موسسه مذکور این بود که این موسسه فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی بوده و تنها با سه شعبه در تهران فعال بوده است.

بررسی ها نشان داد که این موسسه مالی و اعتباری اخیرا ایجاد شده و حتی از بانک مرکزی مجوز هم نگرفته است. مدیرعامل صندوق بازرگانی امید گفت: امسال بیش از 50 هزار شغل از طریق بازپرداخت وام های یارانه ای ایجاد شده است. جوان، هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم حمایت از بنگاه های کوچک و ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم و روستایی کشور است.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از نهادهای دخیل در ایجاد و تامین مالی شبکه اشتغال کشور فعالیت می کند و امسال بیش از 4.8 میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است که بیش از 92 درصد از این تسهیلات در حوزه اشتغال است. آقابابایی گفت: با تسهیلات پرداخت شده برای امسال بیش از 50 هزار شغل ایجاد شده و این مشاغل پایدار است.

وی بیان کرد: با دو دهم بودجه اشتغال کشور 10 درصد اشتغال کشور توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد شد که در سال گذشته بیش از 100 هزار شغل ایجاد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: مصوبه امسال در زمینه ضمانت این است که افراد مشمول خدمت می توانند از حساب یارانه خود به عنوان ضمانت استفاده کنند.

وام یارانه ای یکی از جدیدترین وام های دولت برای اقشار کم درآمد جامعه است. وام یارانه ای وامی است که با کارت یارانه سرپرست خانوار تضمین می شود. شرایط فعلی دریافت وام یارانه ای را می خوانیم: در آستانه روز پدر خبر می رسد رئیس جمهور مبلغی را به عنوان سوگند به مشمولان یارانه پرداخت می کند.

گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغ هنگفتی را به عنوان سوگند به دریافت کنندگان کمک هزینه پرداخت خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان سپرده دولت برای یارانه بگیران و سرپرستان خانوار منتشر نشده و از پرداخت رایگان مبلغ و عیدی نیز اطلاعی در دست نیست. مبلغ به حساب سرپرست خانواده واریز می شود یا می توان وام با سود کم دریافت کرد. اما وام یارانه ای چیست و به چه کسانی اعطا می شود؟

وام کم بهره وامی است که نیاز به وثیقه ندارد و مردم می توانند با یارانه نقدی برای سرپرست خانوار این وام را دریافت کنند. برای دریافت وام یارانه ای، خانوارها و کلیه یارانه بگیران باید برای دریافت این وام به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و اجباری است و نیازی به عقد قرارداد وام با سیستم بانکی ندارند. برای ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به سامانه بانک مورد نظر مراجعه کرده و در آنجا اطلاعات لازم برای ثبت آنلاین وام با کارت یارانه را به دست آورید.

افرادی که سرپرست خانوار هستند و یارانه و یارانه دولتی دریافت می کنند مشمول دریافت وام یارانه ای هستند.

پس از واریز وام مالی، اقساط وام از مبلغ تامین مالی متقاضی کسر می شود. این وام با سود 12 درصد به افراد پرداخت می شود که دولت 8 درصد آن را به بانک پرداخت می کند.

امسال همزمان با روز مادر، دولت رئیس جمهور طرح یسنا را ارائه کرد که بر اساس آن بین 400 تا 600 هزار تومبا برای مادران باردار، شیرده و باردار تخفیف داده شد. با نزدیک شدن به روز پدر برخی منابع خبری از ارائه وام تضمینی یارانه ای خبر دادند اما آیا این خبر صحت دارد؟ در زیر به این موضوع می پردازیم و در عین حال توضیح می دهیم که وام یارانه ای چیست.

وام یارانه ای یکی از وام هایی است که بانک ها به دریافت کنندگان منابع مالی می دهند. بنابراین تمامی وام گیرندگان دارای کارت سرمایه می توانند به صورت اینترنتی نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

وام یارانه ای نیازی به تسلیم کننده ندارد و می توانید این وام را با کمک نقدی سرپرست خانوار دریافت کنید. این وام ها توسط بانک مرکزی تایید شده است. ثبت نام اینترنتی وام یارانه ای انواع مختلفی دارد که از آن جمله می توان به وام 5 میلیونی قرض الحسنه یارانه ای اشاره کرد. وام 200 میلیونی، 10 میلیونی یارانه ای و … که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، انواع وام های یارانه ای وجود دارد. در زیر می توانید با انواع وام با کارت پاداش آشنا شوید:

انواع وام های یارانه ای:

وام 5 میلیونی

10 میلیون وام

2 میلیون وام

200 میلیون وام

وام پاداش روز پدر با کارت جایزه

وام های پرداختی تحت عنوان وام توسعه عموماً نیازی به قرارداد با بانک ندارند. متقاضیان فقط باید کد کشور خود را به همراه شماره تلفن همراه اصلی خود به شماره 6369 وزارت امور اجتماعی ارسال می کردند. پس از ارسال کد کشوری به شماره مذکور پیامکی با عنوان «فرآیند با موفقیت انجام شد» دریافت کردند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، تمامی بانک ها می توانند وام های کم بهره را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. هر بانک با توجه به شرایط و گزینه های مشتریان و صاحبان حساب بانکی خود وام های کم بهره را ارائه می دهد. بنابراین برای اطلاع از نحوه دریافت وام کارت تبلیغاتی با بانک خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. برای ثبت نام اینترنتی وام کارت یارانه به سامانه بانک مورد نظر و یا سایت refahi.ir مراجعه کنید. در آنجا باید اطلاعات لازم برای درخواست وام با کارت یارانه را به صورت آنلاین به دست آورید.

پیش بینی می شود در حال حاضر هیچ وام جدیدی به وام گیرندگان پرداخت نشود. در دوره های قبلی که وام مالی واریز می شد، شرایط به گونه ای بود که اقساط وام مالی از مبلغ صندوق متقاضی کسر می شد. نیازی به عقد قرارداد وام با سیستم بانکی نیست. نبود

وام های یارانه ای پرداختی به مشمولان به افراد با نرخ 12 درصد پرداخت شده است که دولت 8 درصد آن را به بانک پرداخت کرده است. از آنجایی که دولت تصور نمی کند وام تحت عنوان «وام یارانه ای» به حساب مشمولان واریز شود، از شرایط دریافت وام تشویقی اطلاعی در دست نیست. به محض اعلام دولت مبنی بر پرداخت وام های یارانه ای به مشمولان، اطلاعات در همین سایت منتشر می شود، بگذریم که برخلاف تمامی اخبار منتشر شده، هیچ فکری به پرداخت وام های جدید به مشمولان یارانه نمی شد. در حال حاضر از شرایط دریافت وام یارانه ای اطلاعی در دست نیست، زیرا دولت معتقد است وامی به نام وام یارانه ای به حساب یارانه گیرنده واریز می شود. این مورد در نظر گرفته نشد. زمانی که اطلاعات موثقی از سوی دولت مبنی بر پرداخت اعتبارات یارانه ای به مشمولان وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.