افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

دبی اولین شهر دارای تاکسی هوایی برقی سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری برای تاکسی هوایی

  • کد خبر : 201447
دبی اولین شهر دارای تاکسی هوایی برقی سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری برای تاکسی هوایی

بازار؛ گروه خودرو: اداره راه و ترابری دبی (RTA) با سازمان هوانوردی عمومی (GCAA)، اداره هوانوردی مدنی دبی (DCAA) و شرکت انگلیسی Skyports Infrastructure برای توسعه پیشرفته برای راه‌اندازی تاکسی هوایی خدماتی در دبی تا سال 2026 قرارداد امضا کرده است. انجام داده است. این شرکت در ایجاد زیرساخت های حمل و نقل هوایی شرکت […]

بازار؛ گروه خودرو: اداره راه و ترابری دبی (RTA) با سازمان هوانوردی عمومی (GCAA)، اداره هوانوردی مدنی دبی (DCAA) و شرکت انگلیسی Skyports Infrastructure برای توسعه پیشرفته برای راه‌اندازی تاکسی هوایی خدماتی در دبی تا سال 2026 قرارداد امضا کرده است. انجام داده است. این شرکت در ایجاد زیرساخت های حمل و نقل هوایی شرکت آمریکایی Joby Aviation در توسعه تاکسی های هوایی تخصص دارد.

بر اساس این قرارداد، دبی اولین شهری در جهان خواهد بود که از حمل و نقل هوایی تجاری با استفاده از تاکسی های هوایی برقی در مناطق شهری از طریق شبکه پیشرفته تاکسی هوایی عمودی برخاست و فرود برخوردار می شود.

تاکسی هوایی Gobi S4 که انتظار می رود در سال 2026 به صورت تجاری عملیاتی شود، به عنوان بخشی از ابتکارات اداره راه و حمل و نقل برای آینده جابجایی به ساکنان و بازدیدکنندگان دبی خدمت خواهد کرد.

تاکسی هوایی Gobi S4 علاوه بر خلبان، ظرفیت چهار سرنشین را دارد و از ویژگی های ایمنی بالایی برخوردار است، زیرا طراحی آن شامل 6 پروانه و 4 بسته باتری است که به آن توانایی پرواز در مسافت 161 کیلومتر را می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این تاکسی های هوایی، امکان حرکت با سرعت 321 کیلومتر در ساعت و البته صدای بسیار کمتر نسبت به هلیکوپترها است.

تاکسی هوایی می تواند به طور موثر در مناطق شهری پرواز کند، زیرا دارای عملکرد عمودی برخاستن و فرود است که باعث صرفه جویی در فضای افقی مورد نیاز برای ایستگاه ها می شود.

در آخرین مرحله، اداره کل هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی به طور مستمر با شرکای خود برای توسعه چارچوب مقررات ملی که از اجرای این پروژه حمایت می کند، کار کرده است، زیرا مقرراتی را برای تاکسی های هوایی و بنادر عمودی صادر کرده است و این آیین نامه ایجاد شده است. .

این پایه‌ها را برای زیرساخت‌های سیستم حمل‌ونقل هوایی آینده در مناطق و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در توسعه زیرساخت‌های سیستم حمل‌ونقل هوایی و حمل‌ونقل هوشمند در داخل شهرها ایجاد می‌کند.

تخمین زده می شود که سفر از فرودگاه بین المللی دبی تا پالم جمیرا با تاکسی هوایی حدود 10 دقیقه طول بکشد، در حالی که با ماشین تقریباً 45 دقیقه طول می کشد.

چهار ایستگاه تاکسی هوایی

در مرحله اول عملیات تاکسی هوایی، خدمات از طریق چهار مکان ارائه می شود: یک مکان نزدیک فرودگاه بین المللی دبی، مرکز شهر (منطقه مرکز شهر)، مارینا دبی و پالم جمیرا.

