افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

ستون های بدبختی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 198441
ستون های بدبختی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه مجلات: هفته سوم بهمن در حالی سپری شد که مهمترین اخبار حول محور مسابقات فوتبال و جام ملت های آسیا می چرخید. مسابقاتی که نتیجه آن یک پیروزی دلچسب و یک شکست غم انگیز بود. غم شکست شب گذشته مقابل قطر تا مدت ها در قلب ما باقی خواهد ماند. به همین […]

خبرگزاری مهر، گروه مجلات: هفته سوم بهمن در حالی سپری شد که مهمترین اخبار حول محور مسابقات فوتبال و جام ملت های آسیا می چرخید. مسابقاتی که نتیجه آن یک پیروزی دلچسب و یک شکست غم انگیز بود. غم شکست شب گذشته مقابل قطر تا مدت ها در قلب ما باقی خواهد ماند. به همین مناسبت در گزارش آخر هفته علاوه بر اخبار فوتبالی، سایر اتفاقات مهم روزهای اخیر را نیز مرور کرده ایم.

گل قطر شیطان بود و توپ را خدا نامیدند!

اخبار فوتبال این هفته می توانست سرشار از شادی و حس پیروزی باشد، اما نتیجه دیدار شب گذشته ایران و قطر نتیجه متفاوتی را رقم زد و با اینکه ایران برای صعود به فینال جام ملت ها آماده شده بود، حس و حال را به جا گذاشت. حسرت در دل مردم .

تیم ملی کشورمان روز شنبه 23 بهمن به مصاف ژاپن رفت و در دیداری تماشایی پیروز شد. نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر به سود ژاپن باختیم. اما در نیمه دوم بازی تغییر کرد و توانستیم یکی از قوی ترین تیم های آسیا را 2 بر 1 شکست دهیم. واکنش های زیادی به این پیروزی از سوی کاربران فضای مجازی به نمایش گذاشته شد که در گزارش “خداحافظ سامورایی” می توانید جزئیات بیشتری در مورد آن بخوانید.

ایران پس از پیروزی مقابل ژاپن جای این تیم را در رنکینگ جهانی گرفت و به رده بیستم جهان صعود کرد. شکست مقابل ایران به قدری برای تماشاگران ژاپنی سخت بود که به جای اینکه همیشه بعد از پایان بازی سکوهای خود را تمیز کنند، آنها را رها کردند و ورزشگاه را ترک کردند. نکته قابل توجه این بود که این بار تماشاگران ایرانی پس از پایان مسابقات سکوهای ورزشگاه «شهر آموزش» را تمیز کردند.

بالاخره نوبت به نیمه نهایی و بازی «ایران و قطر» رسید. یکی از حساس ترین و مهیج ترین دیدارهای جام ملت های آسیا که با در نظر گرفتن عملکرد چشمگیر ایران مقابل ژاپن، بسیاری از کارشناسان شانس پیروزی ایران را بیشتر می دانستند. اما تیم مقابل قطر به هیچ وجه در حد بازی ژاپن عمل نکرد و اگرچه در دقیقه سوم گل اول را به ثمر رساند اما انسجام لازم برای حفظ نتیجه را در ادامه نداشت.

بازی در پایان وقت قانونی 2-2 مساوی شد و اگرچه خیلی ها فکر می کردند نتیجه به وقت اضافه می رود، اما قطر گل سوم را به ثمر رساند. زمانی که دیگر فرصت و قدرت زیادی برای تغییر سرنوشت حزب باقی نمانده بود. حتی 13 دقیقه وقت اضافه هم برای ایران کارساز نبود. به خصوص از زمانی که «شجاع خلیل زاده» اخراج شد، فشار زیادی روی شانه های بازیکنان بود تا بار دیگر دروازه قطر را باز کنند. حتی «علیرضا بیرانوند» هم از در خانه اش رفته بود.

اغراق نیست اگر بگوییم زندگی همه تماشاگران مسابقه به پایان رسید، مخصوصاً زمانی که ضربه جهانبخش در لحظات پایانی به تیر دروازه برخورد کرد و از هر پنجره صدای فریاد یک ایرانی ناباورانه برای پشیمانی به گوش می رسید. آن وضعیت تور دروازه قطر پر از توپ های پرتاب شده توسط بازیکنان تیم ملی بسم الله بود! سوت پایان بازی به صدا درآمد و امید به قهرمانی در جام ملت های آسیا بار دیگر در دل ها خاموش شد.

