افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

اسطوره شیرجه ایرانی سفیر ورزش فدراسیون جهانی ورزش های آبی شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 199321
اسطوره شیرجه ایرانی سفیر ورزش فدراسیون جهانی ورزش های آبی شد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، با دعوت از فدراسیون جهانی ورزش های آبی و تلاش مسئولان فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک، تقی عسگری. اسطوره شیرجه ایران برای بزرگداشت وی مراسمی برگزار و شیرجه افتخاری انجام داد. وی در مسابقات جهانی ورزش های آبی که […]

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، با دعوت از فدراسیون جهانی ورزش های آبی و تلاش مسئولان فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک، تقی عسگری. اسطوره شیرجه ایران برای بزرگداشت وی مراسمی برگزار و شیرجه افتخاری انجام داد. وی در مسابقات جهانی ورزش های آبی که در دوحه قطر برگزار شد حضور یافت.

اسطوره شیرجه 99 ساله ایران با حضور حسن مسلم رئیس فدراسیون جهانی آبزیان با افتخار به آب رفت و به مدال طلا دست یافت.

پس از تجلیل از عسگری به عنوان سفیر ورزشی فدراسیون جهانی آبزیان در رشته شیرجه انتخاب شد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا در این مراسم از تقی عسگری به عنوان اسطوره شیرجه تکرار نشدنی ایران و جهان یاد کرد و از مسئولان ورزش های آبی جهان برای برگزاری این مراسم تشکر کرد.

تقی عسگری متولد بهمن 1303 در بیست سالگی یعنی در سال 1323 در رشته شیرجه کشور نایب قهرمان شد و سپس تا سال 1344 به تناوب در 11 دوره مسابقات قهرمانی کشور غواصی شرکت کرد و مقام قهرمانی 9 را کسب کرد. بارها و نایب قهرمان شد. 2 بار در این مسابقات مهم داخلی. در بخش بین‌المللی با شرکت در بازی‌های آسیایی دهلی نو در دو رشته شیرجه برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور در دو رشته شیرجه از روی سکوی پرش به مقام قهرمانی رسید و در میدان مهم بر سکوی این رشته صعود کرد. بازی های آسیایی و دو مدال ارزشمند را کسب کرد. تقی عسگری سال گذشته با حضور در مسابقات قهرمانی کشور در سن 41 سالگی و پس از کسب مقام اول از مسابقات جهانی خداحافظی کرد و از آن زمان به بعد این چهره سرشناس ورزش شیرجه کشور به دلیل داشتن تیزهوشی درخشان به پدر ملقب شد. آلبوم های تکرار نشدنی، به نام شیرجه ایران شناخته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.