افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
3

دستیار خاویر پریرا: پرسپولیس به خاویر پریرا پیشنهاد 300 هزار دلاری داده بود/ مشکل این بود که گفتند نباید دستیار بیاوری – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 197994
دستیار خاویر پریرا: پرسپولیس به خاویر پریرا پیشنهاد 300 هزار دلاری داده بود/ مشکل این بود که گفتند نباید دستیار بیاوری – پرسپولیس نیوز

دستیار خاویر پریرا مدعی است که باشگاه پرسپولیس برای جانشینی یحیی گل محمدی به سرمربی اسپانیایی تنها 300 هزار یورو پیشنهاد داده است، این در حالی است که پریرا برای قبول هدایت سرخپوشان پایتخت 900 هزار یورو درخواست کرده بود که رضا درویش آن را رد کرد. باشگاه پرسپولیس که بیش از یک ماه پیش […]

دستیار خاویر پریرا مدعی است که باشگاه پرسپولیس برای جانشینی یحیی گل محمدی به سرمربی اسپانیایی تنها 300 هزار یورو پیشنهاد داده است، این در حالی است که پریرا برای قبول هدایت سرخپوشان پایتخت 900 هزار یورو درخواست کرده بود که رضا درویش آن را رد کرد.

باشگاه پرسپولیس که بیش از یک ماه پیش با استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری تیم فوتبال خود مواجه بود، پس از اعلام رد حضور برونکو، اعلام کرد که در مرحله دوم برنامه انتخاب سرمربی 10 گزینه در نظر گرفته شده است. با سابقه و خاویر پریرا سرمربی معروف اسپانیایی گزینه اول نیمکت سرخ ها بود که در نهایت به دلیل به نتیجه نرسیدن توافق طرفین این اتفاق رخ نداد و اسمار ویرا که دستیار گل محمدی یحیی بود. به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی شد.

خاویر پریرا 57 ساله اسپانیایی فصل گذشته سرمربی تیم چینی شانگهای هایپورت بود و توانست با این تیم عنوان قهرمانی سوپرلیگ چین را از آن خود کند. پریرا در زمینه فنی نیز سابقه خوبی دارد و به عنوان مربی و دستیار روی نیمکت تیم های بزرگی چون لوانته، فولام، واتفورد، وایادولید و آلاوز نشسته است که می تواند در نیمه دوم هدایت قرمزهای پایتخت را بر عهده بگیرد. بیست و دومین دوره لیگ برتر.

با توجه به اتفاقاتی که رخ داد به طوری که خاویر پریرا پیشنهاد باشگاه پرسپولیس را نپذیرفت اما دلیل دقیق این اتفاق هیچ گاه مشخص نشد، به سراغ جهانیار محبی، دستیار ایرانی نزدیک به خاویر پریرا رفتیم و درباره چگونگی پرسپولیسی ها. مذاکره باشگاه با این مربی اسپانیایی و اینکه چگونه مذاکرات نهایی به بن بست رسید، بحث مفصلی داشتیم که جزئیات آن را در ادامه می خوانید:

چرا شما و خاویر پریرا پس از قهرمانی در سوپرلیگ چین تصمیم به ترک بندر شانگهای گرفتید؟

محبی: پارسال که قهرمان سوپرلیگ چین شدیم و از آنجایی که من 4 فصل و نیم با آقای پریرا کار کردم، با توجه به پایان دوران فوتبال ما در فوتبال چین که با قهرمانی هم همراه بود، در 13 آبان با آت. در پایان فصل، ما تصمیم گرفتیم به دنبال یک تجربه جدید و متفاوت در Let’s Another League باشیم.

معیارهای خاویر پریرا و کادر مربیگری اش برای انتخاب لیگ و تیم آینده چه بود؟

محبی: با توجه به اینکه خاویر پریرا قراردادی نداشت، آماده دریافت پیشنهادات جدید از باشگاه ها بودیم تا مذاکرات انجام شود. ما سعی کرده‌ایم مقصد جدید را از نظر اقتصادی مهم نباشد، زیرا مقصدی که بعد از قهرمانی انتخاب می‌کنید بسیار مهم است و کادر فنی نمی‌خواهد زمین و کیفیت کار خود را در تیم‌های جدید پایین بیاورد. .

باشگاه پرسپولیس چه زمانی پیشنهاد رسمی به خاویر پریرا ارسال کرد؟

محبی: با استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری پرسپولیس به لطف دوستان، مذاکرات کوچکی بین خاویر پریرا و این باشگاه انجام شد. بعد مدتی طول کشید و چند هفته پیش بود که مدیران باشگاه پرسپولیس پیشنهاد جدیدی به ما ارائه کردند اما مبلغ آن طوری نبود که بتوانیم به آن فکر کنیم.

