افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » نیمه دوم جام حذفی

  • کد خبر : 202658
اسمارتک نیوز » نیمه دوم جام حذفی

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران برای گرم کردن این رقابت ها از امروز آغاز می شود. این مسابقات که به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا به مدت 43 روز تعطیل شد، امروز هفته شانزدهم با دیدار فولاد و گل گهر از ساعت 15 […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران برای گرم کردن این رقابت ها از امروز آغاز می شود. این مسابقات که به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا به مدت 43 روز تعطیل شد، امروز هفته شانزدهم با دیدار فولاد و گل گهر از ساعت 15 آغاز می شود.

اما نیم فصل اول در حالی به پایان رسید که استقلال با 32 امتیاز اول و سپاهان و پرسپولیس با 31 و 30 امتیاز دوم و سوم شدند. شرایطی که نشان می دهد رقابت شدیدی بین تیم های مدعی قهرمانی بالای جدول وجود دارد. به این سه تیم باید تراکتور را هم اضافه کنیم که با 28 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. نکته مهمی که در نیم فصل تیم ها را تحت تاثیر قرار داد، قانون سقف بودجه تعیین شده توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بود. در ابتدا کمیته انضباطی چهار امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس به دلیل عدم رعایت این قانون کسر کرد و این دو تیم در مجموع 50 میلیارد تومان جریمه شدند اما پس از مدت ها همه منتظر تجدیدنظرخواهی بودند. تصمیم کمیته این بود که این کمیته رای به بازگرداندن امتیازات به زردپی‌های اصفهان و قرمزهای پایتخت داد که حواشی بسیاری از جمله اعتراض شدید به استقلال را به همراه داشت.

در ادامه کمیته انضباطی چند بازیکن سپاهان را دوباره از بازی محروم کرد و دوباره در لیگ جنجال به پا کرد. شرایطی که باعث شد شاگردان خوزه مورائیس سه شکست متوالی را متحمل شوند و فرصت قهرمانی نیم فصل را از دست بدهند، اما این تنها بخش مهم نیم فصل نبود و یحیی گل محمدی قهرمان لیگ و قهرمانی لیگ برتر شد. جام حذفی با پرسپولیس در فصل گذشته پس از اینکه در آخرین دیدار این تیم در هفته پانزدهم نتوانست مقابل مس رفسنجان پیروز شود، از سرمربیگری این تیم استعفا داد تا پس از حدود چهار سال و در عوض در یک انتخابات پر سر و صدا از جمع سرخ پوشان جدا شود. اسمار ویرا دستیار برزیلی او سرمربی پرسپولیس شد.

البته این تنها تغییر روی نیمکت تیم های لیگ برتری نبود و در پایان نیم فصل عبدالله ویسی از صنعت نفت خداحافظی کرد و حالا باید دید سهراب بختیاری زاده می تواند. ذخیره به آبادانی. از بحران فولادی ها پس از کناره گیری از جام حذفی، در توافقی دوجانبه قرارداد خود را با خوان ایگناسیو مارتینز فسخ کردند و حالا قصد دارند سومین مربی خود را در لیگ 23 انتخاب کنند.

مس رفسنجان پس از شرایطی که برای ساکت الهامی پیش آمد ابتدا سعید زهیقی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد و حتی راهی رفسنجان شد و سرمربی این تیم شد اما زهیحی در نهایت به قزوین بازگشت تا با شمس آذر به کار خود ادامه دهد. اتفاقات عجیبی که فقط در فوتبال ایران ممکن است رخ دهد. با این حال مسی ها در نهایت با محرم نویدکیا به توافق رسیدند و باید دید ستاره بزرگ اصفهانی با دور شدن از نقش جهان چه نتایجی به دست می آورد. استقلال در این مدت در حاشیه درگیر جدال جواد نکونام سرمربی خود و علی خاطر مدیرعاملش شده است که حالا به اوج خود رسیده است و باید دید استقلالی ها می توانند جایگاه خود را حفظ کنند یا خیر.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.