افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

خبرهای خوب در مورد آنفولانزا در کشور

  • کد خبر : 198005

خوشبختانه در حال عبور از دومین پیک آنفولانزا هستیم و میزان ابتلا به این بیماری رو به کاهش است. امیدواریم گروه های حساس و پرخطری که واکسن آنفولانزا را دریافت نکرده اند در روزهایی که دومین پیک این بیماری را پشت سر می گذاریم مشکلی نداشته باشند. به گزارش بهشت ​​تهران؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری […]

خوشبختانه در حال عبور از دومین پیک آنفولانزا هستیم و میزان ابتلا به این بیماری رو به کاهش است. امیدواریم گروه های حساس و پرخطری که واکسن آنفولانزا را دریافت نکرده اند در روزهایی که دومین پیک این بیماری را پشت سر می گذاریم مشکلی نداشته باشند.

خبر خوش در مورد آنفلوانزا در کشور پیک دوم کاهش یافت

به گزارش بهشت ​​تهران؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه دومین پیک آنفولانزا را پشت سر می گذاریم و میزان ابتلا به این بیماری رو به کاهش است، در عین حال درباره سویه JN.1 کرونا در دنیا توضیح داد. ایران.

دکتر شهنام عرشی درباره سویه های کنونی کرونا در جهان و ایران گفت: زمانی که یک سویه جدید در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی شیوع پیدا کند، طبیعتا دیر یا زود تحت تأثیر ویروس کرونا وارد کشورهای دیگر از جمله کشور ما خواهد شد. مسافرت خواهد بود.

وی با بیان اینکه سویه JN.1 یکی از جدیدترین سویه هایی است که در کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده است، افزود: بنابراین طبیعتا هر سویه ای پس از مدتی به کشورهای دیگر از جمله ما می رسد.

وی با اشاره به پایین بودن تعداد مبتلایان به کرونا در کشور نسبت به سایر بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا، گفت: به طور کلی این احتمال وجود دارد که به دلیل پایین بودن میزان ابتلا نتوانیم مواردی از این بیماری را پیدا کنیم. . سویه جدید؛ زیرا از یک طرف علائم بیماری خفیف است و فرد نمی تواند به پزشک مراجعه کند و از طرف دیگر در صورت مراجعه به پزشک ممکن است به دلیل خفیف بودن نیازی به انجام آزمایش نباشد. بیماری. بیماری؛ بنابراین سویه JN.1 می تواند به کشور ما وارد شود.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره جدی بودن سویه JN.1 نیز گفت: لزومی ندارد سویه‌ای که در یک منطقه اپیدمی می‌کند، در کشور دیگر هم شیوع پیدا کند. سویه های کرونایی که در حال حاضر در ایران و سایر کشورها وجود دارد جزو سویه های “VOC” هستند، یعنی جزو سویه های نگران کننده نیستند. سویه هایی که در دنیا وجود دارند، سویه های تحت مشاهده محسوب می شوند. سویه JN.1 نیز جزو سویه های تحت مشاهده در نظر گرفته می شود.

آرشی درباره علائم بالینی سویه JN.1 گفت: نمی توان نوع سویه را از تظاهرات بالینی تشخیص داد. تشخیص سویه کرونا از طریق تظاهرات بالینی منشأ علمی ندارد. این احتمال وجود دارد که سویه JN.1 با عوارض گوارشی همراه باشد. باز هم تاکید می‌کنم که از روی علائم بالینی نمی‌توان کرونا را تشخیص داد.

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت آنفلوانزا در کشور نیز گفت: خوشبختانه در حال عبور از دومین پیک آنفولانزا هستیم و میزان ابتلا به این بیماری رو به کاهش است. امیدواریم گروه های حساس و پرخطری که واکسن آنفولانزا را دریافت نکرده اند در روزهایی که دومین پیک این بیماری را پشت سر می گذاریم مشکلی نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.