افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » احمد، پرویز خان و شور عشقی به آخرین ایستگاه دهه فجر 42 دعوت شدند.

  • کد خبر : 199039
اسمارتک نیوز » احمد، پرویز خان و شور عشقی به آخرین ایستگاه دهه فجر 42 دعوت شدند.

به گزارش گروه فرهنگی اسمارتک نیوزامروز جمعه بیستم بهمن ماه همزمان با نهمین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، 3 فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، پرویز خان به کارگردانی علی ثقفی و «شور عشاقی» به کارگردانی داریوش یاری به نمایش درمی آیند. در حال غربالگری مورد بررسی قرار گیرد. در واقع امروز […]

به گزارش گروه فرهنگی اسمارتک نیوزامروز جمعه بیستم بهمن ماه همزمان با نهمین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، 3 فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، پرویز خان به کارگردانی علی ثقفی و «شور عشاقی» به کارگردانی داریوش یاری به نمایش درمی آیند. در حال غربالگری مورد بررسی قرار گیرد. در واقع امروز آخرین روز اکران فیلم های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد است.

شهید احمد کاظمی و حضورش در بم

فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی از جمله فیلم هایی است که قرار بود در روز اول جشنواره اکران شود اما در آماده نشدن با فیلم «شکار حلزون» جای خود را عوض کرد. امیرعباس ربیعی که پیش از این فیلم هایی چون «زاد» و «لباس شخصی» را کارگردانی کرده بود، این بار درباره 18 ساعت اول زلزله بم و حضور شهید احمد کاظمی در محل زلزله گفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فیلم «احمد» برای اولین بار ناگفته هایی از 18 ساعت ابتدایی زلزله دلخراش بم و اقدامی قهرمانانه در این ساعات پرتنش و همزمان با بیستمین سالگرد را روایت می کند. . از این رویداد؛ خاطره ای از رشادت های شهید احمد کاظمی در زلزله بم.

در این فیلم بازیگرانی چون تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، سارا رشیدی، مهیار شاپوری، عباس جلیل زاده، عماد درویشی، مریم ماهانی، تصنیف حسینی، علی صادقی، عرفان سرستانی و مینا شفیعی به ایفای نقش می پردازند.

پرویز خان، اسطوره اخلاق فوتبال ایران

دومین فیلمی که در این روز اکران می شود، فیلم «پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی است، فیلمی درباره پرویز دهداری مربی فقید تیم ملی فوتبال ایران که بسیاری او را یکی از اسطوره های بزرگ ایران می دانند. ورزش. . در ایران. سعید پورصمیمی نقش پرویز دهداری را بازی می کند.

پرویز دهداری با جوانان گمنام تیم ملی جدیدی تشکیل داد که برخی از آنها ستاره های بزرگ فوتبال شدند. از احمدرضا عابدزاده و مجتبی محرمی گرفته تا جواد زرینچه و صمد مرفاوی. تیم جوانان دهداری پس از کسب مقام سومی در جام ملت های آسیا، خود را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 1990 آماده می کرد که در حاشیه بازی دوستانه ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی پرونده حضور دهداری در تیم ملی مطرح شد. روزی که چند تماشاگر از معلم اخلاق با گلوله های برفی پذیرایی کردند. دهداری در اوایل دهه 70 چشم از جهان فرو بست و اکنون زندگی و روزگار او در فیلمی روایی به نام «پرویز خان» به تصویر کشیده می شود.

سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمدصادق ملک، نیما نادری، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، روزبه رئوفی عارفی، من ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی و اسکندر کوتی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

تلاش یک زن برای اطلاع رسانی به مردم فریب خورده کربلا

«شور عشق» به کارگردانی داریوش یاری سومین و آخرین فیلمی است که امروز در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید. این فیلم اثری تاریخی درباره دوران اسارت خانواده شهید کربلاست.

در خلاصه داستان این فیلم، «شور عشق» درباره حرکت کاروان اسیران کربلا از کوفه به شام ​​است و سلمه زنی است که واسطه کاروان اسیران کربلا و حضرت است. زینب(س) و با اطلاع رسانی به افرادی که رفتند و مأموران فریب خوردند، لطفاً شفاف سازی کنید. در واقع این زن کار آگاهی بخشی را انجام می دهد تا جای جلاد و شهید عوض نشود و حقیقت یک بار دیگر گم شود. هر که پرچم یاحسین(ع) را برافراشته و جلوتر از کاروان حضرت زینب(س) پیشروی کند از یاران کربلا می شود.

در این فیلم بازیگرانی چون شهره موسوی، پیام احمدی نیا، مهدی زمین پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح، علی استادی، بهزاد دورانی، بهرام ابراهیمی، بابک ولی، رضا خدادادبیگی، میترا خواجهیان، روح اله محرابی، هادی آقا حسینی آقازاده ها مرجان شکوفکی، پانته آ کیقبادی و مریم آهنگر حضور دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.