افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اوج فوتبال و سینما در سومین شب جشنواره فجر قم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 198248
اوج فوتبال و سینما در سومین شب جشنواره فجر قم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سومین شب چهل و دومین جشنواره فیلم فجر قم با توجه به اکران همزمان اولین اکران فیلم ها با پخش زنده دیدار ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی با فضایی متفاوت برگزار شد. . جام ملت های آسیا. در پردیس سینمایی بازار قم که چهار سالن دارد، دو سالن به […]

به گزارش خبرنگار مهر، سومین شب چهل و دومین جشنواره فیلم فجر قم با توجه به اکران همزمان اولین اکران فیلم ها با پخش زنده دیدار ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی با فضایی متفاوت برگزار شد. . جام ملت های آسیا.

در پردیس سینمایی بازار قم که چهار سالن دارد، دو سالن به پخش فوتبال اختصاص داشت و میزبان خانواده هایی از قم بود که با پرچم ایران برای تماشای مسابقه فوتبال به این سینما آمده بودند و سالن اصلی نیز پذیرای علاقه مندان جشنواره بود. فیلم ها. … تابستان همان سال نشستند.

اکران بازی تیم ملی ایران و قطر را می توان اولین تجربه تماشای زنده فوتبال در جشنواره فیلم فجر قم دانست؛ موضوعی که با استقبال مخاطبان فوتبال و سینما مواجه شد.

دقایقی قبل از شروع بازی تیم ملی برخی از اکران های مستقر در پردیس سینمایی بازار شهر به پخش زنده حال و هوای دوحه پرداختند تا کم کم حال و هوای جشنواره به سمت شور و هیجان فوتبالی تغییر کند.

همزمان با پخش فوتبال، سالن شماره یک پردیس سینمایی «بازار شهر» پذیرای مخاطبان جشنواره فیلم فجر بود و در سومین شب جشنواره، «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری. برای طرفداران هنر هفتم روی پرده نمایش داده شد.

این سینماگر پیشکسوت سینمای ایران در سومین فیلم بلند خود رفته تا داستانی شبیه به حدیث دوران کودکی خود تعریف کند، اما به همان اندازه که عموم مردم تحت تأثیر شعر و قاب های رنگارنگ «تابستان همان سال» و به معنای واقعی کلمه هستند. شما در حال تماشای فیلم هستید، پیشرفت فیلم کند و کسل کننده است.

«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی در دومین اکران پردیس سینمایی بازار شهر اکران شد و فضای کمدی و دلنشین این فیلم تلخی باخت تیم ملی فوتبال ایران را برای تماشاگران سبک کرد.

در سینما ونوس، محل اصلی جشنواره فیلم فجر، اولین فیلم بلند سینمایی محسن جسور با عنوان «شکار حلزون» اکران شد اما نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند.

اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ادامه به تماشای فیلم «قلب رقه» ساخته خیرالله تقیانی پور پرداختند که داستانی عاشقانه را در دل جنایات داعش روایت می‌کند و نفوذ عمیق و دقیق فرماندهان ایرانی در میان نیروهای داعش را به تصویر می‌کشد.

«قلب رقه» از نظر ساختار سینمایی و ایدئولوژیک فیلمی بسیار مهم و دشوار است اما تمرکز فیلمساز بر جنبه های اکشن فیلم باعث ضعف شخصیت ها شده است. نقش های موفق شهرام حکیت دوست و شادی مختاری در این فیلم قابل توجه بود.

سینما تربیت در سومین شب جشنواره نیز دو فیلم «ابی روشن» ساخته بابک خواجه پاشا و «آپاراتچی» قربانعلی طاهرفر را به نمایش گذاشت.

«ابی روشن» به عنوان یک فیلم جاده ای دیالوگ محور، امکان فیلمبرداری رنگارنگ و درخشان را به کارگردان داده و جنبه های بصری اثر را فراهم می کند و سعی کرده فیلمی معنوی فاخر در سینمای ایران باشد و دچار شعار نشود.

«آپاراتچی» که عشق بی حد و حصر یک نقاش ساختمان به سینما را به تصویر می کشد، باز هم با استقبال علاقمندان مواجه شد و کارنامه اکران این فیلم با چهار نمایش در سینماهای قم بسته شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.