البته فراموش نکنیم که قطر میزبان این مسابقات برای این پیروزی از هیچ تلاشی دریغ نکرد. از درخواست تغییر ورزشگاه و آوردن داور عرب زبان گرفته تا اعتراض خبرنگارانشان به استفاده از واژه خلیج فارس توسط «سعید عزت اللهی» و ایجاد جنگ روانی. گفته می شود حتی به صورت پراکنده و بسیار محدود به هواداران ایرانی بلیت فروخته اند تا جو ورزشگاه را برای بازیکنان سخت کنند.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی در پایان با عذرخواهی از تماشاگران گفت: شانس با ما نبود و یکی از بهترین بازی های خود را در نیمه دوم انجام دادیم. امید ابراهیمی هافبک ایرانی پس از این دیدار از تیم ملی خداحافظی کرد و اظهار داشت: می خواستم با قهرمانی از تیم ملی خداحافظی کنم. چیزهای بزرگی است، اما یک قهرمانی می تواند آنها را جاودانه کند.”

پرونده جام ملت ها این بار بدون پایان خوش برای ایران بسته شد و نتیجه ای که مردم می خواستند به دست نیامد. شاید اگر دروازه قطر کمی دورتر بود، این بیت از «حافظ» را تکرار نمی کردیم تا دلمان آرام شود: همیشه همینطور نخواهد بود، حالا غمگین نباش!

تورم و گرانی دو جزء جدانشدنی هستند!

کباب کوبیده را می توان یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی و همچنین قورمه سبزی دانست که قیمت آن به سرنوشت قورمه سبزی دچار شده و روز به روز در حال افزایش است تا اینکه تبدیل به یک غذای لوکس شده است. اما نکته خنده دار این است که قیمت سیخ کباب در بازار 50-60 تومان است، اما امروزه رستوران هایی هستند که سیخ را بالای 500 هزار تومان می فروشند؛ در حالی که این سیخ کباب در بازار وجود دارد. فقط یک سیخ بدون برنج!

البته این گرانی در شرایطی که گوشت کیلویی بیش از 600 هزار تومان به فروش می رسد و این محصول با 127 درصد افزایش رکورددار قیمت است، بی دلیل به نظر نمی رسد. این قیمت بالا محدود به گوشت قرمز نمی شود و حتی گوشت مرغ و سبزیجاتی مانند بادمجان نیز در آن گنجانده شده است.

تورم و گرانی دو مولفه ای هستند که همیشه با هم همراه هستند و نمی توان نقش معامله گران را در آنها نادیده گرفت. جلال محمودزاده، عضوکمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ناتوانی دولت در کنترل قیمت ها، درباره ضرر تجار و تاثیر آن بر تورم گفت: دلالان سیب را کیلویی 12 هزار تومان از کشاورز می خرند که حتی کفاف قیمت را هم نمی دهد. هزینه خود کشاورز است اما در بازار بیش از 50 هزار تومان به فروش می رسد.

کاش قیمت ها به گوشت و مرغ ختم می شد اما با یک جستجوی ساده در فضای مجازی با پدیده ای به نام خانه های ده متری با اجاره 3 تومبا مواجه می شوید.

چوگان تیره

با سرمای شدید زمستان خداحافظی کنید

دست سرد و سفید زمستان کم کم از کشورمان دور می شود در حالی که پایتخت نشینان شاید فقط برای یک هفته زمستان را به معنای واقعی آن تجربه کردند. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هوا در هفته آینده از سرمای نسبی زمستان دور شده و به سمت گرم شدن پیش می رود. وضعیت بارندگی در کشور با وجود بارندگی های اخیر همچنان امیدوارکننده نیست و مقایسه بارندگی امسال با سال گذشته کاهش نشان می دهد.