سفر از فرودگاه بین المللی دبی تا پالم جمیرا با تاکسی هوایی تقریباً 10 دقیقه و با ماشین تقریباً 45 دقیقه طول خواهد کشید.

دپارتمان بزرگراه و حمل و نقل با همکاری Skyports و Joby Aviation، مطالعات دقیقی را در مورد انتخاب اولین مکان ایستگاه تاکسی هوایی انجام داده است و در حال حاضر با اداره کل هوانوردی غیرنظامی (GCAA)، اداره مدنی دبی کار می کند. هواپیمایی.

وسایل نقلیه ایر تاکسی به دلیل توانایی آنها در برخاستن و فرود عمودی متمایز می شوند، آنها وسایل نقلیه پایدار و دوستدار محیط زیست هستند، آنها با برق کار می کنند و آلاینده عملیاتی تولید نمی کنند، استقلال آنها تا 161 کیلومتر و حداکثر سرعت آنها به 321 کیلومتر می رسد. . کیلومتربرساعت

قرارداد راه اندازی تاکسی های هوایی و برقی که امروز در جریان اجلاس سران دولت جهانی در دبی امضا شد، به جوبی حق انحصاری بهره برداری از تاکسی های هوایی در دبی را برای مدت شش سال می دهد.

به گفته جوبی، اوایل سال 2025 مهلتی برای راه اندازی خدمات تاکسی پرنده در امارات وجود دارد، اما عملیات اولیه در سال 2025 اجرایی می شود.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط این شرکت، این قرارداد که در جریان اجلاس جهانی دولت در دبی به امضا رسیده است، به جوبی حق انحصاری فعالیت تاکسی های هوایی در دبی را برای مدت شش سال می دهد.

جوبن بیفرت، موسس و مدیرعامل این شرکت، تاکید کرد: این توافقنامه سه مولفه لازم برای راه اندازی موفقیت آمیز سرویس تاکسی پرنده را فراهم می کند که شامل مسیر عملیاتی تعریف شده، زیرساخت های کافی با حمایت شرکای تخصصی و هواپیماهای با ظرفیت است. و برد مورد نیاز برای ارائه پروازهای معنادار.

این شرکت تاکنون بیش از دو میلیارد دلار برای این پروژه با شرکت هایی مانند تویوتا، دلتا ایرلاینز، SK Telecom، Uber و … امضا کرده است. بیلی گیفورد چهار ورتیپورت اولیه را در سراسر دبی طراحی، ساخت و راه اندازی کرد.

لازم به ذکر است که در نوامبر 2023، هواپیمای Joby به اولین تاکسی برقی تبدیل شد که در شهر نیویورک پرواز کرد.

تاکسی هوایی Gobi S4 علاوه بر خلبان، ظرفیت چهار سرنشین را دارد و از ویژگی های ایمنی بالایی برخوردار است، زیرا طراحی آن شامل 6 پروانه و 4 بسته باتری است که به آن توانایی پرواز در مسافت 161 کیلومتر را می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این تاکسی های هوایی، امکان حرکت با سرعت 321 کیلومتر در ساعت و البته صدای بسیار کمتر نسبت به هلیکوپترها است.

شهروندان منتظر قیمت هستند.

در همین راستا برخی از شهروندان دبی نیز ابراز خوشحالی کرده اند از قیمت اعلام شده این خط تاکسی هوایی.

شهروندی در این خصوص گفت: اگر هزینه زیاد باشد فقط تجار و دولتمردان سود می برند. به عنوان مثال، اگر استفاده از این ایرلاین 1000 درهم هزینه داشته باشد، نمی توان انتظار توسعه آن را داشت، زیرا می توانید با 150 درهم از تاکسی استفاده کنید که در بدترین حالت 45 دقیقه طول می کشد.

اما از طرفی عده ای معتقدند که چون تاکسی های مذکور پولی هستند، هزینه آنها نباید زیاد باشد و منطقی خواهد بود.

دبی اولین شهر دارای تاکسی هوایی برقی سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری برای تاکسی هوایی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.