چه شد که باشگاه پرسپولیس و خاویر پریرا به توافق نهایی نرسیدند؟

محبی: گاهی اوقات مربیان با توجه به شرایط موجود پیشنهادات را می پذیرند، اما نگاهی که خاویر پریرا داشت با خواسته های مدیران پرسپولیس متفاوت بود و فکر می کنم اکثر مربیانی که با این باشگاه مذاکره کردند نتوانستند به همین اندازه با پرسپولیس همکاری کنند. دلایل با این حال مربی و کادرفنی با قبول همه شرایط و مشکلات، زمانی که نتیجه به نتیجه نمی رسد مقصر اول هستند و هیچکس به مشکلات توجه نمی کند.

رقمی که باشگاه پرسپولیس به خاویر پریرا پیشنهاد داد چه رقمی بود و چه موانعی مانع از نشستن او روی نیمکت پرسپولیس شد؟

محبی: اولین مشکل بحث کادرفنی بود زیرا مدیریت باشگاه پرسپولیس اعلام کرد خاویر پریرا نمی تواند همه دستیارانش را به پرسپولیس بیاورد و مبلغی که باشگاه پرسپولیس اعلام کرد 300 هزار دلار بود که برای پریرا به عنوان یک مربی با سابقه رقم پایینی است. .

به نظر شما دستمزدی که باشگاه پرسپولیس برای سرمربی جدید در نظر گرفته بود برای نیمکت این تیم کافی نبود؟

محبی: عموما باشگاه هایی مثل پرسپولیس به دنبال مربیانی هستند که در لیگ های معتبر دنیا کار کرده باشند، حتی اگر جوان باشند و حتی سابقه قهرمانی داشته باشند. مبلغی که باشگاه پرسپولیس قصد داشت به خاویر پریرا به عنوان مربی بدهد، دستمزد یک مربی دوم در کشورهای دیگر به جز لیگ ایران است. به خصوص در ایران که فشار زیاد است و در پرسپولیس فقط قهرمانی انتظار می رود و هر دستاورد دیگری شکست محسوب می شود.

آیا در مذاکرات خاویر پریرا و باشگاه پرسپولیس واسطه هایی وجود داشت؟ مذاکرات چطور بود؟

محبی: رضا درویش مستقیما با خاویر پریرا و دستیارانش مذاکره کرد و مشکلی پیش نیامد. جوی که در رسانه های ایران حضور داشت اعتراضی به حضور خاویر پریرا نداشت اما شرایط اقتصادی و محدودیت بودجه پرسپولیس مانع از آن شد که از هزینه ای که عنوان کردند فراتر بروند. ما هم قبول کردیم و هیچ ناراحتی بین طرفین نبود. رضا درویش مطالبات خود را مطرح کرد و خاویر پریرا نیز مواردی را مطرح کرد اما در نهایت اختلاف زیاد دستمزد پریرا با دستمزد پیشنهادی درویش مانع از این توافق شد.

دستمزد خاویر پریرا در سوپرلیگ چین چقدر بود و چه تفاوتی با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس داشت؟

محبی: اگر خاویر پریرا می خواست به لیگ ایران بیاید و از آنجایی که مبلغ قرارداد در لیگ چین بسیار بیشتر است، پرسپولیس باید دستمزد بالاتری به او می داد. اما با توجه به ایرانی بودنم با پریرا صحبت کردم و به او گفتم بازار ایران فرق می کند و با توجه به سوالی که از او پرسیدم قبول کرد 60 درصد کمتر از حقوقی که در لیگ چین دریافت کرده بود، دریافت کند. . نمی توانم رقم دقیق دستمزد پریرا در چین را بگویم اما باشگاه پرسپولیس با 800 و 900 هزار یورو در سال می توانست پریرا اسپانیایی را راضی کند.

ظاهرا شما هم علاقه داشتید با خاویر پریرا به پرسپولیس بیایید، آیا این درست است؟

محبی: من به شخصه اصرار داشتم که می توان پرسپولیس را قهرمان کرد و این باشگاه هواداران زیادی دارد. من هم از فرهنگ فوتبال ایران به او گفتم و او هم با توجه به مسابقاتی که از تیم های ایرانی و تیم ملی دیده بود، حرف من را تایید کرد. فوتبال در ایران مانند زندگی است و برای خارجی ها و افرادی که به دنبال موفقیت هستند، کار در این لیگ سرگرم کننده و متفاوت است.

آیا سنگینی وظایف حضور در پرسپولیس و مبلغ کم پیشنهادی مانع از توافق شد؟

محبی: کار حرفه ای به گونه ای است که اگر قرار است مسئولیتی را بپذیرید، مقصر هر حادثه ای هستید. بنابراین نمی توان از برخی خطوط قرمز عبور کرد و نه تنها پریرا، بلکه هر مربی خارجی که می خواهد در فوتبال ایران فعالیت کند همین نظر را دارد و با قبول مسئولیت بدون پذیرش درخواست، خود را زیر سوال می برد.

ظاهرا خاویر پریرا از لیگ های خلیج فارس پیشنهاداتی دارد. مبلغی که باشگاه هایی که می خواهند پریرا را به خدمت بگیرند چقدر است؟

محبی: اگر قرار باشد در آسیا کار کنیم، پیشنهادهایی از لیگ عربستان و امارات برای یک سال به سه میلیون یورو می رسد و با توافق پریرا می توان به آن دست یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.