افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

درویش: می توانم مربی میلیونی بیاورم و باشگاه را بدهکار کنم. خرید میان فصل ما در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 202486
درویش: می توانم مربی میلیونی بیاورم و باشگاه را بدهکار کنم.  خرید میان فصل ما در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است!  – پرسپولیس نیوز

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می گوید با در نظر گرفتن نظر همه پرسپولیسی ها، اسمار ویرا را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده است. رضا درویش در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس صحبت کرد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می گوید تیمش بهترین عملکرد را در خریدهای نیم فصل در 20 سال اخیر […]

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می گوید با در نظر گرفتن نظر همه پرسپولیسی ها، اسمار ویرا را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده است.

رضا درویش در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس صحبت کرد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می گوید تیمش بهترین عملکرد را در خریدهای نیم فصل در 20 سال اخیر داشته است. وی همچنین در این گفتگو عنوان کرد که برای انتخاب اسمار ویرا با همه بازیکنان پرسپولیس رایزنی کرده است. درویش همچنین در پاسخ به گزینه هایی که برای جایگزینی او مطرح می شود، گفت که همه دوست دارند به پرسپولیس بیایند تا محبوب و محبوب باشند.

* ابتدا از شرایط پرسپولیس در نقل و انتقالات صحبت کنیم. چهار بازیکن به تیم شما پیوستند، فکر می کنید در نقل و انتقالات موفق بودید؟

خدا را شکر می کنیم که توانستیم بازیکنان مورد نظر باشگاه را جذب کنیم. آن طور که برخی کارشناسان می گویند در 20 سال گذشته هیچ بازیکنی با این کیفیت در نیم فصل جذب پرسپولیس نشد. عیسی آل کثیر مورد علاقه هواداران بود، عبدالکریم حسن نیز به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد که از کیفیت فنی بالایی برخوردار است و بازیکن ازبکستان نیز بهترین بازیکن تیمش بود. علاوه بر این سه بازیکن، با بازیکن جوانی که تجربه بازی در لیگ برتر را دارد قرارداد بستیم. ما با بازیکنانی قرارداد داریم که 100 درصد به تیم کمک می کنند. فکر نمی کنم تیمی در لیگ وجود داشته باشد که با بازیکنانی با این کیفیت قرارداد امضا کرده باشد.

* پس از جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس، مذاکراتی را با مربیان مختلفی انجام دادند که در نهایت اسمار ویرا که به عنوان دستیار در کنار گل محمدی فعالیت می کرد، به عنوان سرمربی انتخاب شد. در همین زمینه شایعه ای مبنی بر نقش آفرینی علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی در این انتخاب به میان آمد. آیا واقعاً با نظر این دو بازیکن عثمار را به عنوان مربی انتخاب کردید؟

همانطور که می دانید حاشیه سازی و دشمنی از ما دور نمی شود. دونده ها اجازه نمی دهند آرامش به باشگاه ما بیاید. برای انتخاب سرمربی تیم از کارشناسان و بازیکنان زیادی در تیم مشورت کردیم. من با همه بازیکنان مشورت کردم و همه قبول کردند که بهتر است با اسمار ادامه دهیم زیرا او یک سال و نیم است که در تیم کار می کند و دانش خوبی دارد. اگر بهترین مربی دنیا را می آوردیم، یکی دو ماه زمان نیاز داشت تا لیگ و بازیکنان ما را بشناسد. در این مرحله، لیگ به پایان می رسد. سه ماه به پایان لیگ باقی مانده است. موضوع دیگری که به آن توجه کردم عدم واگذاری بدهی کلان به عنوان ارث به مدیر بعدی بود. برای من لازم نبود قرارداد میلیونی با مربی ببندم و بعد مربی بعدی بیاید و آن پول را بدهد. با این کار نامم را پرطرفدار کردم اما شاید تاثیر فنی روی ما نداشت. هوادار باید مطالبه گر باشد اما این خواسته باید مناسب باشد. هوادار باید بپرسد چرا باید 60 میلیارد تومان از منابع مالی باشگاه رادوشوویچ بپردازد؟ امروز هم پول مالیاتی نداریم که بتوانیم پنجره نقل و انتقالات باشگاه را بپردازیم. هوادار باید اصرار داشته باشد که چه کسی باعث این بلا در پرسپولیس شد. چه کسی قرارداد رادوشیویچ را تمدید کرد؟ چه کسی اوساگونا را به پرسپولیس آورد؟ چه کسی پشت صحنه قرارداد استوکس بود و رفت تا با او قرارداد ببندد؟ در آن زمان افکار عمومی گفتند استوکس را امضا نکنید، او بازیکن خوبی نیست، اما چه کسی او را آورده است؟ مطالبه این است که این مسائل پیگیری شود. همین واسطه هایی که این بازیکنان را آورده اند از احساسات و عواطف هواداران سوء استفاده می کنند و این بلاها را سر ما می آورند. اگر مجبور نبودیم 60 میلیارد تومان به رادوشوویچ بدهیم، آن پول را به بازیکنان می دادیم و درصد پرداختی ما بیشتر می شد. شاید با این پول بتوانم یک بازیکن سطح بالا بگیرم. من برای معرفی خودم کار نمی کنم، برای تقویت پرسپولیس کار می کنم. تمام تلاشم این است که پول پرسپولیس هدر نرود. اینکه خودم را تبلیغ کنم و بگویم نباید پول پرسپولیس را خرج کنم. با این حال مطمئن باشید که قهرمانی مال ماست.

