افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » آمار اشتباهات داوری در نیم فصل اول فوتبال ایران

  • کد خبر : 204366
اسمارتک نیوز » آمار اشتباهات داوری در نیم فصل اول فوتبال ایران

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، حیدر سلیمانی درباره اشتباهات داوری در نیم فصل اول بیست و سومین دوره لیگ برتر گفت: اشتباهات داوری در نیم فصل اول تقریباً مانند کل فصل گذشته بود و اگر این آمار کمی بیشتر بود، معادل یک فصل کامل بود. وی افزود: در تحلیل های آماری مشخص است که […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، حیدر سلیمانی درباره اشتباهات داوری در نیم فصل اول بیست و سومین دوره لیگ برتر گفت: اشتباهات داوری در نیم فصل اول تقریباً مانند کل فصل گذشته بود و اگر این آمار کمی بیشتر بود، معادل یک فصل کامل بود.

وی افزود: در تحلیل های آماری مشخص است که 95 صحنه مسابقه نیاز به VAR داشته و فدراسیون فوتبال باید این نیاز را برطرف کند تا امنیت و آرامش به جامعه فوتبال بازگردد و تیم ها بازی زیبایی را دنبال کنند. ما در فصل گذشته در 117 مورد به این فناوری نیاز داشتیم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: پرسپولیس در 12 مورد، استقلال در 11 مورد و آلومینیو در 10 مورد بیشترین باخت را متحمل شدند. حاوی؛ اخراج، پنالتی، موقعیت گل آشکار، عبور از خط دروازه و آفسایدهای اشتباه.

سلیمانی تصریح کرد: 28 پنالتی صحیح توسط داوران اعلام شد اما در عوض 33 پنالتی دیده نشد و یا به اشتباه به سود و زیان تیم ها اعلام شد که عدد بالایی است و نیاز به استفاده از تکنولوژی دارد. این در حالی است که استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و گلگهر بیشترین باخت را داشتند که سه پنالتی برای این تیم ها گرفته نشد.

    بخش اول

وی به سایر اشتباهات داوری اشاره کرد و گفت: پنج گل سالم به اشتباه مردود و 15 گل ناسالم پذیرفته شد که می تواند تاثیر مستقیمی در امتیاز تیم داشته باشد و 28 موقعیت عالی به دلیل اشتباهات کمک داوران از دست رفت. 12 بازی بود که تصمیمات داوران تاثیر مستقیم داشت و حتی امتیاز تیم را برای سود یا زیان تغییر داد. در 9 بازی اگر داوران پنالتی ها را می دیدند احتمالا می توانستند روی نتیجه تیم تاثیر بگذارند.

    بخش اول

این کارشناس داوری همچنین خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد که داوران و کمک داوران یا انگیزه لازم برای قضاوت را ندارند که در این صورت کار کمیته داوران بسیار سخت می شود و باید یک حرکت انگیزه روانی و اقتصادی ایجاد کند. یا تشکیل کمیته داوری نادرست است و روش باید تغییر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته ورود VAR می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، اما نباید از موضوع اصلی که تمرین است غافل شد. مسائل مدیریتی در مرحله بعدی است و به نظر می رسد باید انقلابی در کمیته داوران ایجاد شود تا جامعه داوری غافلگیر شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.