افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

طارمی یک حرفه ای تمام عیار است.

  • کد خبر : 202334
طارمی یک حرفه ای تمام عیار است.

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، برانکو ایوانکوویچ که زمانی در پرسپولیس با مهدی طارمی همبازی بود، در گفت وگو با روزنامه ایتالیایی «گازتا دلو اسپورت» درباره این مهاجم ایرانی که در آستانه امضای قرارداد با اینتر است، گفت: باور کنید. او یک مهاجم باهوش است و برای سیمونه اینزاگی عالی است. با شنیدن نام […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، برانکو ایوانکوویچ که زمانی در پرسپولیس با مهدی طارمی همبازی بود، در گفت وگو با روزنامه ایتالیایی «گازتا دلو اسپورت» درباره این مهاجم ایرانی که در آستانه امضای قرارداد با اینتر است، گفت: باور کنید. او یک مهاجم باهوش است و برای سیمونه اینزاگی عالی است. با شنیدن نام طارمی بلافاصله به هوش فوق العاده او فکر می کنم. مهدی یک حرفه ای تمام عیار است که کار خود را از لیگ های پایین شروع کرد و به لیگ قهرمانان اروپا رسید. من بازیکنان زیادی را نمی شناسم که بتوانند مانند او با لیگ ها، ترکیب ها و سبک های مختلف بازی سازگار شوند. طارمی بلافاصله برای مربی ای مثل اینزاگی که تمرکز زیادی روی جمع و جور بودن تیم دارد، تبدیل به مهره ای ضروری خواهد شد.

و افزود: جهش کیفی (اشاره به تغییر تیم و بازی در تیمی با کیفیت تر) مهدی را نمی ترساند. مهدی در 27 سالگی آسیا را ترک کرد و اعتماد داشت که ریو آوه، یک باشگاه کوچک در پرتغال، به او اجازه خواهد داد تا توجه باشگاه های بزرگ اروپایی را به خود جلب کند. حق با او بود و پس از یک فصل در ریو آوه به عنوان یک بازیکن برتر، سرجیو کونسسائو (مربی فعلی پورتو) از او خواست تا خط حمله پورتو را هدایت کند. انتقال به اینتر نشان دهنده یک گام مهم و در عین حال شایسته است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال عمان در جایی دیگر از صحبت های خود عنوان کرد: برای فردی مثل طارمی باید عوامل خاصی را خوب در نظر گرفت. او یک سلبریتی واقعی در ایران است، مردم او را به عنوان رهبر تیم ملی می بینند و مهدی هرگز انتظاراتی را که از او می شود ناامید نکرده است. در مورد سلسله مراتب ترجیحی اینزاگی (اولویت های او برای استفاده از مهاجمان)، من مطمئن هستم که طارمی قبلاً در نظر گرفته است که رسیدن به اولویت های مورد نظرش آسان نخواهد بود. به جرات می توان گفت که اگر پورتو را ترک کند به این معنی است که به دنبال مشوق های جدید است و احتمالا اینتر می تواند آنها را به مهدی پیشنهاد دهد. طارمی خیلی زود با اینتر سازگار خواهد شد.

برونکو درباره اینکه طارمی چگونه از نظر فنی بازیکن است، خاطرنشان کرد: او مهاجمی سریع و خوب است که پایش را روی توپ می گذارد، مهدی بازیکن تعیین کننده ای در منطقه است، هرچند در عین حال می تواند به رقبا امتیاز ندهد. طارمی در سالهای اخیر در پست دفاع چپ یا فوروارد بازی می کرد در حالی که در پرسپولیس زیر نظر من حتی در پست مهاجم دوم بازی می کرد و علاوه بر سرعت دید بسیار خوبی نیز به بازی دارد و زمانی که شما حداقل انتظار داشته باشید که بهترین پاس گل ها را به هم تیمی های خود می دهد.این برای هر مربی مفید خواهد بود.

وی در خصوص اینکه این مهاجم ایرانی را با چه کسانی می توان مقایسه کرد، گفت: دقیقا به دلیل مهارت او در مهاجم دوم، به سختی می توان بازیکنی با ویژگی های مشابه پیدا کرد. او به دلیل روحیه فداکاری، غریزه گلزنی و توانایی فشار بر مدافعان رقیب، من را به یاد چیرو ایموبیله چند سال پیش می اندازد.

ایوانکوویچ در پاسخ به این سوال که به نظر شما طارمی با لائوتارو مارتینز زوج بهتری را تشکیل می دهد یا با مارکوس تورام؟، تاکید کرد: شاید مهدی بتواند در سطح بالایی در کنار تورام بازی کند. وقتی با هم بازی می کنند، برای مدافعان حریف جهنم است. یکی شروع می کند و با سرعت پیش می رود و دیگری به محوطه رقیب می رود و منتظر دریافت توپ می شود تا آن را در دروازه قرار دهد. البته لائوتارو هم یک قهرمان است و وقتی با قهرمانان خاصی بازی می کنید، پیدا کردن نقاط مشترک کار سختی نیست.

مهاجم 31 ساله تیم ملی فوتبال ایران از بدو ورود به پورتو تاکنون 171 بازی در رقابت های مختلف با این تیم پرتغالی انجام داده و علاوه بر زدن 86 گل، 53 پاس گل نیز به هم تیمی های خود داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.