بر اساس آمار جدید منتشر شده از سوی مرکز داده و اطلاع رسانی آب کشور، بارندگی ها از ابتدای سال جاری تاکنون 37 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که شنبه گذشته یک پنجم خاک ایران در برف پوشانده شد و ایران سفیدترین روز خود را در دو سال اخیر تجربه کرد زیرا در برخی مناطق عمق برف از دو متر گذشت.

چوگان تیره

کمک و کمک مردم ایران به غزه

چند ماه از قتل عام الاقصی و تلاش اسرائیل برای نسل کشی در غزه می گذرد. پس از این مدت، سرانجام ایران توانست از طریق هلال احمر به غزه کمک کند. پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مردم ایران 10 هزار تن اقلام به مردم غزه اهدا کرده اند و تاکنون این کمک های مردمی به هلال احمر دیده نشده است، گفت: یک ثانیه کشتی حامل اقلام بشردوستانه از سوی مردم ایران برای مردم غزه ارسال شد و این اقلام و محموله ها شامل تجهیزات پزشکی، اقلام بیولوژیکی مانند چادر، پتو و … است.

همانطور که در گزارش های قبلی ذکر شد، کشورهایی که خواستار آزادی بیان هستند. آنها آزادی بیان را تنها در چارچوب موضوعاتی می بینند که به نفع خودشان است و این بار نمونه دیگری از آن در لندن رخ داد. ماجرا از این قرار بود که مجری بریتانیایی در یک برنامه تلویزیونی طاقت شنیدن سخنان کارشناس حامی فلسطین را نداشت و او را از برنامه اخراج کرد.

شرایط داخل سرزمین های اشغالی همچنان بحرانی است و اعتراضات صهیونیست ها در جریان استعفای کابینه نتانیاهو ادامه دارد. خیابان ها را می بندند و خواهان آزادی زندانیان در زندان مقاومت هستند، این گروه همان است که به هیچ متحرکی که از منطقه «بنی سهیله» در شرق «خان یونس» می گذرد رحم نمی کند و به آنها حمله می کند. با گلوله .

چوگان تیره

مرخصی برای اخراجی ها

علی بهادر جهرمی، سخنگوی دولت، اگرچه در سال‌های اخیر همواره بالاتر از میزان عیدی‌ها بوده است، اما امسال با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد عیدی کارگران بالغ بر دو میلیون تومب باشد، علی بهادر جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد که طبق اعلام دولت، با با تصویب هیات مدیره، حداقل پاداش پایان سال کارکنان و مستمری بگیران کشوری دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شد. همچنین برای متاهلین هفتصد هزار تومان و برای هر فرزند سیصد هزار تومان اضافه می شود.

خبر خوب این است که کارگران اخراجی و بیکار نیز شامل این تعطیلات می شوند. کارگرانی که به دلایل مختلف از جمله اخراج کارفرما و بحران اقتصادی و … شغل خود را از دست داده اند، حق دارند از مرخصی پایان سال متناسب با زمان کاری خود بهره مند شوند.

نکته قابل توجه این است که برخی کارفرمایان پرداخت عیدی پایان سال را به ماه اول سال جدید موکول می کنند. رئیس اتحادیه کارگران قراردادی در دفاع از حقوق کارگران یادآور شد: کارفرمایان عیدی کارگران را به سال آینده موکول نکنند و در صورت امکان با حقوق بهمن ماه به کارگران خود عیدی بدهند.

اما در عرصه کار و اشتغال، هفته گذشته شاهد حاشیه جدیدی بودیم که به نظر می رسد چندان به اخبار فوتبال توجهی نشده است. در حالی که وزیر کار از اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی از سال 1405 خبر داده بود; معاون تامین اجتماعی روز چهارشنبه از اجرایی شدن این قانون از فروردین 1403 خبر داد. همه این ها نشان از کم لطفی نسبت به قشر کارگر دارد و بد نیست بدانید حتی اگر حقوق کارگر در سال آینده 20 درصد افزایش پیدا کند، اگر دلار را بدون تغییر 54 هزار تومان حساب کنیم؛ اما در صورت افزایش 20 درصدی دستمزد کارگر در سال آینده، اگر قیمتی معادل 54 هزار تومان داشته باشیم. حقوق یک کارگر ایرانی در بین کشورهای منطقه همچنان پایین‌ترین میزان است.

چوگان تیره

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.