*در جریان مذاکرات با مربیان خارجی نام های زیادی در رسانه ها مطرح شد. آیا این باعث افزایش قیمت شما نمی شود؟

100% درسته بسیاری از این افراد که خود را به عنوان مدیر برنامه های قانونی معرفی می کنند، مدیر برنامه نیستند، بلکه دلال هستند. آنها از من ناراحت هستند زیرا من با آنها همکاری نمی کنم. این افراد فضا را برای سود ایجاد می کنند. یک توزیع کننده به من گفت مربی بگیر، قول می دهم سکوها از شما حمایت کنند! پس معلوم است که وضعیت چگونه است. آرامش پرسپولیس را بر هم می زنند. یکی از این واسطه ها برای رسیدن به اهدافش نامه پرسپولیس را جعل کرد. البته از او شکایت می کنیم تا بفهمیم چه خبر است.

*در جریان مذاکره با مربیان خارجی این موضوع مطرح شد که 4 ایجنت یک مربی را به پرسپولیس معرفی کردند. در این مورد هم صحبت کن

عجیب است آقای الف یک مربی به ما معرفی کرد، فردای آن روز آقای ب زنگ زد و گفت این مربی تحت قرارداد من است. گفتم این مربی با ایجنت دیگری قرارداد دارد؟ در نهایت بین ماموران درگیری رخ داد. در حال صحبت با یک مربی بودیم که وقتی به مرحله نهایی مذاکرات رسیدیم ناگهان جواب منفی داد. توانستیم بفهمیم که از تهران با او تماس گرفتند و او را راضی کردند که به ایران نیاید. متاسفانه این مشکلات وجود دارد. اگر بخواهیم این فوتبال درست شود باید منطقی بنشینند و فکر کنند با این دلال ها چه کار کنند؟ او دلالی است که پول، ورزش و فوتبال را اختلاس می کند.

* در صحبت هایی که با برانکو داشتید، چه موضوعاتی مطرح شد که نتوانستید او را متقاعد کنید که به پرسپولیس بیاید؟ حتی گفته می شد برانکو با زیرکی از حساب مالیاتی کسر خود را دریافت کرده و سپس پاسخ منفی داده است.

در مورد بحث مالیات این مربی هم باید بگویم که پرسپولیس طبق قراردادی که در گذشته بسته شده بود موظف به پرداخت مالیات این مربی بود. به علاوه، ما مجبور شدیم بدهی خود را پرداخت کنیم. این مبلغ جزو بدهی های ما بود. هواداران می خواستند برانکو بیاید و ما هر کاری از دستمان برمی آمد برای آوردن او به پرسپولیس انجام دادیم. حتی رسانه ها را عوام فریبی کردند و گفتند برانکو گفته اگر درویش نباشد می آید! این کلمات واقعا از کجا می آیند؟

در این نشست که در قطر برگزار شد چه موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؟ چون برانکو بعد از جلسه گفت فقط قهوه خورده؟

در طول جلسات مذاکره، هر دو طرف قهوه می نوشند. البته من چای خوردم و برانکو قهوه. در جلسه او قراردادی را به ما نشان داد که طبق آن با یک تیم اروپایی موافقت کرد. او البته گفت که عمان نیز خواهان ادامه همکاری است. البته دعوای خانوادگی هم شد چون به خانواده اش قول داده بود که اگر بخواهد کار کند به آنها نزدیک خواهد شد. در پایان جلسه به او گفتم دوباره فکر کند و بعد از مسابقه بعدی نظر نهایی خود را بگوید. بعد از بازی برونکو مصاحبه کرد که فکر کردیم شاید بخواهد بیاید، دوباره با او صحبت کردیم، جواب نهایی اش را داد و گفت نمی تواند به پرسپولیس بیاید. او از من بسیار تشکر کرد که به او کسر مالیات دادم.

* نتایج بازی های دوستانه پرسپولیس با هدایت اسمار ویرا باعث ناراحتی و عصبانیت هواداران شده است. نگران آینده نیستی؟

نه، ما نگران نیستیم. در اولین بازی دوستانه شرایط به گونه ای بود که تیم صبح تمرین کرده بود و عثمر نمی خواست بازی دوستانه برگزار شود اما به هر حال بازی برگزار شد و تیم با بازیکنان ذخیره وارد زمین شد. همچنین در 30 دقیقه ابتدایی بازی به نیمه زمین ما نرسیدند اما در یک سناریو یک گل ساده به ثمر رساندیم و سپس شیرازی ها از هم پاشیدند. در بازی دوم، اسمار سعی کرد از همه بازیکنان استفاده کند و به همین دلیل از دروازه بان سوم استفاده کرد. با این حال امیدوارم در لیگ نتایج خوبی بگیریم.

*در روزهای اخیر اخباری مبنی بر درخواست رسمی باشگاه آدناسپور ترکیه برای جذب بیرانوند منتشر شد. در این مورد هم صحبت کن

بیرانوند با توجه به شرایط باشگاه و نیازی که داشت تصمیم به جدایی نداشت. ما هم تصمیم گرفتیم جواب واضحی به باشگاه ترکیه بدهیم. از آنجایی که تمایلی برای واگذاری بیرانوند وجود نداشت، بحث مالی دوباره مطرح نشد.

* هر روز نام فردی را به عنوان جانشین او می شنویم. آیا شاهد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس خواهیم بود؟

تا روزی که سرباز پرسپولیس باشم خدمت سربازی ام را انجام می دهم و روزی که فرد شایسته ای بیاید این صندلی را رها می کنم. به هر حال پرسپولیس جمعیت زیادی دارد و همه دوست دارند برای محبوبیت و محبوبیت به پرسپولیس بیایند. به هر حال آنها شناخته شده هستند و به همین دلیل علاقه دارند به پرسپولیس بیایند. همه به دنبال گمشده خود هستند.

*البته همانطور که در خبرها شنیدیم وضعیت مالی پرسپولیس آنقدرها هم خوب نیست و با این شرایط آمدن هر مربی سخت خواهد بود.

البته بستگی دارد که هر کدام از چه زاویه ای آن را ببینند. باید ببینیم همه به دنبال چه هستند.

*در حال حاضر وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس چگونه است؟ مدت هاست مطالبات بازیکنان پرداخت نشده است.

همانطور که می بینید، بدهی از در و دیوار است. بیش از 500 میلیارد تن بدهی مربوط به گذشته را پرداخت کرده ام. اگر این بدهی ها نبود با این پول خیلی کارها می شد کرد. چند سال پیش فردی هفت میلیارد تومان از پرسپولیس طلب کرده و شکایت کرده و حالا 150 میلیارد تومان محکوم شده است. مدیری که این بدهی را ایجاد کرده الان کجاست؟ هوادار باید این مسائل را مطالبه کند. اکنون صندوق توسعه امید به دلیل مطالبات ما حساب های ما را مسدود کرده است. اگر حمایت بانک مرکزی را داشته باشیم همه چیز تمام می شود.

*تیم نوجوانان پرسپولیس هم قهرمان شد اما آنطور که شنیدیم توجه چندانی به تیم های پایه نمی شود و حقوقی به آنها پرداخت نمی شود.

این تیم افتخار دیگری برای پرسپولیس به دست آورد و امیدواریم به زودی زحمات آنها را جبران کنیم.

*با توجه به شرایط مالی فعلی شما، سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی نیم فصل هزینه کرده است؟

امسال پولی نگرفتیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.